Gå til innhold

rødt og grønt lys på abit be7-g. hva betyr det?


Mister t

Anbefalte innlegg

Jeg har et abit be7-g hovedkort som jeg prøver å få startet, men det går ikke. Det kan være flere ting som gjør dette, men jeg er i utgangpunktet interessert i hva de LED'ene betyr.

 

På bildet ser du hvor disse LED'ene sitter, men den grønne (over) syns ikke pga intensiteten på den røde.

 

Noen som vet hva det betyr når den røde lyser? Den grønne er konstant, uansett om maskinen er av eller på. Den røde lyser når jeg skrur på maskina.

 

Det er forøvrig ikke noe liv i noen ting når jeg skrur på, bare disse lampene. Ingen pip, ikke noe HD eller CD-ROM som starter.

post-24-1128491265_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk bruksanvisningen til HK. Der står det en liste med lyskombinasjoner og feilmeldinger.

 

Det kan være ramfeil, cpufeil, osfeil osv

Har sjekket bruksanvisningen, den eneste som er tigjengelig for meg er den som ligger ute på nett, men det skal jo være den samme. Det står ingenting om disse lysene i det hele tatt, og nå har jeg studert den skikkelig nøye.

 

Kanskje det er som White_Tiger sier, at det er bare en indikasjon på at maskina er på?

 

Jeg skal prøve med en annen CPU, jeg gir tilbakemelding. :whistle:

Lenke til kommentar

De fleste HK har en LED som viser at standby spenning er på. Den lyser da hele tiden når det er strøm tilkoblet PSU. Det er for å minne om at man ikke skal jobbe på HK uten å trekke ut strømkabel, det er mulig å ødelegge ting hvis man er uheldig. Dette er antagelig den grønne hos deg.

Vet ikke hva den røde er til, men kan tyde på at den viser at PSU gir ut driftspenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...