Gå til innhold

Kabinett til spill-PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter en del oppgraderinger, har jeg en del hardware liggende som jeg har planlagt å selge samlet som en gaming-PC.

 

Det eneste jeg mangler nå er et kabinett og strømforsyning. I og med at PC'en skal selges, ønsker jeg å kjøpe et relativt billig kabinett - men det må også være litt 'tøft' for å stå i still med "Spill-PC" konseptet.

Det beste ville vel vært et kabinett med vifter og strømforsyning, men jeg er åpen for det meste.

 

Har noen av dere mulighet til å hjelpe meg? Noen anbefalinger?

 

Er ikke sikker på hvor kraftig strømforsyningen må være, her er hardwaren som skal inn i kabinettet:

DFI LanParty nF4 SLI-DR

AMD64 3200+ Venice

2x 1GB Corsair PC3200 Value S, dual channel

XFX GeForce 7800GT 256MB

SB Audigy LS, 5.1, DTS, EAX.

WD Raptor 37GB 10.000RPM S-ATA

Lite-On DVD-RW drive

Floppy disk drive

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

PS: er det noen som har peiling på hva en slik PC vil være verdt? Omtrent? Alt (unntatt SB Audigy og Raptor'n) er så godt som helt nytt og har aldri vært overklokket.

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Etter en del oppgraderinger, har jeg en del hardware liggende som jeg har planlagt å selge samlet som en gaming-PC.

 

Det eneste jeg mangler nå er et kabinett og strømforsyning. I og med at PC'en skal selges, ønsker jeg å kjøpe et relativt billig kabinett - men det må også være litt 'tøft' for å stå i still med "Spill-PC" konseptet.

Det beste ville vel vært et kabinett med vifter og strømforsyning, men jeg er åpen for det meste.

 

Har noen av dere mulighet til å hjelpe meg? Noen anbefalinger?

 

Er ikke sikker på hvor kraftig strømforsyningen må være, her er hardwaren som skal inn i kabinettet:

DFI LanParty nF4 SLI-DR

AMD64 3200+ Venice

2x 1GB Corsair PC3200 Value S, dual channel

XFX GeForce 7800GT 256MB

SB Audigy LS, 5.1, DTS, EAX.

WD Raptor 37GB 10.000RPM S-ATA

Lite-On DVD-RW drive

Floppy disk drive

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

PS: er det noen som har peiling på hva en slik PC vil være verdt? Omtrent? Alt (unntatt SB Audigy og Raptor'n) er så godt som helt nytt og har aldri vært overklokket.

5018222[/snapback]

 

9-10k :love:

Lenke til kommentar

Thermaltake Tsunami.

 

Selges uten strømforsyning men er et genialt kabinett.

 

EDIT: For å sitere meg selv fra en annen tråd, fordeler/ulemper:

 

Fordeler med Thermaltake Tsunami:

 

- enkelt å jobbe i, thumbscrews på harddisker, optiske drev

- lett, en lek å løfte 

- har føtter som gjør det stabilt.

- enkle fester for pci-komponenter

- låsbar sidedør og frontdeksel

 

Ulemper med Thermaltake Tsunami:

 

- dårlig plass til viftestyring pga. frontdeksel.

- den ene delen av frontdekslet er av plast, men ikke noe nevneverdig egentlig.

- litt svake vifter?

- drar du på LAN(vil jeg tro du, som meg) låser kabinettets frontdeksel for å beskytte mot hva som helst som kan skade det. Ulempen med dette er om du glemmer nøklene  (snakker ikke av erfaring... enda)

 

Er vel det jeg har som fordeler/ulemper med kabinettet.

 

Synes det er et supert kabinett.

Endret av notalive
Lenke til kommentar

skjønner virkelig ikke hvorfor alt skal være til "spill-pc" for tiden... Skjerm til spill-pc, mus til CS, dvd-brenner til spill pc... Alt skal være til spill-pc'r. Hva er det som gjør pc'ene deres til spill-pc'r?

Når jeg tenker spill-pc, tenker jeg fjortis pc'r...

 

On topic: Kabinett er veldig etter smak og behag, noen liker over-kill-over-case-modded pc'er, mens andre liker diskré Lian Li kabinetter... Personlig favoritt er TT Tsunami kabinettet, da det er det beste kabinettet jeg har skrudd i, og har alt av hurtighester til harddisk-dempere.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør pc'ene deres til spill-pc'r?

 

Det at pc-en hovedsakelig blir brukt til spilling? Må jo ha deler som egner seg til spilling.

 

Selv spiller jeg en del men kunne godt tenkt meg å lære 3d-modellering men har ikke tålmodighet og nok stor interesse, bortsett fra det vet jeg ikke om det er noe særlig jeg kunne tenkt meg å gjøre...

 

Har litt lyst på et Lian li-kabinett men prisen er alt for høy for meg, betaler ikke 2000 kroner for et kabinett.(husker ikke om det var med eller uten strømforsyning)

 

Når jeg tenker spill-pc, tenker jeg fjortis pc'r...

 

Det virker som du ikke liker at folk spiller på PC-ene sine?

Lenke til kommentar

Ja, hvis du definerer det slik så har du jo et poeng da. :p Men kan trenger jo ikke en egen chatte/surfe-pc? Jeg bruker min til begge deler (Ikke at jeg har mange valg men uansett) En pc som er bygd for spilling kan jo også brukes til andre ting? Hvorfor kjøpe server dersom man ikke trenger det? :dontgetit: Om spillepc-en er god nok kan den brukes som server. (eller tenkte du på nettserver?)

Lenke til kommentar

Takk for forslagene alle sammen, har ikke helt bestemt meg enda.. Hadde håpet å finne noe litt billigere!

 

skjønner virkelig ikke hvorfor alt skal være til "spill-pc" for tiden... Skjerm til spill-pc, mus til CS, dvd-brenner til spill pc... Alt skal være til spill-pc'r. Hva er det som gjør pc'ene deres til spill-pc'r?

5022384[/snapback]

 

Vel, ettersom spillbransjen har overgått Hollywood i omsetning, og vi i Norge kjøper spill for nesten 1 milliard (!) i år, er det vel bare naturlig at hardware-produsentene markedsfører sine produkter på denne måten.

 

Hva gjør en PC til en spill-PC?

Vel, førsteklasses komponenter som lar deg kjøre de fleste moderne spill i høy oppløsning med høy grafikk og lyd kaller jeg en "spill-PC". Andre har sikkert sine definisjoner, det er jo ikke noen regel/lov rundt dette begrepet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...