Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan "Hacke" sin egen pc?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en laptop som jeg har hatt i evig tid hehe.

Jeg har nemmelig glemt Passordet til denne.

Den har Windows XP inne, men nekter å boote fra cd, kommer altså ikke inn i Bios(vet ikke hva jeg skal trykke annet enn del, og shift-del.).

 

så da prøver jeg å komme inn på denne pc'en i det hele tatt enten få logget in eller komme inn igjennom nettverk.

 

Har ikke klart det så langt.

Noen som har noen tips/triks på lager?

Tar de gjerne imot :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er windowsinnloggingen du har glemt, kan du prøve å trykke F8 under oppstart, velg sikkermodus og se om du kan komme deg inn på kontoen kalt Administrator. Hvis det er satt passord på denne, som du har glemt, kan passordet nullstilles. Men det blir en annen framgangsmåte.

 

Er forøvrig enig med Pingla. Dette spm. hører ikke hjemme her.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Hvis det er windowsinnloggingen du har glemt, kan du prøve å trykke F8 under oppstart, velg sikkermodus og se om du kan komme deg inn på kontoen kalt Administrator. Hvis det er satt passord på denne, som du har glemt, kan passordet nullstilles. Men det blir en annen framgangsmåte.

 

Er forøvrig enig med Pingla. Dette spm. hører ikke hjemme her.

Prøvde F8 funka greit nok det, men kom fortsatt til loginn screen + måtte taste passord (som jeg fortsatt ikke vet) hehe

 

:S

thx though

Lenke til kommentar
om du kan boote fra diskett:
NTAccess can replace the administrator password of a Windows XP, Windows NT or Windows 2000 system by rebooting the computer with a special set of boot disks or CD-ROM (XP only). This is useful if you forgot the administrator password and cannot access the Windows XP/2000/NT system.

http://www.sunbeltsoftware.com/product.cfm?id=265

yeah men virka som om det kosta 70 dollar :S

Lenke til kommentar
There is a LINUX program at http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ which allows you to set the Windows 2000 (or NT) password to whatever you choose.  This procedure creates a bootable LINUX diskette from which you do your magic to the Windows 2000 system.  Just follow the detailed instructions.  I have used this several times and have always had success.  Hope this helps.

 

igjen, om du kan boote fra diskett..

Lenke til kommentar
Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.
Stenges på grunn av feilposting.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...