Gå til innhold

Klarer ikke å installere Windows! Ny edition!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag har du følgende oppsett i bios

 

Boot -->

 

 

1. Removable Device [Legacy Floppy]

2. IDE Hard Drive [iBM-DTLA-307030]

3. ATAPI CD-ROM [Disabled]

4. Other boot device [iNT18 Device (network)]

 

 

Endre dette til

 

Boot -->

 

1. ATAPI CD-ROM [Enabled] ---- OBS Du må enable her ----

2. IDE Hard Drive [iBM-DTLA-307030]

3. Removable Device [Legacy Floppy]

4. Other boot device [iNT18 Device (network)]

 

Lagre og reboot.

 

 

Nå skal det fungere

 

-bytes

Lenke til kommentar

Sjekk ut pinnene bak på harddisker og optiske enheter.. (CD-DVD)

 

Dette kobles [Hovedkort -> Master -> Slave]

 

Har du:

 

*1 Harddisk og 1 Optisk spiller skal harddisk være Master, og Optisk være slave..

 

*2 Harddisker og 1 optisk - HD1=Master, HD2=Slave, kobles på IDE1 på hovedkortet.

 

*1 Harddisk og 2 optiske - HD=Master [Hovedkort, IDE1 -> {Ingen ting} -> HD]

OP1=Master, OP2=Slave - [Hovedkort, IDE2 -> Master -> Slave]

 

*2 HD & 2 OP - HD1=Master, HD2=Slave, OP1=Master, OP2=Slave -

[iDE1 -> HD1 -> HD2]

[iDE2 -> OP1 -> OP2]

 

----------------

Jeg skal finne bilder av hvordan en jumperhette ser ut, har ikke tatt meg til til dette enda..

 

EDIT: Post nr. 100 :cool: Ble visst en lang en også.. :w00t:

Endret av *Titan*
Lenke til kommentar
I dag har du følgende oppsett i bios

 

Boot -->

 

 

1. Removable Device [Legacy Floppy]

2. IDE Hard Drive [iBM-DTLA-307030]

3. ATAPI CD-ROM [Disabled]

4. Other boot device [iNT18 Device (network)]

 

 

Endre dette til

 

Boot -->

 

1. ATAPI CD-ROM [Enabled]      ---- OBS Du må enable her ----

2. IDE Hard Drive [iBM-DTLA-307030]

3. Removable Device [Legacy Floppy]

4. Other boot device [iNT18 Device (network)]

 

Lagre og reboot.

 

 

Nå skal det fungere

 

-bytes

5014608[/snapback]

 

 

Hvordan får jeg opp den atapi..isteden for legacy så tok jeg atapi mo

 

Det burde virke.

Endret av nasir91
Lenke til kommentar
Drit i den Ultra BIOS meldingen. - Det betyr antagelig bare at du har en RAID kontroller på hovedkortet som ingenting er koblet til - det er helt normalt, og har ingenting å si.

5015046[/snapback]

 

 

Hvis det du sier er sant. Kandu vel forklare om hvordan jeg kommer meg videre :hmm::hrm:

 

 

KAN NOEN HJELPE MEG MED OM HVA DETTE BETYR

 

FØR FEILMELINGEN STÅR DET AT CD OG DVD BRENNER ER KOBLET TIL OG NDER STÅR DET

 

D2 NOT CONNECTED

D3 NOT CONNECTED

 

 

HVASKAL jeg KOBLE TIL DER :dontgetit:

Endret av nasir91
Lenke til kommentar
Så hvis jeg ikke skal bry meg om denne meldingen..så hvordan kommer jeg meg videre das?

 

Og hvordan kiobler jeg av harddisken,.,.kan du si hvilken lednionger jeg må ta av?

5015079[/snapback]

 

Er bare og koble ut den flate kabelene eller strøm kabelen. Er et fett uten den ene kabelen har det ikke noe å si om den andre står i, er vel enklest og ta strøm kabelen den som ikke er lang og flat, men den som er rød/gul/svart

Lenke til kommentar

Den kabelen som er koblet til harddisken.

 

La oss vi har harddisk 1 og 2, først kobler du ut den ene kabelen på f.eks harddisk 1 og ser om du får innstalert på harddisk 2.

 

Funker ikke det, prøver du motsatt, altså koble inn kabelen på harddisk 1 og dra ut en kabel på harddisk 2

 

edit: Funker ikke det og du ikke har noen kamerater som kan hjelpe deg, anbefaler jeg deg og dra til elkjøp eller noe der du bor og spør om de kan hjelpe deg selvom du ikke har kjøpt pc'n der.

 

Jeg begynner å lure på om denne tråden har noe hensikt snart, synd å si det men....

 

Lykke til i hvertfall

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Vil det hjelpe?

 

Men hva betyr:

 

D2 Not Connected

D3 Not Connected

 

 

Det er faktisk noe som ikke er tilkoblet...

 

Det står at jeg ikke har noen driver men kjetilkl sa at jeg skulle drite i den.

 

 

Og når jeg jhar f.eks koblet ut harddisk 1, og hva skla jeg gjøre på BIOS!

 

Jeg kan ikke flytte den greia CD rom med Page up/down.

 

Men på Legacy floppy kan jeg liksom endre den til Atapi mo!

 

Etter jeg har savet settingsa rebooter pcen også starter den. Den detecter d2 not connected så den feilmeldinga.

 

Etter det står det "Press any key to reboot" :no::hrm::hmm::ermm:

Endret av nasir91
Lenke til kommentar

Klarer du ikke det?

 

Hvor mye koster det på Elkjøp da?

 

 

Goodall come an svar meg. :cry:

 

 

Trodde at folk visste litt mye her, og var litt smarte... :(

 

Bare gi meg ideer. Så kan jeg få prøve å gjøre det.

 

Gir 200 kr til den som klarer å hjelpe meg ut kanskje noen PC deler OG! :whistle:

 

 

INGEN SOM HAR NOEN INDEER? :ermm:

Endret av nasir91
Lenke til kommentar
Den kabelen som er koblet til harddisken.

 

La oss vi har harddisk 1 og 2, først kobler du ut den ene kabelen på f.eks harddisk 1 og ser om du får innstalert på harddisk 2.

 

Funker ikke det, prøver du motsatt, altså koble inn kabelen på harddisk 1 og dra ut en kabel på harddisk 2

 

edit: Funker ikke det og du ikke har noen kamerater som kan hjelpe deg, anbefaler jeg deg og dra til elkjøp eller noe der du bor og spør om de kan hjelpe deg selvom du ikke har kjøpt pc'n der.

 

Jeg begynner å lure på om denne tråden har noe hensikt snart, synd å si det men....

 

Lykke til i hvertfall

5015168[/snapback]

 

Hva mener du med at denne tråden ikke har oen hensikt? :no:

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men hele prosessen med å fjerne IDE-kabel evt. strøm på en av harddiskene vil ikke være til noe hjelp , da problemet var å boote fra cd-rom :).

Ettersom at harddiskene er "rene" vil ikke du kunne boote fra disse uansett og du vil ikke oppleve problemer med disse før du kommer så langt som evt. partisjonering av disk for windows-installasjon.

Det de fleste har prøvd å forklare er at du må sette CD rom som første Boot device (Altså den øverste av de fire du har oppgitt), og siden kjøre installasjonen via en cd'en,

da han som hadde den før deg neppe har skiftet på de gjeldende master - slave settings

eller flyttet ide-kabler før den ble sendt til deg, vil du nok ikke oppnå mye med å rote til disse :) (forutsatt at du ikke vet hva du gjør på :) ).

 

Er klar over at dette ble litt god-dag-mann-økseskaft :) , men det er vel bedre enn at tråden blir tiet ihjel :x , for å komme med noe ny informasjon : kan det være at disse D2 D3 - device not found beskjedene er indikatorer på at det ikke er koblet noe på primary slave (forutsatt at D1 er primary master), og secondary slave ? :) .. skulle vært mer spesifikk mer har ikke nok kunnskap om asus bioser (sverger til Abit ).

Lenke til kommentar

Det jeg føler er at det har kommet ekstremt mange forslag, og at vi ikke er spor lenger enn start. Kan hende det kommer en med svaret snart, men det er bare at jeg tror vi snart har gått gjennom alt.

 

Vet ikke hve elkjøp vil ta for en slik jobb.

 

Er sikkert mange her som hadde klart å fikse det hvis de hadde at pc'n forran seg.

 

Du kan jo finne ut hva elkjøp ville tatt for den jobben eventuelt spandere noen fra forumet med en tur hjem til deg ;)

 

Ingen ting hadde gledet meg mer enn at vi fikk ordnet det nå, men etter nesten 4 sider med løsninger begynner jeg å se litt mørkt på det.

 

Det er liksom ikke alltid like lett og forklare ting på et forum eller over telefon, da den som prøver å hjelpe aldrig har en garanti for at den i andre enden har forstått hva hjelperen prøver å si og i det hele tatt om han som trenger hjelp har gjrt nøyaktig det han har fått beskjed om. PS! dette har ingen ting med deg personlig å gjøre så ikke ta det slik, dette er generel erfaring!

 

Skulle ønske jeg at en løsning til på lager men akkurat nå er jeg tom, men jeg krysser fingerne for at du har en pc oppe og går i løpet veldig kort tid.

 

Ting pleier jo og ordne seg på et eller annet vis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...