Gå til innhold

Film: Digitale og ikke-digitale effekter


Anbefalte innlegg

Bombe2

Testet sprengingskunnskapene mine litt mer.. Og fikk et enda bedre resultat :D

5177041[/snapback]

Nei og nei. Skal man sprenge ikke-digitalt, skal man sprenge. Setter man for eksempel en litt for kraftig rakett inni et bittelite legohus og sprenger det f.eks., så ser man hvordan en eksplosjon skal se ut. :cool:

 

http://home.no.net/yayman1/legospregning.wmv

 

Og ja - film i dagslys!

5180099[/snapback]

når du klager er det kanskje litt lurt å linte til en video som eksisterer då. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, så er ikke disse bombene gjort noe digitalt med..

Alt er ekte vare..

 

Bombe3

Lagde en ny idag. Denne er noe av det kraftigeste jeg har vært borti, selv om det ikke virker sånn på filmen (kamera sto langt unna). Hele kroppen ristet når den sprengte, snø var hivet vekk, og en stor røyksky sto høyt opp etter eksplosjonen.

Morro :dribble:

Lenke til kommentar

"http://home.no.net/yayman1/legospregning.wmv"

 

It would be nice to provide a link that works...duuh

 

Bombe3, den var det litt mer futt i :thumbup:

ganske kjipt at det er totalt morke.

mekk til noen i dagslys eller i hvert litt lys i.

Takes me back to my young years when I used to play around

with explosions and shit.I had to blow up all kinds of stuff..hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Bombe3, den var det litt mer futt i :thumbup:

ganske kjipt at det er totalt morke.

mekk til noen i dagslys eller i hvert litt lys i.

Takes me back to my young years when I used to play around

with explosions and shit.I had to blow up all kinds of stuff..hehe

5181515[/snapback]

 

Ja, litt dumt at den ble sprengt i mørket, og kamera mitt funker ikke så bra i mørk lys har jeg merket :hrm:

Skal lage noen enda større, men må få kjøpt mer krutt! :tease:

Lenke til kommentar

"Lage en kraftig bombe, og feste en liten pose bensin/tennvæske på bomben.. Gå langt unna, la kamera tro at det er en skikkelig bil og ha den perfekte effekten"

 

Sounds cool Ustedalen. Men ver absolutt forsiktig,ihvertfall naar det er snakk om bensin,tennveske bomber.er veldig uforutsigbare.gaa langt unna som du sier og la videokameraet ditt fange oyeblikket og post videoen her.gleder meg allerede.

Lenke til kommentar
Sounds cool Ustedalen. Men ver absolutt forsiktig,ihvertfall naar det er snakk om bensin,tennveske bomber.er veldig uforutsigbare.gaa langt unna som du sier og la videokameraet ditt fange oyeblikket og post videoen her.gleder meg allerede.

5181819[/snapback]

 

Vet at det er ytters farlig.. Har tross alt en 3 grads forbrenning på beinet for øyeblikket, og det har vært der i snart 6 uker (bomber var ikke inne i bildet, men bensin og litt uforstiktighet av en annen fyr :hrm:)

Men her er idéen: Lage kinaputten (på størrelse på bombe3), ta en liten pose tennvæske å feste den til kinaputten, feste på en pose med litt mel (røyk), legge bomben i en middels stor bil, og tenne på.. Er nok lurt å være ett stykke unna og ha vernebriller/hørselsværn på. Tenker meg at bensinen/tennvæsken vil bli antent med en gang bomben går av, og gir en ganske bra eksplosjon.. ;)

Lenke til kommentar

"Men her er idéen: Lage kinaputten (på størrelse på bombe3), ta en liten pose tennvæske å feste den til kinaputten, feste på en pose med litt mel (røyk), legge bomben i en middels stor bil, og tenne på.. Er nok lurt å være ett stykke unna og ha vernebriller/hørselsværn på. Tenker meg at bensinen/tennvæsken vil bli antent med en gang bomben går av, og gir en ganske bra eksplosjon.. "

 

Ja absolutt. Hvis du f.eks bruker en kanne med halvfull av bensin og lager et mer eller mindre kraftig lufttrykk i kannen (må selvsagt være lufttett) og bomben forsiden av med en lunte.Det da må du absolutt ha en god avstand etter at du har tent på lunten. Har du du gjort det riktig så vil du få en kraftig eksplosjon.hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...