Gå til innhold

War of the Flames

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-19530
Skrevet

er sikkert ganske artig men jeg orker ikke å lese nå, kanskje senere :p

Skrevet
er sikkert ganske artig men jeg orker ikke å lese nå, kanskje senere :p

5007925[/snapback]

Da hadde du heller ikke trengt å svare..:shrug:

Vil nå si at jeg er en kryssning av casual/Hardcore selv, med helling mot hardcore. Men er ikke enig i det han sier om at casual players ikke har noe.. De har jo både pvp og zul'gurub å kose seg med :)

Skrevet

Jeg vil si jeg havner i hardcore bingen, jeg raider 5 dager i uka kl 19:00 - 24:00+

Du kan lett se ut fra den linken at forfatteren er casual gamer.

Selv synes jeg at det er helt på trynet at jeg som har brukt utallige timer på å lære meg strategier i først MC/Onyxia og nå BWL har like bra / eller bare marginalt bedre utstyr en folk som ble lvl 60 for 2-3 uker siden og har gjort ZG et par 5 ganger. Tenker nå på fang of the faceless og zin'rohk etc.

Skrevet

Til Bamse_ :

Det han sier er egentlig at WoW tvinger deg til å skifte spillestil når du blir 60. Opptil 60 har det vært mulig å gjøre alt (nesten) solo. Hvorfor skal dette forsvinne ved 60? Noen foretrekker å spille solo, og andre har ikke tid til den tiden et raid tar.

Til alex503 :

Han sier heller ikke at det skal bli lettere for casual enn hardcore å få fatt i bra items. Disse trenger heller ikke være like god som noe Onyxia dropper feks, men at de er en forbedring fra standard lvl 60 items. Tid er en viktig faktor her, bruker en casual gamer like lang tid som en hardcore gamer (men over lengre tid) skulle de ikke fått samme belønning for strevet.

Skrevet (endret)
Jeg vil si jeg havner i hardcore bingen, jeg raider 5 dager i uka kl 19:00 - 24:00+

Du kan lett se ut fra den linken at forfatteren er casual gamer.

Selv synes jeg at det er helt på trynet at jeg som har brukt utallige timer på å lære meg strategier i først MC/Onyxia og nå BWL har like bra / eller bare marginalt bedre utstyr en folk som ble lvl 60 for 2-3 uker siden og har gjort ZG et par 5 ganger. Tenker nå på fang of the faceless og zin'rohk etc.

5008216[/snapback]

You are mistaken.

Casual gamers må a) Skifte spillestil til raiding da, og dermed er det ikke lenge til de også begynner å runne MC, som er neste step opp. b) Casual gamere som ikke har gjort så mange instancer før kommer til å gjøre akkurat det samme i ZG som dere gjorde i MC; wipe på wipe mens de prøve å finne en strategi, og uansett om de har lest en strategi på nettet er det vanligvis utrolig vanskelig å gjennomføre den, og da har jo de også "gjort seg fortjent" til lootet.

Selv synes jeg forfatteren har utrolig mange bra poenger, og er helt enig i at når du når 60 blir du tvunget til å skifte spillestil til raiding non-stop for å merke noen som helst utvikling på characteren din (som nesten er hovedpoenget i et mmorpg).

Det har jo kommet en del nytt solo content i Silithus nå, der du kan skaffe deg epix (tilnærmet) solo har jeg hørt. Oh noes! Selv om det antagelig er langt i fra like bra som MC gear, så kommer den lilla fargen til å få alle hardcore spillere til å whine seg halvt i hjel.

Endret av Pug
Skrevet (endret)

Jeg ser meg selv som VELDIG casual. Har aldri deltatt i et raid, og er med i et guild som aldri gjør annet enn å skravle i guildchatten. Spiller noen timer i uka, blir lei og logger av for flere dager i slengen. Iløpet av et halvt år har jeg vært i 2 instancer, det var Wailing Caverns (ble dratt gjennom av en lvl 56 kompis), og Ragefire Chasm.

Har 3 karakterer rundt lvl 30.

Så ja, vi finnes der ute.

Endret av Bitex
Skrevet

Det er jo ikke umulig å skaffe seg epic solo slik som det er nå. Bare fra Alterav Valley kan en f.eks en warrior skaffe seg 4 epic items i reward. Selvfølgelig ikke like bra som BWL loot osv, men hva kan man forvente.

I tillegg har man alle crafted armor som lionheart helm, stronghold gauntlets.

Ja jeg VET dette er rent pvp utstyr, men hva skal en "casual gamer" med tanke-gear, når han aldri er i highlevel instnacer?

Skrevet
Det er jo ikke umulig å skaffe seg epic solo slik som det er nå. Bare fra Alterav Valley kan en f.eks en warrior skaffe seg 4 epic items i reward. Selvfølgelig ikke like bra som BWL loot osv, men hva kan man forvente.

I tillegg har man alle crafted armor som lionheart helm, stronghold gauntlets.

Ja jeg VET dette er rent pvp utstyr, men hva skal en "casual gamer" med tanke-gear, når han aldri er i highlevel instnacer?

5009851[/snapback]

Er jo heller ikke nødvendigvis snakk om epic gear. Det er snakk om character-utvikling. Altså hva annet finnes det å gjøre i WoW enn å farme gear når du dinger 60? Det er nettopp dette det pdf-dokumentet tar opp.

Btw: PvP gjør også at en casual gamer som liker å queste, spille solo, crafte osv må skifte spillestil til battlegrounds. Altså er ikke PvP-gear/AV-gear et argument for at det er mulig å skaffe seg epic gear solo.

Skrevet

OK... Jeg skrev et langt svar på dette, men sida tima ut, jeg måtte logge inn på nytt :(

Nå, for det KORTE mer BRUTALE svaret:

Fyren vil:

a) levle opp herfra til evigheten

b) gjøre solo instances som tar under en time av gangen, og helst nye hver gang

c) få epics

Mine svar:

a) NO! NOT going to happen! Evt. vent pent på expansion som alle andre.

b) Hvordan skal dette implementeres? Random mini-instances? GL HF...

c) Får si som jeg sier til tiggere i IF... "WHY?" De kommer jo først til sin rett i instances som casual players ikke spiller allikevel...

Summa summarum: for å få gjennomført disse ønskene må man gjennomføre radikale endringer i spillbalansen - sketchy!

Skrevet (endret)
OK... Jeg skrev et langt svar på dette, men sida tima ut, jeg måtte logge inn på nytt :(

Nå, for det KORTE mer BRUTALE svaret:

Fyren vil:

a) levle opp herfra til evigheten

b) gjøre solo instances som tar under en time av gangen, og helst nye hver gang

c) få epics

Mine svar:

a) NO! NOT going to happen! Evt. vent pent på expansion som alle andre.

b) Hvordan skal dette implementeres? Random mini-instances? GL HF...

c) Får si som jeg sier til tiggere i IF... "WHY?" De kommer jo først til sin rett i instances som casual players ikke spiller allikevel...

Summa summarum: for å få gjennomført disse ønskene må man gjennomføre radikale endringer i spillbalansen - sketchy!

5013666[/snapback]

Har du i det hele tatt lest dokumentent?

a) Feil. Han sier ikke det. Han sier at det bør implementeres muligheter for character-development som ikke innebærer gear-farming i instancer, eller BG-farming.

b) Feil. Han skrev ikke noe om det. Han vil ha mer solo-content som utvikler characteren din, ikke solo-instancer.

c) Han vil ha muligheter for å skaffe epic items (som omtrent er den eneste muligheten for character development atm) utenom instance-farming og BG-farming. Alle guilder som har mestret en liten bit MC og hele ZG har gode muligheter til å skaffe ganske decent gear til spillerene sine, mens de som bruker like lang tid in-game, men ikke har tid/ikke har lyst til å raide ikke får noe for å bruke like lang tid in-game som "hardcore" spillerene. Han har et veldig godt eksempel på akkurat ditt c-argument og spillere som whiner "OMG! EAZY MOED! You wnat an EPICZ in liek 2 huors!"

Endret av Pug
Skrevet (endret)
Har du i det hele tatt lest dokumentent?

a) Feil. Han sier ikke det. Han sier at det bør implementeres muligheter for character-development som ikke innebærer gear-farming i instancer, eller BG-farming.

b) Feil. Han skrev ikke noe om det. Han vil ha mer solo-content som utvikler characteren din, ikke solo-instancer.

c)  Han vil ha muligheter for å skaffe epic items (som omtrent er den eneste muligheten for character development atm) utenom instance-farming og BG-farming. Alle guilder som har mestret en liten bit MC og hele ZG har gode muligheter til å skaffe ganske decent gear til spillerene sine, mens de som bruker like lang tid in-game, men ikke har tid/ikke har lyst til å raide ikke får noe for å bruke like lang tid in-game som "hardcore" spillerene. Han har et veldig godt eksempel på akkurat ditt c-argument og spillere som whiner "OMG! EAZY MOED! You wnat an EPICZ in liek 2 huors!"

a) han sier han vil fortsette spillestilen han hadde før lvl60... Hva annet er der enn å levle opp og skaffe seg bedre gear? Men ok... Det er irrelevant.

b) Hva er vitsen med å flame "hard core" spillere fordi Blizzard gjør som de gjør? Det kan Blizzard ene og alene lastes for. Det hjelper ikke om man flamer hverandre i tusen år for det... Hvordan skal solo content implementeres? Det må jo bli random generated solo quests/instances hvis han skal få det som han vil. Han vil jo ikke spille samme instance/quest/whatever om igjen (det blir jo forståelig nok, ganske kjedelig alene...). Selvfølgelig blir hc spillere nervøse for at andre skal få like bra utstyr som dem. Det er jo mye av poenget med å legge så mye tid i å spille. Men, for all del, hvis Blizzard vil lage nye balanserte medium-epics for casuals og implementere det på en måte som ikke kan exploites, så er jeg helt for det jeg... Synes det forøvrig er trist at "utvikling" skal snevre seg ned til epix, men sånn er det vel bare... Poenget mitt er uansett at det vil bli både vanskelig og risikabelt å innføre så fundamentale endringer i spillet. Jeg synes det hadde vært dritkult om det gikk an, men jeg tror det er veldig vanskelig å få til. Skal man ha solo content delt inn etter klasser? Vanskelig å balansere solo content på en felles high-lvl klasse-platform mener jeg...

c) Hvis Blizzard får til å lage like utfordrende content for solo spilling som for MC, BWL, etc. så fortjener seff solo spillerne like gode epics som lønn for strevet. Men ikke før dèt.

Endret av Rata101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...