Gå til innhold

Project: Black Pearl, The Curse. [01.06]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kutta noen biter til graveringa mi som jeg skal gjøre i morra. Fyra heler i gang båndsaga, fy f*** det var digg. mye enklere å kutte og mye penere kutt, tok meg bare noen få minutter og pusse kantene.

 

P1010088Custom.jpg

Selve båndsaga, veldig gamel men den er mer en bra nok. ;)

 

P10100872Custom.jpg

Her testa jeg den litt, prøvde å kutte ut den gamle logoen. det bigg vel men jeg gadd ikke mer etter en stund.

 

P10100902Custom.jpg

Her er plata som jeg skal øve meg litt mer på med gravering. runda av hjørnene osv, bla nesten bra da.

Ja det er litt ripper i den osv, men det var mer av det dårlige avkappet. men mer en bra nok :w00t:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Blir bedre og bedre for hvor mer du graverer detta :D Hva gjør du for at det ikke skal bli så ujevnt? Stø på hånden eller et triks vi ikke får se? :p På meg kan det bli litt dypt noen ganger, spesielt der jeg skal "skravere" et område ;p

 

Stå på :w00t:

5190917[/snapback]

Takker :cool:

 

Vel, det er bare en del trening som skal til. tror jeg da. ;)

Når jeg liksom skraverte så holdt jeg på toppen og der bakke på dremel'n, bare å passe på sånn at den ikke kan dette så langt ned.

 

Vist du ser litt bedre etter så ble den føste l'en litt støre en vanlig, klarte å glippe litt. Det var vel derfor at a'en ble litt mindre også tipper jeg.

*klikk på bildet*

 

Edit: Hva tror du om den i sottet plexi da? :hmm:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Blir bedre og bedre for hvor mer du graverer detta :D Hva gjør du for at det ikke skal bli så ujevnt? Stø på hånden eller et triks vi ikke får se? :p På meg kan det bli litt dypt noen ganger, spesielt der jeg skal "skravere" et område ;p

 

Stå på :w00t:

5190917[/snapback]

Takker :cool:

 

Vel, det er bare en del trening som skal til. tror jeg da. ;)

Når jeg liksom skraverte så holdt jeg på toppen og der bakke på dremel'n, bare å passe på sånn at den ikke kan dette så langt ned.

 

Vist du ser litt bedre etter så ble den føste l'en litt støre en vanlig, klarte å glippe litt. Det var vel derfor at a'en ble litt mindre også tipper jeg.

*klikk på bildet*

 

Edit: Hva tror du om den i sottet plexi da? :hmm:

5190996[/snapback]

 

hehe ja en del trening ja ;)

så ikke så stor forskjell jeg, heller ikke når jeg klikka på dem, men men..

Skjønte ikke heelt hva du mente med ossen du holdt den, men det får gå ;) Skal nok klare det

 

Kan sikkert bli bra på sota det;) Driver å prøver meg litt for tia på sota jeg og, men har bare gjort det en gang, så bra ut da :thumbup:

 

Stå på!

Lenke til kommentar
blir bedre og bedre de graveringene dine..

 

et par ganger til så har du den sikkert..

 

Petter

5191391[/snapback]

Kanskje det :)

 

Tror jeg får ordnet meg litt uv blå plexi snart, :D har to kopiser som skal kjøpe seg samme mp3 spiller fra netshop. tror jeg må ordne en plexi plete med sotta plexi da også :)

Lenke til kommentar
Blir bedre og bedre for hvor mer du graverer detta :D Hva gjør du for at det ikke skal bli så ujevnt? Stø på hånden eller et triks vi ikke får se? :p På meg kan det bli litt dypt noen ganger, spesielt der jeg skal "skravere" et område ;p

 

Stå på :w00t:

5190917[/snapback]

Takker :cool:

 

Vel, det er bare en del trening som skal til. tror jeg da. ;)

Når jeg liksom skraverte så holdt jeg på toppen og der bakke på dremel'n, bare å passe på sånn at den ikke kan dette så langt ned.

 

Vist du ser litt bedre etter så ble den føste l'en litt støre en vanlig, klarte å glippe litt. Det var vel derfor at a'en ble litt mindre også tipper jeg.

*klikk på bildet*

 

Edit: Hva tror du om den i sottet plexi da? :hmm:

5190996[/snapback]

 

hehe ja en del trening ja ;)

så ikke så stor forskjell jeg, heller ikke når jeg klikka på dem, men men..

Skjønte ikke heelt hva du mente med ossen du holdt den, men det får gå ;) Skal nok klare det

 

Kan sikkert bli bra på sota det;) Driver å prøver meg litt for tia på sota jeg og, men har bare gjort det en gang, så bra ut da :thumbup:

 

Stå på!

5191407[/snapback]

Altså jeg holder vel selve tuppen av dremelen med venstra hånda og den bakerste delen med høre hånda, kan se om jeg kan få noen til å ta bilde for meg.

Men bruk ventrehånda for å støtte ;) eller omventd da.

Lenke til kommentar
Når du skal lage "Teh real shit" så gjør logoen speilvendt. Ellers så vil logoen bli speilvendt når du fester plexien. Graveringa skal være på innsia ;)

5191621[/snapback]

Ahhh, god ide.

 

The lage "the real shit" når jeg får meg litt uvblå plexi ;) får det rundt om juletider bestile sammen med mp3spilleren til en kompis, så deler vi plata sånn at hen får en litten bit til sinn mod og jeg får resten. han skal ha en bit til 3stk 80mm vifter.

Tror jeg må ha en plate med sota plexi da til fronten, blir vel bare sotta plexi det går i da.

 

Planen var å feste en plate med logoen med poplangle i selve glasset, tror jeg gjør det speilvendt og fester biten på utsia da :w00t:

 

Men jeg skulle heler hatt uv leds i front da, :hmm: blir vel nødt til å skaffe dette på et vis i etterkant. (ny sponsor kanskje)

 

Men hvordan blir det med logoen speilvent utenpå selve glasset i front da? Blir det bedre på innsia da? :hmm:

 

Testa speilvendt effekten i stad, testa med webcam

logospeilvendt.jpg

Tror nok det blir bedre å gravere den på speilvendt ja.

Lenke til kommentar
hælla :)

 

Det der blei drit fett, ganske så rått ja, du har skills på gravering ser jeg, skal bli digg å se det ferdige resultatet av den :)

 

pst ! du lære meg litt  :D

5193688[/snapback]

Takker :)

 

Ja syns faktisk selv nå at jeg er litt flink i å gravere nå.

 

Jada, kan sikkert prøve å lære bort dette ja. Tror jeg skal ønske meg flexibel akse til fremeln til jul. :xmas:

 

Vær OBS! mange leifer her

 

 

Min fremgangmotode for gravringa:

- Begynne med omrisset av bokstavne, ta å graver selve utkanten av teksten eller orden til å begynne med.

- "Skrave" bokstavene, dra dremelen mot deg for å ta mest mulig flate av gangen.

- Gravere selve borden/kanten eller hva du nå skal kalle det, her så egner det seg å bruke dremelen på langs. Altså bruke den kanten på graveringbiten.

- Få bort alt "støvet" som ligger igej nå se hvordan selve skraveringen ble, vist det ikke ble som planlagt så går du over å prøver å fikse dette med litt mer gravering.

 

 

Ting du trenger:

- Dremel, eller en fake dremel. (det er vel så si et fett?)

- Graveringsbit

- En bit lexan eller plexi

- Logoen ditt på et papir

- En taperull, maskeringtape funker fett

 

Kort versjon:

- Kutt en bit lexan/pleci i passe størelse til logoen eller motivet

- Tape fast arket med motivet på

- Gravere selve teksten, (kanten på bokstavene). altså linja som du graverer skal gå til din høyre/venstre. Siden dremelen roterer mot høyre så graver mot venstre.

- Ta innholdet av bokstavene med å drege dremelen mot deg selv. Da får du med deg en støre flate og det går fortere.

- Ta selve kanten eller streken rundt bokstavene vist du har det da. Samme metode som på omrisset på bokstavene.

- Vask lexanen/plexien og se etter om du har glemt noe her og der.

 

Tips:

- Ta deg god tid

- Bruk begge hendene, da blir det mer stabilt og du får mer kontrol. (skal ordne bilde av hvordan jeg holder senere)

- Ikke dytt dremeln mot høyre, da glipper den og lager et hakk her og der

- Ikke dytt dremeln rett frem, da blir det en hakket strek.

- Sett på noe avslappende musikk, sånn som f.eks Alice in chains

- Vær tolmodig, ikke rush. da går det ut over slutt resultatet

(kommer sikkert flere her etter hvert)

 

Denne er skrevet etter egne erfaringer, selv så har jeg gravert 4 ganger før. først på den 3 og 4 begynte jeg å bli fornøyd med resultatet.

 

Det kommer flere demontrasjoner og bilder senere ;)

 

Bilde av bitten jeg brukte. (skal ordne bedre, når jeg får lånt meg et bedre kamera et med zoom.)

Dremelbit.jpg

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
aaaahhhh ! endelig en innholds rik worklogg  :thumbup:

det er slike jeg liker, mest mulig informasjon om hva som foregår. det mener jeg er viktig. Folk skjønner mere av Wloggen liksom, og slipper å spørre om tusen unødvendige spørsmål, pluss at det er digg å lese sånt da  :!:

 

 

yeaah keep it up  :thumbup:

5193972[/snapback]

Så denne forklaringen/guiden var brukbar? :hmm:

Lenke til kommentar
aaaahhhh ! endelig en innholds rik worklogg  :thumbup:

det er slike jeg liker, mest mulig informasjon om hva som foregår. det mener jeg er viktig. Folk skjønner mere av Wloggen liksom, og slipper å spørre om tusen unødvendige spørsmål, pluss at det er digg å lese sånt da  :!:

 

 

yeaah keep it up  :thumbup:

5193972[/snapback]

Så denne forklaringen/guiden var brukbar? :hmm:

5193973[/snapback]

ja helt klart, veldig nøye forklart og lett og lese, nå har jeg jo fått greie på det jeg ville og kan prøve selv :)

Lenke til kommentar
aaaahhhh ! endelig en innholds rik worklogg  :thumbup:

det er slike jeg liker, mest mulig informasjon om hva som foregår. det mener jeg er viktig. Folk skjønner mere av Wloggen liksom, og slipper å spørre om tusen unødvendige spørsmål, pluss at det er digg å lese sånt da  :!:

 

 

yeaah keep it up  :thumbup:

5193972[/snapback]

Så denne forklaringen/guiden var brukbar? :hmm:

5193973[/snapback]

ja helt klart, veldig nøye forklart og lett og lese, nå har jeg jo fått greie på det jeg ville og kan prøve selv :)

5193978[/snapback]

Konge :w00t: stå på! bare spør vist du lurer på noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...