Torjus Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg er så lei av å vente i timevis på at installasjonen av windows xp skal bli ferdig så nå vil jeg lage et ghost, slik at neste gang jeg har behov for en format c: så tar det bare 10min. Men Hvordan gjør jeg det?
whom Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Last ned den 30-dagers trialen av Image For Windows, som funker fett, tross trial. Da lar du programmet gjrøre sitt, og velger muligheten til å legge alt på en DVD som blir bootbar. Enklere blir det ikke.
Playmofetish Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Norton Ghost 2003/2004 kan kjøptes i butikk, eller kjøpes over nett fra Symantecs sider. Kort sagt angir du hvilken harddisk/partisjon du vil ta backup av, om du vil ta backupen på en annen harddisk/partisjon, eller CD/DVD, eller over nettverk, og så starter Norton Ghost maskinen din på nytt. Da kommer du inn i et Ghost-vindu som tar en eksakt kopi av harddisken din, og lager f.eks en bootbar DVD dersom du velger DVD. Utrolig kjekt som et gjenopprettelsespunkt i stedet for å innstallere Windows på nytt hele tiden, eller dersom du skal bytte harddisk. Norton Ghost 9 er vel en nyere versjon, der all backup foregår "live", i Windows. Her har jeg ikke fått til å lage bootbare images, som kan reinnstalleres på en ny harddisk, så Ghost 9 fremstår for meg som et enklere alternativ når det gjelder å ta kopi av alt av programmer, dokumenter osv. Så lenge harddisken ikke er føkka eller full av virus, fungerer Ghost 9 greit som et backup-system der det er enkelt å utforske tidligere backup-jobber (lagret som en image-fil), og gjenopprette f.eks tapte programmer/data. Og jeg tror ikke Firesky henviser til å kjøpe en lisens fra Symantec og laste ned derfra, så da kan man bare legge bort den praten.
Firesky Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Og jeg tror ikke Firesky henviser til å kjøpe en lisens fra Symantec og laste ned derfra, så da kan man bare legge bort den praten. lisens koster jo penger
Tordenflesk Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Snapshot Disk Imaging er gratis. Endret 4. oktober 2005 av Tordenflesk
Torjus Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Skrevet 4. oktober 2005 Ok, er litt trøtt så kommer med et spm som kanksje er svart... Jeg kan bare kjøpe northon ghost 9 og så ta backup mens jeg er i windows og så legge imaget på en annen pc eller en dvd?
Tordenflesk Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 ja, du kan jo også legge den lokalt på PC'n.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå