Gå til innhold

Hvilken oppløsn. kjører NFSU2 med 1280x800 skjerm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terminator:

 

Grunnen kan jo være den teite formuleringen.. nok om det..

 

Vel. Er det slik at NFSU2 ikke støtter 1280x800?

Hvis ikke så må du vel kjøre på en oppløsning som er lavere enn dette.. Vanlig 4:3 og 1024x768 blir vel alternativet.. Prøvd den oppløsningen?

 

Støtter spillet kanskje 1280x768? isåfall blir nok det det beste ut fra forutsetningene om at spillet ikke støtter 1280x800.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Beklager teit formulering. Prøver igjen :thumbup:

 

Skjermen har nativ oppløsning på 1280x800. Jeg lurer på om NFSU2 støtter å spille med grafikk i 1280x800 piksler. Gjør spillet det er jo saken klar, no problemo.

 

Gjør det ikke det, dvs at jeg er nødt til å velge 1024x768 eller 1280x1024, hvordan vil da skjermbildet i spillet se ut? Dratt vertikalt eller horisontalt, eller vil jeg spille i en mindre rute med sort på siden (i tilfelle ved 1024x768).

 

Har ikke PCen så jeg kan prøve, men lurer på om noen vet eller har erfaring som kan hjelpe meg... ;)

Lenke til kommentar

Har ikke informasjon om spillet støtter den oppløsningen eller ikke, men siden det er en 16:10 oppløsning (som er det vanlige widescreen forholdet på PC skjermer) så er det muligheter for det i allfall. Hvis 16:10 ikke søttes, så er vel 1024x768 den nærmeste standardoppløsningen. Hvis du spiller på den så har du tre valg:

 

1. Bildet kan fylles ut på hele skjermen, som vil føre til et strekt bilde (sirkler er litt flattrykt).

 

2. Du kan fylle skjermen, men beholde bildeforholdet, noe som vil føre til sorte streker på sidene av skjermen.

 

3. Du kan vise bildet 1:1, som vil bruke 1024x768 piksler midt på skjermen, slik at du får sorte striper både på sidene og over/under bildet. Man slipper her noe bildeforringelse som kommer av skaleringen i 1 og 2.

 

Edit: widescreengamingforum har en "uniWS" patch som kan patche NFSU 2 til å støtte widescreenoppløsninger. Gå inn til download seksjonen deres så ligger den der med instruksjoner. Har aldri brukt den før selv, men vil tro den burde fungere fint :)

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...