Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlastningsprogram via skolens nettverk


Anbefalte innlegg

I ny og ne benytter jeg skolens nett for å koble meg på internett. Det går ikke an å bruke "vanlig" nedlastningsprogram for mp3 osv, som f.eks. DC++ m.m.

 

Fikk forklart av noen at dette skyldes at slike programmer åpnet en spesiell port (80?), som igjen førte til at nettet stengte alle forsøk på å bruke slike nedlastningsprogram.

 

Spørsmål: Det må vel være noen mulige fildelings-/nedlastingsprogrammer der ute på nettet, som gjør at jeg kan laste ned slikt? Har også fått et tips om dette, men glemmer hele tiden ut navnet på programmet. Lurer på om det er noe med "file" i navnet, men IKKE sikker :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en grunn til at skoler sperrer slike programmer.

Og så vidt jeg vet så oppfordrer ikke hardware.no til piratkopiering

Jojo... Noen skoler bryr seg ikke. Andre gjør. Bare et spørsmål.

Faktum er at det finnes et program som brekker seg inn "baksida". Og som ingen har mulighet til å sjekke om så faktisk skjer eller ei. Det man ikke vet, har man ikke ondt av.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at skoler sperrer slike programmer.

Og så vidt jeg vet så oppfordrer ikke hardware.no til piratkopiering

Jojo... Noen skoler bryr seg ikke. Andre gjør. Bare et spørsmål.

Faktum er at det finnes et program som brekker seg inn "baksida". Og som ingen har mulighet til å sjekke om så faktisk skjer eller ei. Det man ikke vet, har man ikke ondt av.

det der er bare BS. De har sperra av en grunn, den er der for at folk som DEG ikke skal bryte den. DErsom du gjør det kan de få følger for deg i form av nedsettelse i orden og åtferd etc.

 

Tror du bør finne deg et annet forum å stille slike sp.

Lenke til kommentar
hva er egentlig greia med at alle på dette forumet her sitter og laster ned warez dagen lang, men med en gang en eller annen kommer med et uskyldig spørsmål om bruk av fildelingsprogram fyker alle opp som om de skulle være Microsoft's advokater?

Tar Skrue's gamle signatur: Opinions are like a**holes. Everybody's got one, and the only one you're naturally inclined to defend is your own.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke denne tråden stengt enda? Han spør etter et program til å omgå skolens itadmin sine innstillinger.

Skal du kjøre noe på skolen nettverk skal du gjøre det med skolens og itadminnens tillatelse.

Greitt.

Steng tråden.

Det var bare et spørsmål, på et svar jeg allerede har fått (men glemt ut), fra IT-ansvarlige. Bruker skolens nett 3-4 timer i uka, resten av tiden sitter jeg på privat nettverk. :w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...