Gå til innhold

Spille 2 spill på samme maskin samtidig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe forståelig. men får vel runde av der, ble veldig OT nå :p

OK da folka, så er vel "kompromissløst" litt å ta i. Men ideen har jeg fra bladet "HjemmePC" nummer 7 2005. Der er det lista opp 3 PC-alternativer: "Lånekassens valg", Kompromissløs gaming" og "Allrounderen". Finn frem bladet hvis dere har det så ser dere at jeg har laget samme type bildet som i HjemmePC på oppsettet. Uansett, saken er at ingen av disse oppsettene passet for meg, så jeg lagde min egen "Kompromissløs ytelse". Det skal også sies at "Kompromissløs gaming" ikke akkurat var hva Simen ville ha kalt det. Den hadde 1024 2-2-2-5, Athlon FX-57, et helt greit kabinett, A8N-SLI Deluxe, 250GIG, og sist men ikke minst: 1stk MSI 7800GTX. :w00t:

Men husk på: jeg har bare gjort en endring så langt, altså ett kompromiss (jeg vil ikke kalle det det, men samma det).

Kompromissløs ytelse er uansett bare en tøff tittel jeg lagde for å lage et oppsett som lignet sånn det var gjort i bladet. Så plz ikke heng mer opp i det :thumbup:

Lenke til kommentar
Det skal også sies at "Kompromissløs gaming" ikke akkurat var hva Simen ville ha kalt det.

Det er ikke bare jeg som er uenig. Les i hvilken som helst ordbok hva ordet betyr.

 

Kompromissløs ytelse er uansett bare en tøff tittel jeg lagde for å lage et oppsett som lignet sånn det var gjort i bladet. Så plz ikke heng mer opp i det thumbup.gif

Grunnen til at jeg hang meg opp i det var at tittelen av misseldende.

 

PS. Putt på et par "" så blir det bedre. Omentrent like bra som når El-kjedene reklamerer med "mest for pengene?" (med spørsmålstegn altså).

Lenke til kommentar
Du ville nok fått mellom 14 000-15 000 i 3dmark 03! ca 6500-7000 i 3dmark 05, vet ikke på 3dmark 01. ca 60 fps med full grafikk 4xaa i BF2 (1280 i oppløsning).

Ca 80 fps i doom3 i 1280 oppløsning og 4x aa.  :thumbup:

kommer snart drivere som gjør at man kan bruke dual core i dataspill, og da vil det frese unna! ;)

4996417[/snapback]

Hehe :D Høres virkelig bra ut!

Håper på 7000(+) i 05 da, det hadde vært digg :w00t:

Blir kult å prøve spill i 1280*1024 :love:

Lenke til kommentar
Minne:

Corsair TWINX 2048 kit m/2*1024mb (latency 2,5-3-3-6)

4936678[/snapback]

Nytt spørsmål: Jeg har lest litt på artikkelserien om pc-bygging her på hardware.no, og i det systemet kjører de 2 gig ram av denne typen: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

Er det noen som har peiling på om jeg kanskje burde vurdere de istedet? Latencyen er jo bedre (2-3-2-5) :hmm:

PS: Jeg er ingen overklokker, men trenger et stabilt og godt minne.

Vil det gi en merkbar forandring?

Lenke til kommentar

Hva med dette minnet? Har nettopp kommet, har fått mye skryt, ikke mye dyrere og det kjører 250MHz med brukbare timings standard. Kjører også 2-3-2 på 200MHz om du på død og liv ikke vil overklokke.

 

Mitt råd: EB modulene sammen med en 4400+. Kjør DDR500 og sett heller ned multi på cpu. Skulle du få lyst til å overklokke en gang, så jekker du bare multien opp et hakk eller to (går antakelig smertefritt). Med de andre modulene vil du ikke ha denne muligheten da 4400+ har låst multi oppover.

Lenke til kommentar
Hva med dette minnet? Har nettopp kommet, har fått mye skryt, ikke mye dyrere og det kjører 250MHz med brukbare timings standard. Kjører også 2-3-2 på 200MHz om du på død og liv ikke vil overklokke.

 

Mitt råd: EB modulene sammen med en 4400+. Kjør DDR500 og sett heller ned multi på cpu. Skulle du få lyst til å overklokke en gang, så jekker du bare multien opp et hakk eller to (går antakelig smertefritt). Med de andre modulene vil du ikke ha denne muligheten da 4400+ har låst multi oppover.

5040664[/snapback]

Neeeh. Går vel for PC3200 tenker jeg.. har ingen framtidige planer som tilsier at jeg trenger hightece brikker jeg ikke fullt ut får utnyttet uklokket. :nei:

Men takker for tipset, dette er en løpende vurdering og jeg må tenke over sakene. Kom gjerne med flere innspill!

Lenke til kommentar
<---- Heter Lian Li V1000B, aka The World's Greatest.

 

Sånn dønn seriøst, INGENTING kan måle seg med det kabinettet. ALLE kritikere roser det opp i skyene!

 

Jeg skal ha meg et en vakker dag:)

5043248[/snapback]

Joa, det var faktisk riktig snaxy det der, men blir litt dyrt.. Jeg har ikke allverden til krav til kabinett, og tror og håper at http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7BSCAND vil klare seg lenge :)

Lenke til kommentar

Nye emner:

 

1 - Jeg synes XFX har ødelagd GeForce 7800GT'n min med det meningsløse lysdillet :mad: Noen som er enige? Link til GT

Det er jo egentlig en bagatell siden jeg ikke skal ha gjennomsiktig kabinettdør med det første. Og jeg VIL ha XFX siden kortet er så bra klokka. Men det teite er jo at nå har GT'n blitt så sabla dyr, bare ca 500kr til GTX fra XFX :hrm: , er det verdt å vurdere 5 ekstra pipelines for 100,-/stk.?

 

2 - Jeg har en bror med pc ved siden av meg som er like dårlig som den jeg har nå. Er det mulig å bruke den nye PC'n jeg får meg til å kjøre for eksempel 2 CS 1,6 uavhengig, så jeg og han kan spille med hver vår skjerm, hvert vårt tastatur, mus, osv mot eller med hverandre? Har tenkt på VMWare, som jeg har, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det hvis jeg ikke skal bruke "dumme" pc'er i tillegg. Et poeng er å koble 2 skjermer til grafikkortet, og få spilt to spill samtidig på en pc med bra grafikk.

Er dette mulig?

 

Oppdatert versjon av vidunderet:

post-85888-1130432650_thumb.jpg

Lenke til kommentar
iriterer meg at de ikke kunne lansere den utgaven av kortet med en gang det kom. jeg har det første med grønt kort og orginal kjøler.

 

jeg VIL ha det tøffe kortet istede :mad:

5068554[/snapback]

Hmmm, javel hver sin smak. ;) Uansett er det ytelsen som teller for meg.

 

Men er det noen som vet noe om spørsmål 2 i forrige post fra meg? Har veldig lyst til å spille to spill på en pc samtidig! :dribble:

Lenke til kommentar

Yess! Komplett har satt ned prisen på GT'n min igjen! :w00t:

Siden det da er 1000,- kr forskjell på GT og GTX, så slutter jeg å vurdere GTX. Håper det er en vis besluttning.

 

2 - Jeg har en bror med pc ved siden av meg som er like dårlig som den jeg har nå. Er det mulig å bruke den nye PC'n jeg får meg til å kjøre for eksempel 2 CS 1,6 uavhengig, så jeg og han kan spille med hver vår skjerm, hvert vårt tastatur, mus, osv mot eller med hverandre? Har tenkt på VMWare, som jeg har, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det hvis jeg ikke skal bruke "dumme" pc'er i tillegg. Et poeng er å koble 2 skjermer til grafikkortet, og få spilt to spill samtidig på en pc med bra grafikk.

Er dette mulig?

Og jeg spør igjen: Er det noen som vet om man kan spille to spill uavhengig på samme pc samtidig?

 

Fortsett å skriv! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, det skal da fint gå an, avhengig av hvilke spill det er og hvor påtrengende spillene er når det gjelder å kjøre i fullskjerm o.l. Jeg kjørte nå to spill på min XP 2800+ også  :tease:

5078847[/snapback]

Ok, forstår det som at du da kan få hvert spill på hver sin skjerm?

Men går det ann å kople 2 sett tastatur og 2 sett mus i pc'n og spille hvert sitt spill på hver sin skjerm med det på noen måte? Må vel ha en virtuell pc da?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...