Kultom Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) *Problem 1 løst* hvordan begrenser jeg en float til å ha bare to desimaler? litt for lat til å slå det opp.. Endret 19. oktober 2005 av bugbear
GeirGrusom Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 struct resultat { int minutter; int sekunder; int hundredeler; resultat(float src) { int val = (int)src; minutter = val / 60; sekunder = val % 60; hundredeler = (int) ((src - (float)val) * 100); } operator float() { return (minutter * 60) + sekunder + (hundredeler / 100); } }; Sånn mener du?
Kultom Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Skrevet 15. oktober 2005 struct resultat { int minutter; int sekunder; int hundredeler; resultat(float src) { int val = (int)src; minutter = val / 60; sekunder = val % 60; hundredeler = (int) ((src - (float)val) * 100); } operator float() { return (minutter * 60) + sekunder + (hundredeler / 100); } }; Sånn mener du? 5000065[/snapback] takker, men ble nok litt komplisert for meg:D men trur jeg skjønte hva jeg skulle gjøre nå hvertfall:D
GeirGrusom Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 for å kalle operator float gjør du slik: resultat a; float b = (float)a;
Kultom Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Skrevet 19. oktober 2005 (endret) løste det selv, flaut enkelt. Endret 19. oktober 2005 av bugbear
GenericName Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token
Dovrebanen Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 cout.setf(ios::fixed, ios::floatfield);cout.precision(2); 5034070[/snapback] Floaten får vel ikke noen færre desimaler av dette, den bare ikke printer alle desimalene.
dayslepr Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 (endret) hva er forskjellen? - men å runde av er "en forskjell", om det er det vi snakker om her #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() { cout << M_PI << endl; cout.setf(ios::fixed, ios::floatfield); cout.precision(4); cout << M_PI << endl; return 0; } 3.141593.1416 Endret 21. oktober 2005 av dayslepr
GenericName Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token
Kultom Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Skrevet 21. oktober 2005 Det er helt riktig det ja. Gjerne avrunde og for den saks skyld. Jeg løste det på en litt annen måte men funka fett det dere skrev og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå