Stiprest Skrevet 30. september 2005 Rapporter Del Skrevet 30. september 2005 Dette skjønner jeg ikke en pøkk av ^^ Hvert andre minutt eller kanskje 10. minutte restarter hele Netopia 3351 rutern seg. Helt av seg selv. Dette medfører at jeg mister nett konsant. Veldig vanskelige å spille noe da =) Litt info: Netopia 3351 v8.5 03/08/04 01:00:28 PPP: IPCP negotiated, session 1, rem: xx.xxx.92.1 03/08/04 01:00:28 PPP: CHAP remote accepted us, Channel 1 03/08/04 01:00:28 PPP: NCP up, session 1, Channel 1 03/08/04 01:00:25 PPP: Channel 1 up, Dialout 03/08/04 01:00:25 PPPOE: Session state started 03/08/04 01:00:25 PPPOE: PADI Sent 03/08/04 01:00:25 PPPOE: Discovery state started 03/08/04 01:00:25 IP: Demand call requested by 10.0.0.10 03/08/04 01:00:20 RFC1483-1 up 03/08/04 01:00:20 >>WAN: Data link activated at 5568 / 736 Kbps (rx/tx) 03/08/04 01:00:13 PPP-1 down: No Sync 03/08/04 01:00:13 IP: Demand call requested by 10.0.0.10 03/08/04 01:00:02 PPP-1 down: No Sync 03/08/04 00:59:57 --Device restarted----------------------------------------- 03/08/04 00:59:49 PPP-1 down: Remote clearing 03/08/04 00:59:49 >>WAN: Data link deactivated 03/08/04 00:58:11 PPP: IPCP negotiated, session 1, rem: 80.202.92.1 03/08/04 00:58:11 PPP: CHAP remote accepted us, Channel 1 03/08/04 00:58:11 PPP: NCP up, session 1, Channel 1 03/08/04 00:58:08 PPP: Channel 1 up, Dialout 03/08/04 00:58:08 PPPOE: Session state started 03/08/04 00:58:08 PPPOE: PADI Sent 03/08/04 00:58:08 PPPOE: Discovery state started 03/08/04 00:58:08 IP: Demand call requested by 10.0.0.10 03/08/04 00:58:07 RFC1483-1 up 03/08/04 00:58:07 >>WAN: Data link activated at 5536 / 768 Kbps (rx/tx) jeg skjønner ikke noe av dette men det kan si dere noe? Hjelp meg plz.. orker ikke å sitte i 22131min i kø tlf IGJEN Lenke til kommentar
Bjessen Skrevet 30. september 2005 Rapporter Del Skrevet 30. september 2005 Har akkurat samme problemet med samme router fa ng.Ringte de og har nå fått tilsendt en ny thomson router.Skal koble den opp i morgen.Anbefaler deg å gjøre d samme...Kan gi en lyd her om d funker eller ikke i morgen.... Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 1. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2005 Har samme problemet her også. Har lan med en kompis, og modemet resetter seg hele tiden. Ganske kjipt. Stiprest: Hvorfor kommer det opp PPPoE og PPP, er ikke det sånn dial-up bredbånd? Bjessen: Gidder du på pm'e meg når du får den nye thomson routeren. Vil høre åssen det går. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 1. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2005 Dette skjønner jeg ikke en pøkk av ^^ Hvert andre minutt eller kanskje 10. minutte restarter hele Netopia 3351 rutern seg. Helt av seg selv. Dette medfører at jeg mister nett konsant. Veldig vanskelige å spille noe da =) [klippet vekk litt...] jeg skjønner ikke noe av dette men det kan si dere noe? Hjelp meg plz.. orker ikke å sitte i 22131min i kø tlf IGJEN Jeg hadde nøyaktig samme problem hos meg, og løsningen var rett og slett og skru ned hastigheten på abb, ofte kommer dette av at linjen din, altså kobberlinjen inn til huset der du bor ikke takler hastigheten og linjen blir ustabil. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2005 Test denne: https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ og sjekk linjelengden på telefonlinja di. Jeg har en linjelengde på 2590meter fra sentralen og min linje klarer bare Delta 5500 (skulle hatt Echo). Ser at du har Delta 4500. Tipper på at du ligger i overkant av 3000meter og at det er derfor den er ustabil. Hvis ikke så er det noe feil med utstyret hos deg eller i sentralen. Sjekk i allefall dette før du ringer NGT. Lenke til kommentar
Stiprest Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2005 Stod det på den siden da... Høyeste produktklasse: ADSL 4864/640 Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 4864 Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 640 Produktkode: 206 jeg fikk en ny ruter nå foresten og det skjer det samme problemet.. Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 9. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2005 Tror du har en feil i konfigurasjonen. Du kan prøve dette, evnt komme å snakke med meg på IRC #nextgentel (irc.homelien.no) eller en annen EFNET server. Sjekk at ting ser slik ut: Change Connection Profile Profile Name: Nextgentel Profile Enabled: Encapsulation Type... PPP Underlying Encapsulation... None PPP Mode... VC Multiplexed Encapsulation Options... IP Profile Parameters... Superuser Accessible Only: No Lenke til kommentar
process Skrevet 18. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har fått akkurat samme problemet etter nullstilling av router og lastet ned ny config fra web grensesnittet på routeren. Routeren er en netopia 3351. Er litt usikker på det webgrensesnittet, det skal sende meg videre til broadpark, men det gjør den aldri, den maskinen svarer ikke på port 80. Under følger syklusen som gjentar seg ca. hvert andre minutt, noe som er mildt sagt svært frustrerende da SSH sesjonene mine faller ut av det. Det blir dermed vanskelig å spørre på #nextgentel. 10/19/05 01:32:13 PPP: IPCP negotiated, session 1, rem: xxx.xxx.xxx.xxx 10/19/05 01:32:13 PPP: CHAP remote accepted us, Channel 1 10/19/05 01:32:13 PPP: NCP up, session 1, Channel 1 10/19/05 01:32:11 PPP: Channel 1 up 10/19/05 01:32:11 >>WAN: Data link activated at 5600 / 768 Kbps (rx/tx) 10/19/05 01:31:58 PPP: IPCP down, session 1 10/19/05 01:31:58 PPP-4 down: No Sync 10/19/05 01:31:58 >>WAN: Data link deactivated Konfigurasjonen er IKKE slik den var før det hele begynte, jeg legger merke til flere ting, bla. 1. TFTP instillingene er ikke der, jeg har notert ned IP'en til TFTP serveren, hvis noen husker eller kan sjekke hva filen TFTP skal hente ned heter hadde jeg blitt svært takknemlig, det er verdt et forsøk. 2. Instillingene for RADIUS (802.1x) er IKKE der, dette setter meg på mistanken at det kan være switchene til nextgentel som dropper meg ut, men det burde egentlig resultert i at ingen trafikk ville sluppet gjennom overhodet. 3. Admin passordet blir ikke endret. Det kan også nevnes at endring.nextgentel.com ikke fungerer, får følgende feil: ..:: En feil oppstod Systemet klarte dessverre ikke å konfigurere deres ruter. Hvilke forutsetninger er det for at dette skal fungere? Et gitt passord på routeren? Det hadde vært veldig praktisk om noen med et fungerende oppsett for netopia3315 hadde kunnet sette opp en TFTP server, bytte ut tftp ip adressen i routeren, be routeren sende config og poste det her eller sende meg filen. http://tftp-server.com/ ser ut som en grei en for windows, var enkelt å sette opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå