DE1 Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Heisann! Jeg lurte på hvilken nettleser jeg burde velge, Opera eller Firefox? Det er mange som kommer til å si "Velg Firefox " eller omvendt. Skriv heller hvorfor så jeg veit det. Inntil videre tror jeg at det blir Firefox siden jeg har prøvd det før.. Edit: Er denne filpostet så kan moderator flytte den... Endret 14. oktober 2005 av DE1
jh_ Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Det er ikke noe fasit-svar på dette, du må nesten prøve begge, å selv bestemme hvem du liker best
DE1 Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Fordi? Endret 14. oktober 2005 av DE1
medlem-82104 Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 personlig Liker jeg Opera! Blandt annet fordi: 1. I Explorer/FireFox åpnes det et nytt vindu hvis det kommer pop-up eller hvis du skal på to sider samtidig... I Opera samles alle sidene øverst i nettleseren som gjør det utrolig oversiktlig og enkelt å bytte mellom sidene 2. Opera har en meget god pop-up blocker (nesten for god ) hvis du vil ha opp pop-upen (hvem vil det?) så er det ved et enkelt trykk å pop-upen er midt på skjrmen din 3. Nedlastningene dine kommer også på en egen rute som ligger øverst sammen med de andre sidene, der har du god oversikt, du ser både Hva du laster ned(tro det eller ei), hvor stor fila er, hvor langt den har kommet, tiden til den er ferdig og farten! Noe som gjør at du får utrolig god oversikt for de som liker det 4. Det er et inlegg her på forumet om en som brukte Explorer, han hadde fått kjeeempe mange virus... så han gikk over til Opera å da gikk alt bra prøvde å finne Inlegget men fant det ikke.. (noen som kanskje kan finne det for meg?) 5. Kan ikke høres av andre, må erfares selv 6. den siste grunnen er den beste... sjekk: dette!
Jubelsau Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Fordi? 5006986[/snapback] http://programmer.no/art.php?artikkelid=19261
johnj Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 personlig Liker jeg Opera! Blandt annet fordi: 1. I Explorer/FireFox åpnes det et nytt vindu hvis det kommer pop-up eller hvis du skal på to sider samtidig... I Opera samles alle sidene øverst i nettleseren som gjør det utrolig oversiktlig og enkelt å bytte mellom sidene 2. Opera har en meget god pop-up blocker (nesten for god ) hvis du vil ha opp pop-upen (hvem vil det?) så er det ved et enkelt trykk å pop-upen er midt på skjrmen din 3. Nedlastningene dine kommer også på en egen rute som ligger øverst sammen med de andre sidene, der har du god oversikt, du ser både Hva du laster ned(tro det eller ei), hvor stor fila er, hvor langt den har kommet, tiden til den er ferdig og farten! Noe som gjør at du får utrolig god oversikt for de som liker det 4. Det er et inlegg her på forumet om en som brukte Explorer, han hadde fått kjeeempe mange virus... så han gikk over til Opera å da gikk alt bra prøvde å finne Inlegget men fant det ikke.. (noen som kanskje kan finne det for meg?) 5. Kan ikke høres av andre, må erfares selv 6. den siste grunnen er den beste... sjekk: dette! 5007085[/snapback] Jeg bruker Firefox nettopp av samme årsaker. Både tabbed browsing, popup-blokkering og eget nedlastingsvindu finnes også i FF. Men selvfølgelig finnes det som sagt ingen fasitsvar. Prøv begge i noen dager og behold den du liker best.
DE1 Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 Da har hw-forumet overtalt meg! Opera på meg, prøver det i noen dager og får se Finnes det flere skins til Opera?
jh_ Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Finnes det flere skins til Opera? 5007236[/snapback] Jepp, her!
DE1 Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Takker! ' Edit: Går det ann å lage egen? Edit2: Fant det! Edit3: Den skjønte jeg ikke en dritt av! Endret 14. oktober 2005 av DE1
wil Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Opera er et godt valg ja . Nå som 8.5 versjonen også er gratis så blir det jo bare bedre Selv bruker jeg Opera 8.02. Dette fordi jeg ikke har gidda å bytte til 8.05 enda litt lat da serru . Firefox har man ikke brukt på lenge faktisk. Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes vel at Opera er bedre da tenker jeg.
Martin A. Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Har selv brukt Opera siden v7.23 kom ut, og bruker denne fremdeles. Er den nettleseren jeg trives aller best mer. Når 7.5 og 8.0 kom, byttet jeg tilbake til 7.23 pga utseende, og diverse ting som ikke var slik jeg ville ha det.
MiSP Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har lenge brukt både Firefox og Opera, og jeg liker Opera meget godt av grunner som er nevnt her. Det er en mye "kjappere" browser, og jeg kan rett og slett ikke unnvære funksjoner som at den lagrer sidene du har oppe når du lukker programmet, slik at du får akkurat samme sider opp igjen når du starter Opera neste gang (til og med inkludert back/forward-history!), og mouse gestures er egentlig helt genialt når man først begynner å bruke dem. Opera er rett og slett mer gjennomført enn Firefox, syntes jeg.
So|o Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har lenge brukt både Firefox og Opera, og jeg liker Opera meget godt av grunner som er nevnt her. Det er en mye "kjappere" browser, og jeg kan rett og slett ikke unnvære funksjoner som at den lagrer sidene du har oppe når du lukker programmet, slik at du får akkurat samme sider opp igjen når du starter Opera neste gang (til og med inkludert back/forward-history!), og mouse gestures er egentlig helt genialt når man først begynner å bruke dem. Opera er rett og slett mer gjennomført enn Firefox, syntes jeg. 5012407[/snapback] Disse funksjonene kan man få til Firefox også ved å installere extensions.. men jeg er helt enig med deg i at Opera er bedre og mer brukervennlig. Man slipper å knote med masse extensions og innstillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå