Gå til innhold

Sapphire radeon x700 probelmer


WerGis

Anbefalte innlegg

Har ett særdeles irriterende problem med mitt nye skjermkort.....

 

Det utarter seg på denne måten...

 

Etter at man har installert driverne for kortet slår alt seg vrangt, man kommer seg somoftest forbi velkomstskjerm men når en kommer inn i windows er oppløsningen type 800*600 og man får en følelse av xp i 256 farger :p

Hvis man prøver å gjøre noe særlig aktivt låser maskina seg rimelig hurtig ved at musa bare beveger seg i lengderetning.

Jeg kom en gang inn med litt vanligere oppløsning men når jeg så prøvde å øke fargekontrast og oppløsning ble skjermen svart og skrudde seg av. :(

Hvis man lar være å installerer driveren funker windows greit bortsett fra at alle vinduer når du flytter på den seg i rykk og napp og skjermen er "vond" å se på (lav hertz tror jeg).

Jeg kjører en 300W strømforsyning og har bare to andre komponeneter (gammel cdrw og en 80gb hdd) så tror ikke strømmen skal være noe problem, har jo ikke fått noen meldinger om det ennå.

 

Utprøvd men med samme resultat som før:

350W strømforsyning med BARE en hdd pluss grafikkortet

VGA-modus (bra farger men stopper den også)

Reinstallert windows

Forskjellige drivere (nyere, eldre og de som fulgte med) + nyeste oppdateringene fra windows

Sikkerhetsmodus funker jo bra men med samme symptomer som om det skulle være uten drivere

 

 

System:

300W strømforsyning

ASUS K8NE-Deluxe socket 754

AMD 64bit 3200+ 2,2gHz

512mb DDR ram

Windows XP prof med SP2 integrert

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15A er for lite på 12V railen med et AMD64 system, så og si uansett hvor bra PSU du har (så fremt du ikke har et PSU med 2 12V railer hvor begge yter 15A hver, men det tviler jeg npr du kun har 300W)... Dårlig/for svak PSU fører til en rekke problemer, maskinen henger, blåskjerm, restarter, feil ved kopiering av store filer, feil ved 3d-spill, lydforvrenging etc. etc. etc.

 

Jeg er nærmest overbevist om at dine problemer forsvinner ved kjøp av ny PSU. Uansett vil du få et mye "friskere" system.

 

PSU som anbefales: Antec, OCZ, Enermax, Hyper, Tagan og sist men ikke minst MIST sin 500W!(sjekk prisguide på hw.no)

 

PSU som IKKE anbefales: Q-tec!!!, Plastic Fantastic og alle de PSUer som har Extreme som firmanavn (Power eXtreme etc.)

 

Lykke til!

 

PS: Kjøp en god PSU som har 28A eller mer på 12V og helst 450W eller mer.

Ved 2 stk 12V railer anbefales det minst 15A på hver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...