Gå til innhold

Erfaringer med trådlause Joytech ps2 kontrollere


ghost7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har Joytech sin utgave til XBox.

Anbefales overhodet IKKE.

Elendig rekkevidde. Må har fri linje mellom mottaker og kontroller. Spiser batterier. Upresis til tider.

For eksempel er det komplett umulig for meg å spille høyhastighets bilspill eller Halo2 Live med denne kontrollen. Den er for treg og upresis til det.

det høyrdes jo ikkje bra ut .logitech sine da? dei er vel ein del betre... men jaggu stiv pris på dei..

Lenke til kommentar

Trykkertor har sannsynligvis hatt kontroller med infarød overføring, disse kontrollene derimot, går på 2,4 GHz nettverket. Det samme som hovedsaklig brukes når du rigger opp trådløst nettverk til din pc. Rekkevidden på disse kontrollene er meget bra, og jeg har ikke erfart noen delay på mine. Har spilt for det meste Burnout 3 og Fifa med kontrollene. Batteritiden er ikke så verst, og oppladbare batterier er jo alltids en slager! Dessuten er det en fryd å slippe ledninger!

 

Råder deg derimot ikke til og handle av "svindleren" på qxl, de finnes på play.com til 14.99£ pr stk. ink. frakt og 28£ ink. frakt dersom du handler to stk. Da får du nesten 2 kontroller på play.com for prisen av en hos han på qxl!

 

Jeg bestilte to stk fra play.com og måtte ikke betale noe toll for dem. Kun 28£.

 

Link til produktet

Lenke til kommentar

Jeg har ikke ir-utgaven, men joytech 2.4GHz kjøpt fra play.com

Første kontrolleren jeg fikk fra play.com var det feil på.

Ene knappen virket ikke.

Selv etter reklamasjon og klaging fikk jeg ikke ny eller pengene tilbake.

Kjøpte en ny joytech 2.4GHz som virker, men den virker akkurat slik som beskrevet over.

Går ikke gjennom stuebordet (boxen står under), virker til å være tregere på reaksjoner enn kablet kontroller.

 

Ladbare batterier er ikke alltid å anbefale da spenningen på de som regel er 1.2Volt.

Da har kontrolleren med 3 stk ladbare batterier kun 3.6V spenning i stedet for 4.5V som alkaliske batterier ville gitt.

(Dette gjelder ikke lithiumbatterier).

Vi vet jo hvordan en lommelykt eller radio med litt lav spenning fungerer.

 

Det skal også taes med at Joytech-kontrolleren ikke har inngang for headset, så hvis du er like glad i Live som meg, så må du koble headset til ved inngangsporten i XBox.

Lite aktuelt hjemme hos meg.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke igjen kritikken.

Har en trådløs Joytech til ps2 jeg kjøpte hos Play, har aldri hatt problemer med denne. Rask respons, og aldri opplevd forstyrrelser eller at den ikke har registrert bevegelsene.

 

Sitter normalt rundt tre meter fra konsollen når jeg spiller, har ikke prøvd den fra andre steder.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke ir-utgaven, men joytech 2.4GHz kjøpt fra play.com

Første kontrolleren jeg fikk fra play.com var det feil på.

Ene knappen virket ikke.

Selv etter reklamasjon og klaging fikk jeg ikke ny eller pengene tilbake.

Kjøpte en ny joytech 2.4GHz som virker, men den virker akkurat slik som beskrevet over.

Går ikke gjennom stuebordet (boxen står under), virker til å være tregere på reaksjoner enn kablet kontroller.

 

Ladbare batterier er ikke alltid å anbefale da spenningen på de som regel er 1.2Volt.

Da har kontrolleren med 3 stk ladbare batterier kun 3.6V spenning i stedet for 4.5V som alkaliske batterier ville gitt.

(Dette gjelder ikke lithiumbatterier).

Vi vet jo hvordan en lommelykt eller radio med litt lav spenning fungerer.

 

Det skal også taes med at Joytech-kontrolleren ikke har inngang for headset, så hvis du er like glad i Live som meg, så må du koble headset til ved inngangsporten i XBox.

Lite aktuelt hjemme hos meg.

 

Rart at det skulle være så mye forskjell fra X-Box til PS2. Kan jo være noe forskjell på produktet, men vil jo tro at både sender og mottaker var identiske på X-Box og PS2. Jeg er ihvertfall fornøyd med mine kontroller. Har ikke peiling på batterier, men etter litt googling så ser det ut som de fleste oppladbare er på 1.2 volt og de alkaliske er på 1.5 volt, som du sier. Får man tak i lithium-batterier da, eventuell pris?

 

Live er ikke noe problem for meg, har ikke planer om det før X-Box 360 kommer.

 

 

 

 

Men tilbake til topic, det er ikke værre enn å spandere 14.99£ på en kontroll og sjekke det ut selv. Jeg har ikke blitt skuffet til nå. Batterier følger forøvrig med i pakken. :yes:

Lenke til kommentar

Når det gjelder XBox360 har jeg mye større tro på den trådløse som kommer med der.

Ser også at play'n'charge pakken inneholder en "batteripakke", og vil tippe det er lithium, Li-on eller annen type som gir korrekt volt i henhold til alkaliske batterier.

Men som du skriver, det er bare å bestille fra play.com og teste. Det koster under 200,- og det er billigere enn noen som helst kontroll her i Norge (hverfall nesten). Så får man sikkert lett 150,- igjen på qxl eller bruktmarkedet hvis man ikke ble fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...