vstr Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Altså, hvordan minske filstørrelsen på filmer du lager i premiere? har nettopp laget en film på 6 sekund, men filmen tar jo svimlende 60mb. (Har rapportert denne tråden, grunnet at eg ikkje er sikker på hvor dan skal ligge) Vegard
Moskus Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 (endret) www.divx.com Bruk det eller Xvid som codec. Muligens også WMV. Endret 10. oktober 2005 av moskus
vstr Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Skrevet 10. oktober 2005 (endret) skjønner ikkje helt hvordan divx skal greie å gjøre filstørrelsen mindre fra 50mb ol. Vegard Endret 10. oktober 2005 av vegis
Blåbær Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 divx er et komprimeringsalgoritme, altså et lossy format som lagrer litt mindre informasjon enn det opprinnelige formatet men har omtrent samme utgangskvalitet. Forresten vil jeg heller anbefale deg til å enkode til Xvid, som er et opensource format. Kjenner ikke til Adobe premiere men regner med at det er noen instillinger på hvordan du skal lagre filmen el no lign som kan gjøre at det å lagre film vil ta mindre plass. Prøv deg frem før du endrer enkoder filmen er mitt råd!
vstr Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Skrevet 10. oktober 2005 me nno som filmen er ferdig redigert, er det mulig å gjøre en .avi fil mindre uten å tenke på premiere? Vegard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå