Gå til innhold

Service på iPod 3. Gen


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en kamerat som har en 15GB iPod 3. Generasjon. Denne er 1 1/2 år gammel.

Denne har i det siste blitt litt "fjern"... Den vil ikke opdatere seg, den nekter å overføre sanger og lar seg ikke gjenkjenne på pc'en. Med andre ord, den har sett bedre dager.

 

Spørsmålet er: Hva skjer hvis han leverer inn denne? Er det slik at han vil få en ny iPod (photo) tilbake?

 

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVIS iPoden er kjøpt fra Apple på nett, og ikke har sånn Service Care Pack, vil det uansett feil komme et innsendingsgebyr på drøye 1000,-

Jeg vil tro at det kommer til å koste 1-2000,- å få reparert denne, dersom det viser seg at det er en feil på den.

 

Hvis iPoden derimot er kjøpt i en norsk butikk, har man reklamasjonsrett,og har krav på å få erstattet eller reparert denne, uten kostnader for kunden.

 

Service til Apple over 1 år: dyrtdyrtdyrt.

Reklamasjon i Norge innen reklamasjonstiden: gratis

Lenke til kommentar
HVIS iPoden er kjøpt fra Apple på nett, og ikke har sånn Service Care Pack, vil det uansett feil komme et innsendingsgebyr på drøye 1000,-

Jeg vil tro at det kommer til å koste 1-2000,- å få reparert denne, dersom det viser seg at det er en feil på den.

 

Hvis iPoden derimot er kjøpt i en norsk butikk, har man reklamasjonsrett,og har krav på å få erstattet eller reparert denne, uten kostnader for kunden.

 

Service til Apple over 1 år: dyrtdyrtdyrt.

Reklamasjon i Norge innen reklamasjonstiden: gratis

Om den er kjøpt på Apple sin butikk på nett (apple.com/norwaystore), så har han full norsk reklamsjonsrett.

Lenke til kommentar
HVIS iPoden er kjøpt fra Apple på nett, og ikke har sånn Service Care Pack, vil det uansett feil komme et innsendingsgebyr på drøye 1000,-

Jeg vil tro at det kommer til å koste 1-2000,- å få reparert denne, dersom det viser seg at det er en feil på den.

 

Hvis iPoden derimot er kjøpt i en norsk butikk, har man reklamasjonsrett,og har krav på å få erstattet eller reparert denne, uten kostnader for kunden.

 

Service til Apple over 1 år: dyrtdyrtdyrt.

Reklamasjon i Norge innen reklamasjonstiden: gratis

Om den er kjøpt på Apple sin butikk på nett (apple.com/norwaystore), så har han full norsk reklamsjonsrett.

Jepp, det er nok sant. De kan ikke lure seg unna norsk lov. Spørsmålet er bare om dette fortsatt gjelder, iPod'en er jo 1 og 1/2 år gammel...

Lenke til kommentar

Reklamasjonsretten gjelder vel forsåvidt for varer som ikke er rene forbruksvarer, og da er det gjerne to skiller man tar for seg: Varer som er ment å holde i minst 2 år, og varer som er ment å holde i minst 5 år.

 

Jeg syns personlig alt av bærbare bruksgjenstander ikke helt fortjener å skulle forventes å vare i minst 5 år, da folk behandler ting så forskjellig, og mange feil helt klart skyldes feil bruk eller for hard bruk.

 

Dersom reklamasjonsretten gjelder i dette tilfellet (ingen klar brukerfeil fra din kamerats side) er loven helt klart på din side da det ikke har gått 2 år ennå.

 

Men nå går jeg ut fra at dere selvfølgelig har prøvd alt av formatering og komplett gjenoppbygning med iPod Updater, etter å ha sørget for at spilleren har en del batteri, og alt er koblet til riktig.

Lenke til kommentar
Reklamasjonsretten gjelder vel forsåvidt for varer som ikke er rene forbruksvarer, og da er det gjerne to skiller man tar for seg: Varer som er ment å holde i minst 2 år, og varer som er ment å holde i minst 5 år.

 

Jeg syns personlig alt av bærbare bruksgjenstander ikke helt fortjener å skulle forventes å vare i minst 5 år, da folk behandler ting så forskjellig, og mange feil helt klart skyldes feil bruk eller for hard bruk.

 

Dersom reklamasjonsretten gjelder i dette tilfellet (ingen klar brukerfeil fra din kamerats side) er loven helt klart på din side da det ikke har gått 2 år ennå.

 

Men nå går jeg ut fra at dere selvfølgelig har prøvd alt av formatering og komplett gjenoppbygning med iPod Updater, etter å ha sørget for at spilleren har en del batteri, og alt er koblet til riktig.

Vet ikke hva han har prøvd. Men jeg antar han har prøvd det meste. For eksempel vil den ikke koble seg til Pc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...