Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sikkerhet trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei! Sikkerhet på trådløst nettverk er et tema som opptar mange for tiden. Bruker selv wpa-psk tkip kryptering, mac filtrering og skjuler ssiden min. Er jeg godt nok sikret, eller er det noen glupinger her som seriøst mener de ville klart å komme seg inn på mitt nettverk. Og eventuelt hvor lang tid ville det tatt? 1 time? 1 dag? 1 uke? Bytter wpa kode sånn inni mellom. Er det andre ting jeg kunne gjøre for å gjøre det trådløse nettverket enda sikrere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Poenget med sikkerhet på trådløse nettverk, har jo også med at hvis noen ønsker å laste ned noe snuskete snusk, vil et usikret trådløst nettverk være en gavepakke.

Det de laster ned vil jo bli registrert på nettets eier, og det er vel ikke alltid man vil stå ansvarlig for hva andre laster ned.

 

En annen ting er også at kapasiteten på eget nett reduseres når andre også bruker det, de færreste er vel interressert i å betale for gratis nett til naboen? :ermm:

Lenke til kommentar
Poenget med sikkerhet på trådløse nettverk, har jo også med at hvis noen ønsker å laste ned noe snuskete snusk, vil et usikret trådløst nettverk være en gavepakke.

Han har jo sikret seg svært godt og er fortsatt bekymret, etter en rask kjøretur med scanning av nett så skal han jo ha noe svært spennende skal noen sitte og bruke masse tid og energi for hacke seg inn når ca 50% av netten i nabolaget står vidåpne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...