Gå til innhold

6600gt alt for mange å velge i?


Rønsingen

Anbefalte innlegg

Er ute etter et nytt skjermkort til min pentium 4 2,4ghz

Har kun støtte for AGP og makspris er 2000. derfor har jeg havnet på 6600GT

Hvis dere har noe annet å ambefale så er det bare å komme med det ;)

 

Her er en liten liste over noen jeg har sett litt på men for å være helt ærlig så ser jeg nesten ikke forskjell, noen som kan hjelpe meg med en ambefaling?

 

XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail (1895 Komplett)

Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail (1849 Komplett)

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1960" Tv-out,DVI, Retail (1499 komplett)

XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail (1499 komplett)

POV GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail (1395 netshop)

Club3D GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail (1350 netshop)

 

Er det foresten så stor forskjell på 256mb vs 128mb til at det forsvarer prisforskjellen?

 

mvh Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha et 6600, så er det klart at du går for et 6600gt med 128mb ram. et 6600 med 256mb ram er bortkastet for 6600 med 256 så er ikke kjernen i stand til å utnytte minnebrikkene 100%. 6600 med 256mb ram er de 128 ekstra en atpåklatt og gir ikke bedre ytelse enn 6600gt 128mb ram.

Bruker noen kr ekstra og kjøp et 6800gt,det vil du absolutt ikke angre på.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Hmm dukket vist opp et lite problem til... jeg har bare en AGP4X port i maskinen min men etter hva jeg har lest rundt omkring på forumet her så skal ikke dette ha så mye å si. Når jeg da ringte komplett.no for å finne ut om de kunne tilby meg en god pris over tlf, så sa han jeg pratet med at antagelivis så vil ikke at agp8x kort passe i porten min?

 

Her er et bilde av porten i maskinen min

post-86836-1129639496_thumb.jpg

 

Vil det kunne passe med f.eks med dette kortet?

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5174

Lenke til kommentar

Det skal passe fint!

 

Når det gjelder minne på skjermkortet så begynner fleire spel og kjøre fleire layers med textures. Som normal maps og specualr maps. Desse krever eindel meir minne.

 

Eg lurer på om det er nokon som greier i det heile tatt og kjøre feks FEAR med maks texture oppløsning med eit 128mb kort.

Lenke til kommentar

takk for svar, kommer til å gå for et billig 6600gt kort siden maskinen ikke skal holde mer en et år før jeg bygger en helt ny pc og da antagelig med pcie hvis det fortsatt er det som er mest aktuelt om et år. derfor gidder jeg ikke bruke for mye på et skjermkort nå siden det ikke skal vare så lenge.

 

kommer antageligvis til å gå for dette, hvis dere ikke har noen bedre forslag til omtrent samme pris?

POV GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail (1395 netshop)

Lenke til kommentar

Et GeForce 6600 GT til 1395 er en helt grei pris, men du får kanskje ikke de raskeste minnebrikkene med dette kortet. Derav prisen.

Jeg kjøpte nettopp et POV GeForce 6800 GT-kort (AGP) for 2495 fra Netshop og det ser ut til at dette er den gjennomsnittlige prisen for GeForce 6800 GT-kort for tiden. POV benytter seg av Nvidias referansedesign og viften er akseptabelt stille. Eneste aber var at det kun fulgte med driver-CD og kabler, men ingen spill....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...