Gå til innhold

70-200 til 20D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler Canon din 70-200 2.8L, men den er for dyr ny.

Kanskje brukt?

 

Ellers så får du ihvertfall Canon 70-200 4.0L brukt for under 5000.-

Det har jeg ikke testet, men det anbefales av andre.

 

Sigma sine har jeg heller ikke kjennskap til.

 

Anbefaler deg å gå på produktguiden og lese erfaringene som folk har lagt igjen.

Lenke til kommentar
Ønsker å bruke max NOK 5000 på å kjøpe et teleobjektiv til 20D. Det bør ikke være alt for stort. Noen som har noen råd.

Hvis grunen til at du ikke vil ha den for stor er fordi du ikke vil tiltrekke deg oppmerksomhet er ikke de gode L zoom objektivene noe godt valg siden de er etter min mening store og de er HVITE! Alle er vel ikke likså store men de føles mye større pga av fargen synes jeg. Jeg liker ikke få oppmerksomhet når jeg tar bilder hvis ikke hadde jeg kjøpt en 70-200L f2,8. Arg irritert meg grønn over den fargen :-)

 

Den nye Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM ser jeg ligger på ca 5500 hos mpx. Mulig du finner noen steder som selger den til under 5000 hvis du leter litt. Den skal vistnok være mye bedre enn 75-300 som fikk som regel dårlig kritikk. 70-300 er sort og ikke så veldig stor. "Bare" 630gram.

 

Har desverre ikke lest noe tester av den enda siden den er veldig ny. Kunne godt tenkt meg en slik hvis den gjør den bra i tester... :-)

Lenke til kommentar

Som min rolle ofte er i disse 70-200-debattene;

 

fastobjektivet 200/2.8L mk2 fåes brukt til 5k og i blant under det også, veier lite, er litet og kompakt, er skarp som bare fastobj. kan være, har USM, åpningsforhold 2.8 OG ikke minst er det svart.

 

Så gjenstår selvfølgelig spørsmålet om hvorvidt man trenger zoom eller ikke..

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har bruk for brennvidde lengre enn 200mm og ikke trenger blenderåpning på 2.8, anbefaler jeg på det varmeste Canon 70-200 f/4!

 

Fikk dette herlige objektivet for nesten en måned siden. Blir bare mer og mer glad i det. Sylskarpe bilder (selv vidåpen!), solid bygget, lynrask autofokus, relativ lett (i forhold til storebroren sin med f/2.8), den billigste L-objektivet.

 

Har nylig vært i Portugal med bla dette objektivet. Bildene kan du se her: http://ardie.f2o.org/gallery/v/Portugal05/

 

Ulempen er at den er dessverre (i mine øyner) hvit, som trekker oppmerksomhet når du bruker den.

 

Kan ikke få et bedre teleobjektiv for 5k. ;-)

Lenke til kommentar

Man skal hvertfall tenke deg grundig om før du går for det betydelig dyrere og TYNGRE 2.8 objektivet (70-200). Har du virkelig stort behov for lysstyrke er det greit, men da bør du muligens vurdere 135 2.0L eller 200 2.8L som er betydelig rimeligere, lettere men også bedre optisk enn zoomen.

Optisk sett er 70-200 4L fullt på høyde med 2.8L. Og prismessig havner det (omtrent) der du skisserer.

 

Hadde selv 2.8L men solgte det til fordel for den lettere og mindre 4L.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig med deg ragamuffin. For meg sto valget mellom 70-200 f4L, 70-200 f2.8L og 70-200 f2.8L IS. Valgte sistnevnte pga. IS funksjonen som er fantastisk når man skal ta bilder i dårlig lys. Den ekstra lysstyrken på 2.8L er også fin å ha ved sportsfotografering.

 

70-200 F4L er et herlig objektiv, og står fremdeles på ønskelisten min!

Lenke til kommentar

Har selv brukt 70-200/f2.8 IS en del, og Sigmas 70-200/f2.8.

Men bestemte meg for å anskaffe Canon 70-200/f4, pga mindre i vekt og meget skarpt,

og den "ene blenderen" kompenseres med å øke ISO (er ikke bitt av støyhysteriet som finnes her på forumet (til det bruker jeg NoiseNinja)).

 

Se bilder tatt innendørs på Stena Festival

http://home.online.no/~xflies/20050916%20C...ruise/index.htm

har brukt både 10-22 og 70-200.

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...