ruban Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 hello her er coden jeg vill compilere. /************************/ /* Table of */ /* Sine Function */ /************************/ /* Michel Vallieres */ /* Written: Winter 1995 */ #include < stdio.h> #include < math.h> void main() { int angle_degree; double angle_radian, pi, value; /* Print a header */ printf ("\nCompute a table of the sine function\n\n"); /* obtain pi once for all */ /* or just use pi = M_PI, where M_PI is defined in math.h */ pi = 4.0*atan(1.0); printf ( " Value of PI = %f \n\n", pi ); printf ( " angle Sine \n" ); angle_degree=0; /* initial angle value */ /* scan over angle */ while ( angle_degree <= 360 ) /* loop until angle_degree > 360 */ { angle_radian = pi * angle_degree/180.0 ; value = sin(angle_radian); printf ( " %3d %f \n ", angle_degree, value ); angle_degree = angle_degree + 10; /* increment the loop index */ } } og her er filen jeg får(se bildet) hva har jeg gjør file?? hva må jeg gjøre få det til å fungere. jeg bruker windows xp. compilleren er gnu gcc håper jeg får hjelp av dere...
Goophy Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 Har du lagt headerfilene inn på PC-en? (stdio.h etc.)
Mr.Garibaldi Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 1. Bruke [code*] koden din her [/code*] uten *, da blir det mye lettere for oss å lese.2. Dropp fargene og ekstra stor tekst.Ellers er det 2 feil i koden din.Det skal være int main() //riktig void main() //utdatert måte og det andre er i import-setningen dine. //riktig #include <stdio.h> #include <math.h> //galt #include < stdio.h> #include < math.>
LessThanJake Skrevet 3. oktober 2005 Skrevet 3. oktober 2005 og så må du nok kompilere med -lm flagget. gcc -lm hello.c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå