MarkusG Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Pc'en begynner å bli treig nå, så jeg lurer på hva jeg kan gjøre får å få en raskere igjen. Har brukt CCleaner, ad-aware og jeg har defragmentert. Jeg holder også på å avinstalerer ubrukelige programmer Men Er det noe mer jeg kan gjøre?
Moltrez Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Rensket opp i registeret? En format c: gjør alltid maskinen raskere, men det er vel kanskje ikke et alternativ
Tordenflesk Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Dette bruker jeg: - CCleaner - Regsupreme - O&O Defrag
bobafett Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 Sjekk "msconfig" og "startup". Her er det mulig å spare mye tid.
Magnusha Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 (endret) skal du ha skikkelig opprensking så formaterer du hele c: ....da vil du merke stor forskjell Endret 2. oktober 2005 av magnum_h_a
Håvard Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 skal du ha skikkelig opprensking så formaterer du hele c: ....da vil du merke stor forskjell eller f: Kommer helt ann på hvilke partisjon du har windows på Jeg har ikke windows på C:
Magnusha Skrevet 2. oktober 2005 Skrevet 2. oktober 2005 skal du ha skikkelig opprensking så formaterer du hele c: ....da vil du merke stor forskjell eller f: Kommer helt ann på hvilke partisjon du har windows på Jeg har ikke windows på C: jaja men mente den han hadde windows systemet sitt i
MarkusG Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Skrevet 4. oktober 2005 Vurederer å formatere men kunne gjerne tenkt meg å ha musikken og videoene mine, så går det ann å formatere alt untatt en mappe?
Tordenflesk Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Smart å ikke partisjonere disken sin Brenn all "dritten" din ut på DVD og formater. Og husk å LAG PARTISJONER!
Mads-b Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Kansje litt teit å reklamere for seg selv; men. velvel. En liten tekst: Link
MarkusG Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Skrevet 4. oktober 2005 Smart å ikke partisjonere disken sin Brenn all "dritten" din ut på DVD og formater. Og husk å LAG PARTISJONER! Hvordan partisjonerer man diske sin da?
MarkusG Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Skrevet 4. oktober 2005 Så jeg kan lage en partisjon og legge det jeg vil ha der også formatere resten?
pmarius Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Så jeg kan lage en partisjon og legge det jeg vil ha der også formatere resten? Det er mulig du har misforstått begrepene litt. Man kan formatere og partisjonere hardiskene sine i en jafs - f. eks når du installerer WindowsXP eller 2000. Å formatere en disk er å slette den og å klargjøre den for nye data. Men partisjonere betyr å dele inn en harddisk i flere virtuelle disker. For eeksempel, hvis du kjøper deg en ny 120 gb harddisk, så vil denne ved installasjon i maskinen i utgangspunktet bli EN disk på 120 gb, C:\. Men for å gjøre det mer ryddig kan du f. eks partisjonere disken i en C: og en D: partisjon, på 60 gb hver. Så når du reinstallerer Windows - så setter du i XPCDen, restarter maskinen, og velger "Trykk en tast for å boote fra CDen" når dette valget kommer opp. Nå får du tilbud om å formatere/partisjonere harddisken din i de størrelsene som passer deg. Du kan lage for eksempel en C:-partisjon på 8 gb som du installerer Windows på - også lager du en D: partisjon av resten av harddisken din som du kan lagre dokumenter på. Det er mulig du må endre oppstartsrekkefølgen i BIOS i maskinen din for å kunne botte fra CDen. Bare si fra hvis det er noe du ikke forstår.
MarkusG Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Skrevet 4. oktober 2005 Har ganske lite peiling akkurat her men jeg vet at hardisken min er på ca 230GB og det jeg har lyst til å spare på er ca 60-70 gb
wil Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Windows 2003 versjonen har også mulighet til å partisjonere disken. Å partisjonere disken er ikke så vanskelig om man vet hva man gjør. Det er mange/noen som gjør feil når de partisjonerer diskene første gangene. Selv klarte jeg å slette feil partisjon første gang jeg skulle partisjonere disken min Backup? nei, det har vi ikke sett. . Hvis du skal partisjonere disken uten at du trenger å slette C: eller den disken du har Windows på, så ville jeg anbefalt deg å bruke et program som heter Partition Magic. Denne kan være litt kjip noen ganger, men det bruker å gå bra Lykke til.
MarkusG Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har to disker en på 230gb og en på 5gb. Og på den minste disken, (eller partisjonen) er det to mapper. Systemgjenoppretning og Remote Programs. Det er på den største jeg har mine filer på. Kanskje jeg skulle delt opp den i to på 115gb hver
Moltrez Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Unødvendig å ha bare 2 partisjoner på 115GB hver. Til Windows partisjonen trenger du max 15GB. Min Windows partisjon er 15GB og har aldri hatt plassproblemer på den partisjonen, enda DC++ laster ned på den partisjonen. Det er jo bare å flytte filen(e) etter du har lastet de ned. Resten av GB'ene kan du lage en partisjon av.
Chief_R-W Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Har partitionert min Windows disk til 3.9gb og har egen partition for programfiler og en egen til Pagefile.sys. Og resten av lagring beholder jeg partitionene store. Skal det være orden så skal det være orden
MarkusG Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Windows 2003 versjonen har også mulighet til å partisjonere disken.Å partisjonere disken er ikke så vanskelig om man vet hva man gjør. Det er mange/noen som gjør feil når de partisjonerer diskene første gangene. Selv klarte jeg å slette feil partisjon første gang jeg skulle partisjonere disken min Backup? nei, det har vi ikke sett. . Hvis du skal partisjonere disken uten at du trenger å slette C: eller den disken du har Windows på, så ville jeg anbefalt deg å bruke et program som heter Partition Magic. Denne kan være litt kjip noen ganger, men det bruker å gå bra Lykke til. Partition magic koster penger, finnes det et freeware program som gjør det samme? Har ikke mulighet til å betale for programvare EDIT: Fant disse Zeleps og Ranish Og denne siden Link Endret 9. oktober 2005 av makos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå