Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser etter bytting av kabinett...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Brukte dagen i går, og dagen i dag til å bytte kabinett på pcen min...

 

Den starter opp, men med en gang bildet PLATINUM, og det står at man kan trykke del for å komme inn i bios osv... Så skjer det ikke noe mer....

 

Viftene står og blåser, men lengre kommer jeg ikke... Jeg kommer altså kke inn i windows....

 

 

Har jeg koblet noe feil? Har dere no tips å komme med? Trenger litt hjelp her...

Og trenger pcen sårt i kveld....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar....

 

Ram brikken har jeg ikke gjort noe som helst med.... Så det kan ikke være den...

 

Kan det være at det er harddisken som har gitt seg?

 

Jeg har en western digital 200 gb sata.... Som jeg har en zalman harddisk kjøler på...

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er vel å gå over alle koblinger og sjekke om noe er løst eller står feil. Hvis du ikke finner feilen, kan du ta ut alle ledninger og sette dem inn på nytt for å være helt sikker på at alt står riktig. Og sjekke om alle kort og ram sitter skikkelig montert..

Lenke til kommentar
Det første du bør gjøre er vel å gå over alle koblinger og sjekke om noe er løst eller står feil. Hvis du ikke finner feilen, kan du ta ut alle ledninger og sette dem inn på nytt for å være helt sikker på at alt står riktig.

:hmm: Som om jeg skulle ha skrevet det selv.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gått over ledningene... Men kan ikke se noen feil...

 

Har startet opp men det samme bildet kommer opp nå også, og systemet kommer seg ikke videre..

 

Platinum i midten, og press <Tab> to switch to POST or <Del> to run BIOS Setup...

 

 

Jeg har ingen anelse hva som kan være galt....

 

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått over ledningene... Men kan ikke se noen feil...

 

Har startet opp men det samme bildet kommer opp nå også, og systemet kommer seg ikke videre..

 

Platinum i midten, og press <Tab> to switch to POST or <Del> to run BIOS Setup...

 

 

Jeg har ingen anelse hva som kan være galt....

 

Noen som vet??

Gå inn i BIOS og sjekk om det er noen komponenter som ikke blir registrert, og om det er andre ting som kan være feil der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...