Magnusha Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Fikk opp en feilmelding for litt siden der det står at "windows kan ikke starte fordi denne filen manglet eller er skaldet: \windows\system32\config\system" så står det at du kan reparere dette ved å bruke den orginale cd-romen. Så jeg putta inn cden og valgte reparer. Men jeg skønner ingenting av repareringen.. jeg kommer inn i boot menyen til windows så velger jeg "E" for reparering og så kommer jeg bare til en gjennopprettningskonsoll for windows som er i ledetekst. Det kommer opp hvilke av windows-instalasjonene jeg vil logge meg på, men det står bare 1 : c:\windows, så velger 1. Så kommer det bare c:\Windows> og så ser det ut som jeg må skrive en komando.. men aner ikke hva jeg skal gjøre... Og jeg kan _IKKE_ miste det jeg har på disken... Noen som vet hva jeg skal gjøre?? Takker for alle svar
inflamer Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Og jeg kan _IKKE_ miste det jeg har på disken... Noen som vet hva jeg skal gjøre?? For det første bør du ta backup av ting du '_IKKE_' kan miste. For det andre hadde du nok enkelt funnet frem til denne hvis du hadde orket å google litt først. inf
m-kane Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Det første du kan prøve er chkdsk. Avhengig av om du har norsk eller engelsk versjon må du legge til en kommando (mener det er chkdsk /r for engelsk) men skriv chkdsk /? så får du opp hjelp. Kikk også på windows KB 307545 - kan være du må gjennom de trinnene (been there, done that. Funka fint for min del men det er litt arbeid) Edit: Litt for treg Endret 5. oktober 2005 av m-kane
Bombasa Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Selv ville jeg lagt inn windows på nytt med reparere funksjonen du sletter ikke noe viktig da. Så lenge du ikke har noe i windows mapper. F.eks dokumenter i mine dokumenter dissse kan muligens bli borte men det er slett ikke sikkert. Ellers kan du vel også legge windwos inn på nytt på den andre. Du sletter ikke bilder osv hvis du ikke formaterer disken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå