Gå til innhold

Kan jeg bruke både 2x1024MB + 2x512MB?


Cluster1

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Asus A8V Deluxe (AGP-modellen) som støtter dual channel. Fra før har jeg 2x512 OCZ PC3200 2-3-2-5 brikker i dual, men har nå bestilt 2x1024 av samme type minne fra Netshop.

 

I utgangspunktet tenkte jeg å selge de to 512 brikkene og sette 1024 brikkene i dual, men hvordan er det å bruke alle 4 fire brikkene? Altså 2x1024 i en dual channel, og 2x512 i den andre (hvis den også støtter dual da vel og merke)?

 

Fellestrekken for disse fire brikkene er at alle er PC3200 2-3-2-5 og fra samme produsent.

 

Kan jeg bruke både 2x1024MB + 2x512MB dersom jeg ikke får solgt 512 brikkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nog bra skulle jag tro, men du må in i bios och sätta en timing till 2T. Beroende på vilken cpu du har, så kan du eventuellt bli tvungen att använda 166 divider sedan alla A64 äldre än WInchester (eller var det Venice?) inte klarar DDR400 vid 8 banks fyllda med ram. (en rambricka med chips på båda sidor är 2 banks)

 

Edit: En annan sak är att du nog må ha en sticka av 1024 och en av 512 på en kanal och lika på den andra. Alltså inte 2X1024 på en kanal. Detta kan variera med olika chipsets dock.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...