Gå til innhold

Omtale av Pro Evolution Soccer 5 (PS2)


Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg gleder meg utrolig til dette spillet kommer ut på PC, jeg skal gå til anskaffelse av det den dagen det står i butikkhylla..

 

Jeg ser at det er flere av dere som klager på lisensen.. For de som ikke vet det kommer det kjapt ut uoffisielle patcher på f.eks www.pesfan.com, med oppgraderte drakter, baller og lisenser på alt du kunne ønske deg..

 

Vil også anbefale dette stedet fordi det er mange folk som har peiling på PES og veit godt hvordan ting fungerer.. Spesielt online delen var bra, på pes4 spilte jeg på en europa-ladder og det var kjempegøy..

 

Starter en ny tråd om ladders og cuper når spillet har kommet ut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, bare så du veit det så er hele Æresdivisjonen med, eller Eredivisie som den også heter. :thumbup:

5029527[/snapback]

 

He he, ok, dårlig eksempel da :blush:

 

 

Jeg må si at jeg gleder meg utrolig til dette spillet kommer ut på PC, jeg skal gå til anskaffelse av det den dagen det står i butikkhylla..

 

Jeg ser at det er flere av dere som klager på lisensen.. For de som ikke vet det kommer det kjapt ut uoffisielle patcher på f.eks www.pesfan.com, med oppgraderte drakter, baller og lisenser på alt du kunne ønske deg..

 

Sliter litt med analog kontroll på pc jeg!! Er det noen som har noe løsning på dette, kjøpte blant annet sånn ps2->pc greie, men analogsticka på pad'en sliter ganske hardt med å gå i åtte retninger.. ganske bittert egentlig.

 

Hvis man ser i kontrollpanel->spillkontroller, så ser man at analogsticka går i sirkler, dvs at den aldri er 100% i hjørnene, og derfor sliter man med å gå skrått. Sykt irriterende, har det samme problemet med analoge pc-gamepad'er.

 

Er det noe man kan gjøre for at PES funker skikkelig med dette? Eller må man bruke den digitale pad'en?

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Hehe, bare så du veit det så er hele Æresdivisjonen med, eller Eredivisie som den også heter. :thumbup:

5029527[/snapback]

 

He he, ok, dårlig eksempel da :blush:

 

 

Jeg må si at jeg gleder meg utrolig til dette spillet kommer ut på PC, jeg skal gå til anskaffelse av det den dagen det står i butikkhylla..

 

Jeg ser at det er flere av dere som klager på lisensen.. For de som ikke vet det kommer det kjapt ut uoffisielle patcher på f.eks www.pesfan.com, med oppgraderte drakter, baller og lisenser på alt du kunne ønske deg..

 

Sliter litt med analog kontroll på pc jeg!! Er det noen som har noe løsning på dette, kjøpte blant annet sånn ps2->pc greie, men analogsticka på pad'en sliter ganske hardt med å gå i åtte retninger.. ganske bittert egentlig.

 

Hvis man ser i kontrollpanel->spillkontroller, så ser man at analogsticka går i sirkler, dvs at den aldri er 100% i hjørnene, og derfor sliter man med å gå skrått. Sykt irriterende, har det samme problemet med analoge pc-gamepad'er.

 

Er det noe man kan gjøre for at PES funker skikkelig med dette? Eller må man bruke den digitale pad'en?

5033727[/snapback]

 

Jeg spiller med xbox kontrolleren min på PC, og det fungerer smertefritt...

 

Prøv å "fjuske" litt under kalibreringen av kontrolleren. Beveg den i litt mindre sirkler, og ikke helt ut i endene når det kalibreres.

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt en del kamper med PES5 og konklusjonen er særdeles positiv. Tar litt tid å venne seg 100% til spillet når man har spilt PES4 mye. Litt andre bevegelser, spes i forbindelse med mottak og dribling. Men alt har blitt til det betydelig bedre, men med det mener jeg ikke at alt er blitt lettere. Vanskeligere å drible hele motstanderlaget, men det skal det jammen meg også være!

 

Tenkte på han som skrev testen av spillet, han spilte 5-6 kamper uten å score mål. Vel, da kan ikke han ha vært en dreven PES4 spiller for å si det slik. Etter en eller to kampers tilvenning kom ihvertfall målene for min del (høyeste nivå), men man scorer jo sjelden mer enn 2-3 mål i PES - og godt er det, blir ikke 5-6 inkl 2 brassespark som i Fifa.

 

Uansett, et forrykende spill, fantastiske detaljer og herlig gameplay· Uten tvil tidenes fotballspill. Svært interessant at Fifa endrer på sitt opplegg/gameplay fra år til år. Leste at de i år hadde fjernet "off-the-ball" opplegget sitt (som de ikke har hatt i for mange år) og heller satset på noe annet, berg-og-dalbane kaller jeg det der. PES beholder det positive og forbedrer de evnt svakhetene, det slik et fotballspill skal utvikles, med vekt på kontinuitet...

Lenke til kommentar
Gleder meg til å prøve PES 5 på PS2 ja, men må jeg ha en Max drive(play.com) pen for å overføre filer fra PC til PS2, eller kan jeg bruke en vanlig USB pen?

5047547[/snapback]

Det følger med en cd til pc og en til ps2 som du er nødt til å ha. Jeg er litt usikker på usbpenn funker eller ikke, men cdene må du ha uansett.

Lenke til kommentar
Tenkte på han som skrev testen av spillet, han spilte 5-6 kamper uten å score mål. Vel, da kan ikke han ha vært en dreven PES4 spiller for å si det slik. Etter en eller to kampers tilvenning kom ihvertfall målene for min del (høyeste nivå), men man scorer jo sjelden mer enn 2-3 mål i PES - og godt er det, blir ikke 5-6 inkl 2 brassespark som i Fifa.

 

Jeg bet meg også merke i det, ette å ha lest innledningsparagrafen til omtaleren hvor han forteller om at vi hver høst følger spent med på kampen mellom de to spillene, så tok jeg det nesten som en selvfølge at vedkommende har spilt både PES4 og FIFA05 mye. Det han forteller ellers i omtalen gir også inntrykk av at han har spilt mye PES4, så nå bare lurer jeg på om dette stemmer eller ikke? For jeg er nemlig meget interessert i å vite litt mer om vanskelighetstgraden på spillet, om de har klart å forbedre den kunstige intelligensen eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe det i morgen, må det jo bli til PS2. PC-versjonen slippes ikke før 28.10 (fredag).

 

Jeg ville kjøpt begge, men måtte jeg velge tror jeg at jeg hadde gått for PS2-versjonen. Mer moro foran tv'en med kompiser enn foran en mindre pc-skjerm.

 

Selv har jeg ikke PS2, og skal ha PC-versjonen så snart jeg greier å få hendene i den. Må vel true noen lokale butikk-eiere, fredag er jo ALTFOR langt unna!

Lenke til kommentar

Virker som han har skrevet det der bare på kødd for å provosere PES-fans, gidder ikke engang la meg bli provosert. Alle kan jo se at det er bare tull det han skriver, PES er kjent som en fotballsimulator, mens FIFA er kjent som et arkadespill.

Endret av Mi77ion
Lenke til kommentar

Mi77ion:

 

Vanskelighetsgraden er nok vanskeligere, det er det ingen tvil om. AI i spillet (k.intelligens) har blitt betydelig bedre. Feks oppfører keeperen seg betydelig bedre og mer realistisk. Jeg synes det selve ballmotaket og driblingen var ganske annerledes og vanskeligere enn i PES4, men dette er egentlig kun positivt. Bedre bevegelser og mer realistisk.

 

Helt klart vanskeligere å slå computer/en venn i dette spillet enn i forgjengeren. Er feks Joaquin forbi back'en på kanten, da er det vanskelig å ta han igjen, raske spillere løper rett og slett kjappere enn treige (også med ball i beina).

 

Eneste som er kanskje littegranne negativt som jeg kan se er at dommeren til tider kanskje blåser litt for ofte. Noen ganger blåser han for enhver dytt. Men noen ganger blåses det også relativt lite, men i "knokkelkamper" er det mange avbrytninger av dommeren som har satt fast fløyten i halsen...

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen, andrevr.

 

Dette høres veldig bra ut. Fra det jeg har sett av videoklipp virker det også som om spillet har ørlite høyere tempo nå? Spillerne ser ut til å ha kjappere vendinger nå, ser også ut som det er bedre flyt, mindre statisk om du skjønner hva jeg mener.

 

Jeg leste noe om at spillerne skulle ha fått litt mer tyngde nå, kanskje derfor dommern er raskt ute med fløyta, man er bare ikke vant til dette ennå?

 

Ifølge andre har det visst nok også blitt enklere å skyte hardt nå, ikke at det var så vanskelig før når man først lærte seg det, ta hensyn til steg, ballsprett, beste fot, osv. Men hører at det har blitt noe enklere nå, og også enklere å time volley. Stemmer dette?

 

Håper ikke spillet har blitt for enkelt... Var en egen kunst å sende lærkula i nettet fra lang avstand før, og slik bør det fortsatt være syns jeg. Ikke som i FIFA hvor omtrent 5 av 10 langskudd går inn. Hvis ikke mer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...