Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor skaffe triminnsug til Honda CRM/NSR 125?


sedsberg

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en Honda CRM125 (samme motor som NSR125) med Malossi 180ccm sylinder og arrow effektanlegg. Det jeg mangler nå er forgasser. Vil helst ha forgasser rundt str. 37mm. Forgasseren er veldig lett å få tak i men jeg finner ingen som kan skaffe passende innsug. MC-deler skriver at man kan/må bruke innsug fra NSR250, men jeg finner ingen som kan skaffe det heller.

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i et passende innsug? Eller i det minste et innsug som er større enn det originale?

 

Jeg har allerede hørt hos: MC-deler, Crash'n Burn, Ride og to Honda-forhandlere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så masse :D

 

Jeg trodde det ville være lekende lett å få tak i trim til NSR125 siden disse er ganske populære, men der tok jeg tydeligvis feil. :dontgetit:

 

I værste fall må jeg lage innsuget selv. :ermm:

 

Edit: Neste problem blir å finne et luftfilter som passer inn bak forgasseren på CRM'n og som klarer å gi nok luft. Den originale luftfilterboksen har jo bare et bittelite rør som lufta må igjennom. Tror jeg kan finne noe hos K&N som passer, og disse er vel lette å få tak i i Norge?

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...
Har nå funnet ut at innsug og reed-bur fra 1995 Honda CR125 passer helt perfekt! Utrolig merkelig at det ikke har stått noe sted, og at ingen jeg har hørt med har visst dette.  :dontgetit:

5863768[/snapback]

 

Passer til 34mm gasser på NSR eller ?

5865896[/snapback]

Ja. 34 og 37mm skal passe. Strengt tatt skal vel til og med 38mm fra CR125 passe, siden insuget til den passer rett på. Det eneste man må evt. tilpasse er luftfiltertilkoplingen. Jeg bare tok vekk hele den og satt et UNI-filter (universal) rett på forgasseren.

 

CRM og NSR har som sagt samme motoren.

Lenke til kommentar
Har nå funnet ut at innsug og reed-bur fra 1995 Honda CR125 passer helt perfekt! Utrolig merkelig at det ikke har stått noe sted, og at ingen jeg har hørt med har visst dette.  :dontgetit:

5863768[/snapback]

 

Passer til 34mm gasser på NSR eller ?

5865896[/snapback]

Ja. 34 og 37mm skal passe. Strengt tatt skal vel til og med 38mm fra CR125 passe, siden insuget til den passer rett på. Det eneste man må evt. tilpasse er luftfiltertilkoplingen. Jeg bare tok vekk hele den og satt et UNI-filter (universal) rett på forgasseren.

 

CRM og NSR har som sagt samme motoren.

5867386[/snapback]

 

 

Skulle til å si at over 34mm gasser ikke er noe bra, men heller for stort. Men om de har samme motor så er det vell bedre med 37mm da ?

Har du noe info om CR125 motoren?

Lenke til kommentar
Skulle til å si at over 34mm gasser ikke er noe bra, men heller for stort. Men om de har samme motor så er det vell bedre med 37mm da ?

Har du noe info om CR125 motoren?

5869153[/snapback]

34mm er helt topp til 180ccm trimsylinder. Jeg har lest flere steder at 37mm kun er anbefalt til banebruk, og at 34 er mer anbefalt til vei-bruk og vanlig kjøring.

 

Jeg har veldig lite info om CR125-motoren utenom at den har 38mm forgasser, 124ccm sylinder og har rett rundt 40HK. Men det er en ekstremt populær crosser så det er lekende lett å finne ut alt mulig på google.

 

Edit: Og ikke uventa går CRM'n som ei kule nå :cool:

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...