Gå til innhold

Ingen angrerett på Netshop Oslo?


Anbefalte innlegg

Har også handlet på netshoposlo og er fornøyd. Det siste jeg kjøpte var en bulk Benq 1640 DVD brenner, men jeg kan ikke påstå at jeg hadde anledning til å "oppleve" brenneren mens jeg stod med den i hånden..... selv om den var "fin".

 

Det har man heller ikke mulighet til hos f.eks Datakjeden eller Digital Impuls sine butikker. Du har allikevel ingen angrerett hos disse. Det er det som er ulempen med å kjøpe ting du ikke kan teste uten videre i en butikk. Akkurat når det gjelder DVD brennere, så får man vel et godt inntrykk av å lese tester, for hvordan den er å bruke har mindre betydning på en slik standardvare.

 

Hvis det er en vare som kan testes, derimot, så er det kun fordeler å kjøpe i butikk... selv om det i enkelte tilfeller er dyrere (men forskjellen er mindre nå enn før).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Nå er det gått over en måned og Netshop Oslo har ikke gjort noen endringer eller noe informasjon på sidene om denne ordningen. Jeg var der oppe og spurte løst om det var angrerett ved kjøp og de sa da at de skulle legge ut info på sidene og endre "Kjøp" knappen, det er nå flere uker siden.

 

Synes det er lite tillitsfullt og svakt å ikke informere skikkelig.

 

Ser at de også har begynt med en "levering hjem på døra" ordning, de har vel noen fiffige forklaringer der også for å unngå angreretten..

Lenke til kommentar
Heisan folkens,

 

Litt kort om angrefrist her hos oss i Oslo. Med bakgrunn i at vi bedriver utsalg over disk så tolker vi det slik at angreretten ikke gjelder her hos oss.

 

Samtlige kunder får varen presentert på disk før de betaler slik at du kan gjøre en vurdering på om du ønsker å angre der og da. Velger du som kunde likevel å ta med varen så gjelder ikke angrefristen fra du forlater oss.

 

Angrefrist er vel til for postordre som gjør at man ikke kan oppleve produkter før man faktisk har fått det hjem. Er man da ikke fornøyd så kan man benytte seg av såkalt "angrefrist". Men i og med at du kan oppleve produkter her -før kjøp- så gjelder ikke angrefristen.

 

Håper dette forklarer litt om vårt syn på saken, og er det spørsmål så stikk gjerne innom oss en tur.

 

Mvh,

Andreas S, Netshop avd. Oslo

4972680[/snapback]

 

angrerettlåven sier ikke noe om at loven kun gjelder ved posttilsendte varer.

loven gjelder ved alle kjøp med et verdi over 200 kr.. uansett hvor du kjøper produktet.

Lenke til kommentar
angrerettlåven sier ikke noe om at loven kun gjelder ved posttilsendte varer.

loven gjelder ved alle kjøp med et verdi over 200 kr.. uansett hvor du kjøper produktet.

5179157[/snapback]

Da tror jeg du må oppdatere deg litt, for det er helt feil. Kjøper du en vare i en vanlig butikk (ikke nettbutikk), og den kjøpes over disk, har du ingen angrerett uansett hvor mye den koster. Det står klart og tydelig i angrerettloven at den kun gjelder for kjøp "utenfor fast utsalgssted", altså ved dørsalg, internettsalg, telefonsalg og postordre. En vanlig butikk er å regne som "fast utsalgssted" og innbefattes derfor ikke av angrerettloven. Dette er fordi kunden i en slik situasjon har en unik mulighet til å teste og se på varen før kjøp, noe man ikke har mulighet til ved postordre/nettsalg. Grunnet at man kjøper varen "blindt" på nettet eller ved postordre, har man angrerett i slike tilfeller.

 

Noen vanlige butikker tilbyr angrerett, men det er da i såfall ekstraservice som de ikke er pålagt å gi kunden.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
angrerettlåven sier ikke noe om at loven kun gjelder ved posttilsendte varer.

loven gjelder ved alle kjøp med et verdi over 200 kr.. uansett hvor du kjøper produktet.

5179157[/snapback]

 

Dette er vel et klassisk eksempel på en post der regelen om feilinformering og generell svadapost bør trå inn.

 

Folk som uttaler seg med slik skråsikkerhet om ting de åpenbart har nada peiling på bør absolutt få en reaksjon!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har utelukkende gode erfaringer med Netshop.no og anser dem som en seriøs butikk. Nå er det sånna at jeg har flytta til Fredrikstad og henter varer på hentelageret til Pcutstyr.no

 

forrige uke bestilte jeg en antenne til wifikortet, og betalte det med antenna i hånda på hentelageret. ringte dem neste dag da jeg så at jeg hadde vært så sløv å bestilt en med kontakt som passer smartcards, ringte dem, kom neste dag og fikk en ny antenne med SMA kontakt.

 

praktiserer PCutstyr.no angrerett av ren godvilje da?

 

mhv Bassaddict

Lenke til kommentar
Jeg har utelukkende gode erfaringer med Netshop.no og anser dem som en seriøs butikk. Nå er det sånna at jeg har flytta til Fredrikstad og henter varer på hentelageret til Pcutstyr.no

 

forrige uke bestilte jeg en antenne til wifikortet, og betalte det med antenna i hånda på hentelageret. ringte dem neste dag da jeg så at jeg hadde vært så sløv å bestilt en med  kontakt som passer smartcards, ringte dem, kom neste dag og fikk en ny antenne med SMA kontakt.

 

praktiserer PCutstyr.no angrerett av ren godvilje da?

 

mhv Bassaddict

5180568[/snapback]

Jepp, og det gjør faktisk de fleste seriøse aktørene der ute.

Ordet på gata betyr mye mer enn den ene wifi antennen din, og nå kommer du her og snakker varmt om sjappa deres, og det er glimrende reklame for dem.

Lenke til kommentar
Jeg har utelukkende gode erfaringer med Netshop.no og anser dem som en seriøs butikk. Nå er det sånna at jeg har flytta til Fredrikstad og henter varer på hentelageret til Pcutstyr.no

 

forrige uke bestilte jeg en antenne til wifikortet, og betalte det med antenna i hånda på hentelageret. ringte dem neste dag da jeg så at jeg hadde vært så sløv å bestilt en med  kontakt som passer smartcards, ringte dem, kom neste dag og fikk en ny antenne med SMA kontakt.

 

praktiserer PCutstyr.no angrerett av ren godvilje da?

 

mhv Bassaddict

5180568[/snapback]

Jepp, og det gjør faktisk de fleste seriøse aktørene der ute.

Ordet på gata betyr mye mer enn den ene wifi antennen din, og nå kommer du her og snakker varmt om sjappa deres, og det er glimrende reklame for dem.

5180815[/snapback]

 

nettop, syns det er rart at neshop ikke leverer denne servicen, når man faktisk ikke får testet en komponent i systemet sitt før man kommer hjem.

som sagt ordet på gata er mye viktigere enn noen komponenter som selges med litt tap som demovare

 

edit:å nekte kunden å bytte en feilkjøpt vare er med andre ord smålig når du ser på hvor mye (og hvor ofte!) kundene legger igjen penger der

jeg hadde aldri bestilt x850xt pe kortet jeg skal bestille fra pcutstyr om de var smålige meed antenna

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Jeg har utelukkende gode erfaringer med Netshop.no og anser dem som en seriøs butikk. Nå er det sånna at jeg har flytta til Fredrikstad og henter varer på hentelageret til Pcutstyr.no

 

forrige uke bestilte jeg en antenne til wifikortet, og betalte det med antenna i hånda på hentelageret. ringte dem neste dag da jeg så at jeg hadde vært så sløv å bestilt en med  kontakt som passer smartcards, ringte dem, kom neste dag og fikk en ny antenne med SMA kontakt.

 

praktiserer PCutstyr.no angrerett av ren godvilje da?

 

mhv Bassaddict

5180568[/snapback]

 

Dette går ikke på angrerett men er ren bytte i annet produkt noe de fleste butikker som ikke har angrerett gladelig gjør. Angrerett går på at man kan angre kjøpet å få pengene igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

I følge forbrukerrådet har man ikke angrerett hos Netshop Oslo. Nå har jeg ikke leste ALLE innlegg i denne tråden, men kan oppsummere det hele med dette utsagnet:

 

Gjøres en bindende avtale over nettet, uten at du har sett varen - har du angrerett. Hos Netshop Oslo gjøres IKKE en bindende avtale, i og med at du kan velge å gå fra kjøpet mens du henter varen.

 

ERGO - ingen angrerett hos Netshop Oslo Punktum

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

nettop, syns det er rart at neshop ikke leverer denne servicen, når man faktisk ikke får testet en komponent i systemet sitt før man kommer hjem.

som sagt ordet på gata er mye viktigere enn noen komponenter som selges med litt tap som demovare

 

 

Spørsmålet er ikke om de leverer den service for sånn som jeg har opplevd de så gjør de det. Spørsmålet som blir diskutert her er av mer generell karakter, og hvis du spør Pcutstyr om de har 14 dagers angrerett hvis du henter varen selv så er det ikke sikkert du får ja som svar.

 

De nettbutikkene som yter service vil la deg få bytte varen, men de vil antaklig ikke innrømme at du har 14 dagers angrerett, for de vil kunne gardere seg mot en evt situasjon som skulle oppstå.

 

Synes vi burde hatt en klar regel på dette som ikke var til å missforstå, selv om jeg synes det er rimelig klart er netshop uenige, og det får være så. Men for å rydde tvil av banen burde de informere om når avtalen blir bindende for begge parter, tror nettbutikkene vil at ordrebekreftelsen skal være bindende for deg, men ikke for de.

 

Men det er nå engang slik at mange butikker kvier seg for å gå til retten med slike ting fordi har de tapt i retten en gang kan de ikke argumenter for det en annen gang ovenfor en ny kunde.

 

har selv vært med på at en butikk har dekt mitt tap selv om de sa at de hadde rett, fikk inntrykk av at det var fordi de ved å gjøre det slik kunne kjøre akkurat det samme løpet ovenfor en annen kunde som ikke var like ivrig etter å finne ut ting og bare ville ha saken ut av verden.

 

Edit:leif

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Jepp, og det gjør faktisk de fleste seriøse aktørene der ute.

Ordet på gata betyr mye mer enn den ene wifi antennen din, og nå kommer du her og snakker varmt om sjappa deres, og det er glimrende reklame for dem.

5180815[/snapback]

 

Å forvente slik "service" av Netshop Oslo kan du ihvertfall bare glemme.

Der i gården skal hardt brukes mot hardt.

Drittbutikk

Lenke til kommentar
Hei!

 

I følge forbrukerrådet har man ikke angrerett hos Netshop Oslo. Nå har jeg ikke leste ALLE innlegg i denne tråden, men kan oppsummere det hele med dette utsagnet:

 

Gjøres en bindende avtale over nettet, uten at du har sett varen - har du angrerett. Hos Netshop Oslo gjøres IKKE en bindende avtale, i og med at du kan velge å gå fra kjøpet mens du henter varen.

 

ERGO - ingen angrerett hos Netshop Oslo Punktum

5185070[/snapback]

Jeg tenkte faktisk litt rundt det her for noen dager siden.

Hva om jeg bestiller på nettet, og betaler med visa, for deretter å ringe netshop for å si at jeg plukker den opp hos dem istedet for at de skal sende med posten.

Da er jo avtalen inngått på forhånd, men jeg plukker opp varen selv.

 

Meningen her er ikke å kverrulere, dette var faktisk noe jeg tenkte på for noen dager siden. Poenget er at jeg vil ha varene som fort som mulig, men ikke miste angreretten.

Lenke til kommentar
Poenget er at jeg vil ha varene som fort som mulig, men ikke miste angreretten.

 

du vil ha i pose og sekk med andre ord? utnytte systemet litt? er ikke værre enn at netshop kansellerer korttransaksjonen når du ringer, slik at du betaler når du henter den hos dem i oslo.

5898122[/snapback]

Stemmer.

Poenget er ikke å utnytte Netshop, men prøve systemet.

Jeg har aldri hatt noe problem med Netshop, og tror ikke de er så trangsynte at de står med en lovbok i hånden når du presenterer problemet ditt, selv om du ikke har direkte angrerett. For meg har de alltid vært nr. 1 siden jeg kjøpte min første maskin der.

Lenke til kommentar

Hver sak må vel anses som ett særtilfelle, uansett.

Såfremt du ikke har betalt noe (hele beløpet eller dep.) har du heller ikke bundet deg til kjøpet.

 

Mine erfaringer med NetShop er bare gode, og da jeg bodde i Tønsberg, henta jeg alltid varene mine selv i Sandefjord, uten at det gikk ut over "angrefristen".

 

Til de av dere som ønsker å utnytte systemet f.eks for å kunne være "Helt verst" på ett LAN og stille med det nyeste utstyret for å virke kul -- Dere har bæsja på leggen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Litt off-topic, men likevel:

Hvorfor er det uforholsmessig mange tråder som "bumpes" for tiden?

Denne tråden er enda ett eksempel på en "utgammel" og egentlig "ferdigdebattert" tråd som plutsenlig en-eller-annen forvirret? fourmbruker finner det for godt å poste i.

Kan det ha sammenheng med "sammenslåing" og omstrukturering av forumet? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...