Gå til innhold

Valg av vannkjøling for høyere overclock?


Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med en gammel P4 sliter (Northwood), har en Frostbite c kjøler på den. (Den er overclocket fra før vil høyerer ;)) Vil jeg kunne fjerne en del mer varme vekk med en billig vannkjølings løsning ala Bigwater greiene o.l. Leste litt om Bigwater men fikk inntrykk av at Pumpen var dårlig på den?...

 

Visst dere skulle anbefalt vannkjøling til en max pris av 1300-1500 kr, (visst noe billigere er bedre så :thumbup:) Helst med både CPU og GPU kjøler (NorthBrigde og?)...

Hva vil funke bra og har det noen hensikt?

 

 

Takker for tips!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei :)

selv har jeg veldig liten peilig på vankjøinger og sånt, har holdt meg til luftkjøling så langt. vurdert vann noen ganger pga støen fra alle viftene er til å gjøre en gal.. hehe

men over til poenget..

 

det er et eget forum for vankjøling her på hw. så tror du brude poste spørsmplet ditt der :thumbup: be en moderator flytte tråden din ved å trykke på "report" knappen eller ikonet som man sikkert kan si:P hehe

Lenke til kommentar

Du finner stor tråd om Bigwater som sticky her på vannkjølings-forumet. Du trenger igrunn ikke lese den.. Bigwater er tydelig verken særlig pålitelig, eller i toppsjiktet når det gjelder kjøling.

 

 

Om du tenker å gjøre kjølingen ekstrem med vann anbefales det å kjøpe deler selv og ikke kit. Unntaket er kanskje Mist sine dobbel-radiator kit som ihvertfall jeg synes er god kvalitet på, men du ønsker kanskje å kjøpe en mer ekstrem CPU-blokk enn den som følger med.

 

Du bør vel også vurdere en løsning som lar deg ha radiator på utsiden av husveggen dersom du har mulighet til dette :) Bare pass på å ha litt frostvæske i vannet.

 

Ellers.. les det som står her på vannkjølings-forumet.. det er ganske mye bra.

Lenke til kommentar

Jepp har hvert å kikke litt rundt omkring på netbutikkene etter div vannkjøling men ser ut for at visst jeg skal da få noe god effekt av dette må opp i litt høyere pris en jeg hadde tenkt? Virker i hvertfall slik ut i fra Henningml sitt innlegg, som jeg dro nytte av, takk.

Mulig at jeg bare må pøse på med litt større vifter som flytter mer luft ?, gjerne det som gjør susen..

 

Hvordan vil det være å montere en vifte på andre siden av cpu kjøleribben som trekker luft fra motsatt side som den andre skubber/blåser luft. Vil det kunne gi en betraktelig bedre luftgjennomstrømmning?

 

Tester dette uansett når jeg får tak i en annen vifte..

 

 

 

Ikke noe bra vannkjøling til rundt 1000 singen ass? :p damn...

Lenke til kommentar

ikke så lenge du skal både kjøle cpu, gpu og nb.. heheh :p

 

hvis du vil ha skikkelig luftgjennomstrømning ville jeg valgt papst sine 120mm vifter, masse luft og lite lyd :w00t:

 

når det gjelder dette med luftgjennomstrømning tror jeg ikke det gir betraktelig mer luft, men en del :)

Lenke til kommentar

No plasserte henholdsvis en "silence" vifte som går på andre siden av kjøleribben som "dra" hjelp for orginal CPU vifte.. da sank temp fra 56 til 48... (åpnet og vinduet og datt ned i 37 :p men men det gjelds ikke).. Så det er litt og hente der..

Vet ikke hva annet som kan være knall for å få den ned noen grader i temp? Bruker forøvrig AS5 som kjøle pasta..

 

Men blir da nokk ingen vannkjøling for min del da..

 

Takk for helpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...