Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømmen gikk, mulig pga strømforsyning på pc


Anbefalte innlegg

Hallo,

jeg satt og spilte som vanlig når strømmen plutselig gikk. Tenkte det var sikringen som hadde gått pga for høyt strømforbruk, men slik var det ikke.

Når jeg prøve å skru på sikringen igjen kom strømmen på 1 sek men skrudde seg av igjen med en gang. Tenkte det var noe feil på selve strømkursen (evt noe elektronisk som hadde gått scheiss) og fant senere ut at det muligens var strømforsyningen til pcen ved at det luktet litt brent i nærheten av pcen min. Fikk en person til å skru på sikringen samtidig som jeg observerte pcen. For å si det sånn, jeg ble nesten blendet av lyset som kom fra strømforsyningen. Det luktet brent elektronikk der inne, men ser heldigvis ikke ut som noe av de andre komponentene i pcen ble skadet, men har lite greie på pc deler osv.

 

Jeg trenger forslag på hvordan jeg skal få fikset dette, evt om det er noe som kan fikses på uten å bytte ut strømforsyning. Samt få vite en mulig skaderapport, om andre komponenter kan være skadet.

 

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde med meg. Det sa bare poff. Og sikringen gikk.

 

Det var da ett eller annet gæærnt med strømforyningen.

Jeg byttet sikring i PSU'en og koblet BARE 230V til PSU'en, og det samme skjedde igjen. Det resulterte i at jeg måtte kjøpe ny PSU.

Ingen andre ting i pc'en tok noen skade.

 

Åssen PSU har du da?

 

Ikke Q-tec vel? XD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...