Gå til innhold

Pc`en min er krasja :(


Anbefalte innlegg

For en drøy uke siden fikk jeg en ny pc. Jeg kjøpte mesteparten av delene på komplett og et brukte hovedkort fra en kamerat. Jeg vet ikke hvor jeg skal legge denne topicen i så jeg valgte dette på grunn av at jeg vet ikke hva som er galt.

 

Det begynte med at jeg og kameraten min bygget sammen pc`en og alt så fint ut og vi har gjort dette før. Vi smekket inn 1ghz og litt ram. Startet pc`en og alt så helt fint ut.(ms-dos) Så tenkte jeg..hmm..jeg tar å tester reset knappen for og se om kompissen min hadde koblet den rett. Jada..det hadde han. Men når jeg startet opp igjen så ble liksom de der ikonene/bildene i dos (du vet hva jeg mener) litt sånn.."skjeve". De ble helt rare. Jeg tenkte hmm..faen..så jeg tok ny restart og nå forsvant litt av texten også. omg..hva har skjedd ? Jeg tok en restart og holdt på og pisse i buksa mens jeg så den talt op rammen..den kom bare til 398 eller no. Den skulle ha telt opp 756. Jeg tenkte hmm...alle gode ting er 4 så jeg trykka igjen på restart. Og der kom det ikke mye gitt. Helt svart. Der var den helgen ødelagt. *snufse*

 

Så det jeg lurte på, var om dere hadde noen gode ideèr om hva som kan være galt ?

 

System info :

- Thunderbird 1000 mhz

- 756 mb ram.

- 17" skjerm.

- Chieftec bigtower.

- 340 w strømforsyning.

- 40 gb hd.

- Ausus Geforce v6600

- Asus A7v Hovedkort.

 

Dette har jeg prøvd :

- Geforce, Geforce 2 og et lite dritt skjermkort som følger med pc`en.

- Byttet bios batteri.

- Reseta biosen.

- Byttet skjerm.

- tatt ut ram.

 

Ja...det var mye tekst..men pliz hjelp meg før helgen..skal på lan :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dere sier at procesoren er svidd ? Eller er det forstsatt en sjangse ? Liksom..det luktet ikke svidd og det skal begynne å røyke pga jeg har svidd en prossesor før :grin: Viften sitter litt skjevt på pga en av festene er knekt av. Men jeg hadde nok kjent lukten hvis den var svidd. Og etter pc`en ikke ville starte sjekket jeg om den var varm.

Lenke til kommentar

Nei du må ikke finne på og sette in en AMD k6 2 400 Mhz i ett socket A hovedkort...

 

AMD k6 2 400 passer kun i ett socket 7 hovedkort ...

det er 2 forskjelige systemer det skjønner du...

 

AMD k6 2 400 i SOCKET 7

AMD duron/athlon/XP i SOCKET A

 

Prøv og ta ut/koble ut alt av ekstra utstyr

sånn som harddisk/cdrom/cdbrenner

 

slik att det bare er hovedkort/cpu og skjermkort pluss minne som er i maskinen så prøver du og starte og se om maskinen starter...

 

ps: ta av cpuvifte/kjøler og sjekk cpu før du gjør dette..

 

sett på cpuvifte/kjøler ordentlig etterpå ...

pass på att alle kabler sitter ordentlig i

 

kan og være strømforsyning som har gått føyka...

så prøv den å på en annen maskin ...

 

prøv også minne/cpu fra en kamerats maskin

eller prøv ditt i hans maskin...

 

håper du finner problemet , men som sagt sannsynligvis er det CPU som er brent :sad: eller så er det minne som har fått seg en smell :sad:

eller det er strømforsyningen...

eller det kan være en løs kabel...

Lenke til kommentar

Jeg har testa 16, 32, 64, 128, 256 og 512 sd ram brikker og alle med samme resultat. Skal være ganske god og svi en cpu når jeg maximalt hadde pc`en på i 30 sekunder. Og 3d kortet mitt fønker fint..bruker det akkuratt nå. Så jeg tror jeg sender hele dritten inn på en liten "overhaling" Men takk for all hjelpen. Og jeg håper dere støtter meg med at cpu`en ikke er svidd..for dette har ikke jeg penger til :grin: Og kabinettet er helt nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...