jonas27389 Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Heisann! Jeg har en kamerat som har en 15GB iPod 3. Generasjon. Denne er 1 1/2 år gammel. Denne har i det siste blitt litt "fjern"... Den vil ikke opdatere seg, den nekter å overføre sanger og lar seg ikke gjenkjenne på pc'en. Med andre ord, den har sett bedre dager. Spørsmålet er: Hva skjer hvis han leverer inn denne? Er det slik at han vil få en ny iPod (photo) tilbake? Takker for svar...
espeneppi Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Hvis han leverer tilbake får han en "ny" 15gb ipod 3.generasjon.
jonas27389 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Hvis han leverer tilbake får han en "ny" 15gb ipod 3.generasjon. Er du sikker? Jeg har hørt rykter om at de ikke har flere på lager og at de derfor sende ut nye iPod'er...?
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det er 100 % min venn Har spurt de om å få en ny, men nei nei og atter nei.
Bruker-33331 Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Eh, hvis du betaler mellomlegg sa kanskje.
Playmofetish Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 HVIS iPoden er kjøpt fra Apple på nett, og ikke har sånn Service Care Pack, vil det uansett feil komme et innsendingsgebyr på drøye 1000,- Jeg vil tro at det kommer til å koste 1-2000,- å få reparert denne, dersom det viser seg at det er en feil på den. Hvis iPoden derimot er kjøpt i en norsk butikk, har man reklamasjonsrett,og har krav på å få erstattet eller reparert denne, uten kostnader for kunden. Service til Apple over 1 år: dyrtdyrtdyrt. Reklamasjon i Norge innen reklamasjonstiden: gratis
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 HVIS iPoden er kjøpt fra Apple på nett, og ikke har sånn Service Care Pack, vil det uansett feil komme et innsendingsgebyr på drøye 1000,-Jeg vil tro at det kommer til å koste 1-2000,- å få reparert denne, dersom det viser seg at det er en feil på den. Hvis iPoden derimot er kjøpt i en norsk butikk, har man reklamasjonsrett,og har krav på å få erstattet eller reparert denne, uten kostnader for kunden. Service til Apple over 1 år: dyrtdyrtdyrt. Reklamasjon i Norge innen reklamasjonstiden: gratis Om den er kjøpt på Apple sin butikk på nett (apple.com/norwaystore), så har han full norsk reklamsjonsrett.
jonas27389 Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Skrevet 8. oktober 2005 HVIS iPoden er kjøpt fra Apple på nett, og ikke har sånn Service Care Pack, vil det uansett feil komme et innsendingsgebyr på drøye 1000,-Jeg vil tro at det kommer til å koste 1-2000,- å få reparert denne, dersom det viser seg at det er en feil på den. Hvis iPoden derimot er kjøpt i en norsk butikk, har man reklamasjonsrett,og har krav på å få erstattet eller reparert denne, uten kostnader for kunden. Service til Apple over 1 år: dyrtdyrtdyrt. Reklamasjon i Norge innen reklamasjonstiden: gratis Om den er kjøpt på Apple sin butikk på nett (apple.com/norwaystore), så har han full norsk reklamsjonsrett. Jepp, det er nok sant. De kan ikke lure seg unna norsk lov. Spørsmålet er bare om dette fortsatt gjelder, iPod'en er jo 1 og 1/2 år gammel...
Playmofetish Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Reklamasjonsretten gjelder vel forsåvidt for varer som ikke er rene forbruksvarer, og da er det gjerne to skiller man tar for seg: Varer som er ment å holde i minst 2 år, og varer som er ment å holde i minst 5 år. Jeg syns personlig alt av bærbare bruksgjenstander ikke helt fortjener å skulle forventes å vare i minst 5 år, da folk behandler ting så forskjellig, og mange feil helt klart skyldes feil bruk eller for hard bruk. Dersom reklamasjonsretten gjelder i dette tilfellet (ingen klar brukerfeil fra din kamerats side) er loven helt klart på din side da det ikke har gått 2 år ennå. Men nå går jeg ut fra at dere selvfølgelig har prøvd alt av formatering og komplett gjenoppbygning med iPod Updater, etter å ha sørget for at spilleren har en del batteri, og alt er koblet til riktig.
jonas27389 Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Skrevet 9. oktober 2005 Reklamasjonsretten gjelder vel forsåvidt for varer som ikke er rene forbruksvarer, og da er det gjerne to skiller man tar for seg: Varer som er ment å holde i minst 2 år, og varer som er ment å holde i minst 5 år. Jeg syns personlig alt av bærbare bruksgjenstander ikke helt fortjener å skulle forventes å vare i minst 5 år, da folk behandler ting så forskjellig, og mange feil helt klart skyldes feil bruk eller for hard bruk. Dersom reklamasjonsretten gjelder i dette tilfellet (ingen klar brukerfeil fra din kamerats side) er loven helt klart på din side da det ikke har gått 2 år ennå. Men nå går jeg ut fra at dere selvfølgelig har prøvd alt av formatering og komplett gjenoppbygning med iPod Updater, etter å ha sørget for at spilleren har en del batteri, og alt er koblet til riktig. Vet ikke hva han har prøvd. Men jeg antar han har prøvd det meste. For eksempel vil den ikke koble seg til Pc...
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Vet ikke hva han har prøvd. Men jeg antar han har prøvd det meste. For eksempel vil den ikke koble seg til Pc... Bare ta kontakt med Apple så fikser de det.
jonas27389 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Skrevet 11. oktober 2005 Vet ikke hva han har prøvd. Men jeg antar han har prøvd det meste. For eksempel vil den ikke koble seg til Pc... Bare ta kontakt med Apple så fikser de det. Men hvordan få kontakt? Jeg finner ingen mailadresse på nettet og telefonsupport koster jo over 300kr... Eller?
Noooo Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Du kan enten ta den med til et autorisert verksted som du kan finne her: http://apple.via.infonow.net/locator/jsp/index.jsp?LOC=no_NO (husk å bytt til Finn service) Eller ringe apple support på: 815 00 158 Apple har ingen e-support.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå