Gå til innhold

Omtale av Pro Evolution Soccer 5 (PS2)


Anbefalte innlegg

Det er helt klart at ballen går i et høyere tempo og skuddene virker mye mer realistiske på pes5 kontra pes4.

 

Et bra eks på forbedringen ved skudd: jeg legger opp en trilleball til en spiller som kommer løpende klar til å dundre ballen fra 25m. Ved at spilleren får ballen riktig timet på skuddfot utgjør dette et kanon skudd du ikke har sett andre steder enn i det virkelige liv. Fysikken til ballen er meget realisisk i det den dundrer inn i siden av stolpen for så å gå i nettet

 

Hendelser som dette skjedde jo også i pes4, men p.g.a ballfysikken i pes5 virker det brutalt mye bedre.

 

Men jeg kan ikke si at det er noe spesielt lettere å få mål ved langskudd i pes5, får å få et bra skudd må du jo ha en spiller som er i balanse og det vriker som om det er vanskligere å skyte slik at ballen kommer seg gjennom eventuelle spillere som står forran den som skyter. Dette har jeg også lagt merke til ved innlegg hvor det står en spiller forran deg, med mindre du vender vekk slik at motspilleren ikke blokerer deg er det ganske vanskelig å få lagt inn uten at ballen blir blokert og går til kast eller korner..

Endret av TurboTrond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forøvrig glad for den forbedringen, men jeg skulle ønske det var mer enn det.

 

Et eksempel som jeg har drømt lenge om:

Du løper 1 on 1 mot keeperen og timer en helt perfekt lobb, idet keeperen slenger seg ved føttene dine i håp om å få ballen, men ved uhell takler deg og du, med et elegant fall, stuper på bakken og ser opp mot målet - gikk den inn? JA! DET ER MÅL!, jubler du liggende og kommer deg raskt opp.

Jeg mener slike filmatiske ting som hadde gjort et perfekt spill.

 

Og kommentatorne burde ha gjort en mye bedre jobb, det er jeg enig i. Det er som om de har sluttet å prøve. "Oh, it's goal" - "roper" en kjedelig stemme. De skulle også ha kommentert noe om en fin finte eller zidane-trikset.

 

 

Forresten, jeg spilte her forleden, Real Madrid mot Bayern Munich. Så får Zidane ballen helt plutselig ca 45 meter fra målet og han løper på midten.

Det utrolige er at jeg klarte perfekt timing på Zidane-finta og gikk forbi forsvarspilleren. Da var jeg ca 25 meter fra målet. Jeg var veldig imponert og stolt av meg selv og den finta og hadde bare et ønske - å få et deilig mål. Vel, fra ca. 23 meter skøyt jeg, ventet i spenning, og den traff tverra, men dabbet ned. Så tenkte jeg, fanken, da ble det ikke mål likevel. Jo, det ble det! Ballen traff ryggen til Oliver og dabbet sakte inni målet. Jeg ble hysterisk og skremte visst naboen! Da tenkte jeg, denne MÅ jeg save, spesielt finta.

Men gjett hva - de tok ikke med finta! De tok kun der han løper og scorer.

Jeg syns de burde lage egen redigerings-funksjon etter et mål. Sånn at det tas opp ca 20 sekund før målet og du kan klippe og lime og herje.

Huff, så skuffet jeg ble.

 

Edit: En ting til jeg vil legge til. Når noen scorer, smiler de ALDRI. Det burde bli kraftig forbedret. Man skal jo være glad for å score :p

Endret av Xs2n0n
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...