Gå til innhold

Monymaking, Limited suply


Anbefalte innlegg

Mulig mange er klar over dette, men alle er umulig det. Hvis alle var klar over det ville jeg ikke tjent på det.

Penge guid av psilocybe er og anbefalle også

 

Min måter fra lvl 10-20

<Server. Venture.Co RP PVP>

 

 

 

--Limited supies fra tradere--

 

Litt om limited supies først. Som navnet sier så har ikke traderene ubegrensa med disse varene, men de kommer tilbake etter en vis tid. Så om de ikke er hos traderen, så skal de komme innen ca. 20 min.

Det fintes mange flere ern de jeg nevner, men disse er de jeg har erfaring med og som jeg kan fortelle litt om.

 

 

- I Ratchet i nærheten av inn`en så er det en som selger recepi rage potion for 1s. På min server har jeg solgt denne videre på AH for mellom 60-80s. Han er i en av husa ved siden av inn`en. Rage potion

 

- Hvis du drar ned til 100 nåler og i byen der sør for barrens er det en som selger Recepi shadow oil for ca. 30s den har jeg ofte solgt vidre for 1g på min server.Montarr, ellerStarn var navnet på han som selger det. Å gå til dette stedet er litt farlig som lav lvl, men det er vert det.

 

- Samme sted som over så selger en person Pattern barbaric leggings. husker ikke hva jeg solgte de vidre for, men en god del mer en jeg ga for de. Han står inne i inn`en innerst til venstre.

 

- patern barbaric bracer For the horde vendor it's Joseph Moore - Leatherworking Supplies in the UC Rogue Quarter. ((Jeg har ikke prøvd denne, det er grunnet det var mange som solgte denne på min server)) Men de solgte den for 1g

 

 

 

 

 

Generelt for alle

Litt mer monymaking for alle.

 

 

 

--Limited supies fra tradere--

Noen fler eksempler på dette her. For mer info om hva det er se oppover.

 

Flre eksempler:

Litt usikker på alle disse, grunnet disse er ikke helt testet av meg. Noen kan være utdatert, og andre kan hende ikke er noe penger og hente på i det hele tatt. Rene spekulasjoner fra min side, men mest sansynlig vil du tjene på de.

 

 

- Goblin jumper cables. På vei ned fra lakesire til Duskwod så er det en goblin trader på veien som selger dette. Jeg har kjøpt av han før, men husker ikke hva jeg solgte det for.

 

- Det skal være en Goblin i Duskwood, raven hill som selger Recepi shadow oil, men han har jeg ikke testa. Er heller ikke helt sikker på eksakt plass han er.

 

- Forslag, som ikke er testet.

Kjøp mange forskjellige tuxedo patterns fra tailor i ironforg. hvis du selger alle disse på AH så burde du kunne få mye får det.

thorium recipes fra enginer i gnome area kan også muligens bli solgt for mer.

 

- Formulka runed arcanit rod Som kan fåes i Moonglade av Lorelae Wintersong (om jeg ikke tar feil) kan en også muligens gjøre store penger på.

 

- I Ashanavale kan en finne en del nice limited supyes, feks expert cooking book(om jeg ike tar feil) og big bear steek recipt som en kan muligens selge for en del mer. Husker ikke spesefikt hvor i ashanavale det var.

 

- I stormwind old district er det en pub med en fyr i andre etasje som selger mangemat oppskrifter, og noen av de er slike en må gjøre quester for. Muligens noe penger og hente her.

 

 

Det er en ide og sjekke på http://thottbot.com under professions og secondary skills etter oppskrifter som selges hos vendor. De er ofte limited suply og kan selges med god profit somregel. Folk er enten alte eller uvitene om disse siden de betaler så mye mer for slikt.

 

 

 

 

---Bruk AH og annen trading---

 

Man trenger ikke bruke AH kunn till å selge ting en ikke trenger eller å kjøpte ting en trenger. Hvis en leter litt så finner en ofte ting som selges til under pris, og en kan da ofte tjene litt på det.

 

En viktig ting og lære seg er buyout prisen. Det gjelder og finne en buyout pris som ligger like over det du regner med å få for tingen i vanlig bid. Mange er villige til og betale noe ekstra for å få tingen der og da, særlig når det gjelder itimes til bruk i forskjellige professions.

 

Bare en leiter litt hver gang en er inne for og selge ting så kan det være mye penger å hente der. Jeg har tjent stort på å kjøpe underprisa ting på AH og av andre for så å selge det dyrt vidre. En kamerat av meg kjøpte Oppskrivt svior deviat delight av en fyr mitt ute i vilmarka i barrens for 10s, sener solgta han den vidre på AH for 9g, så det lønner seg å følge med på trade chanel og i AH etter underprisa itimes.

 

 

 

 

 

---Quest itimes---

Det er panger og hente i quest itimes som er mulig og selge også.

 

Deadly blunderbuss er en itime enginerer kan lage og det er itime som trengs på en høyere lvl quest (horde, usikker på alianse). disse kan selges med profitt.

 

I ashanavale er det en quest (horde) for og samle noen sider i en manual, og disse kan selges for en liten slant på AH., grunnet noen sider kan være vriene og få.

 

 

 

 

 

 

 

Det var noen metoder og kunne tjene litt penger på. Hovedsakelig så var det lagt vekt på Limited suplyes, for det virker som om at ikke alle vet om det.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sko seg på limited supply-varer er en stor og stygg uvane, og er mer til irritasjon enn til glede for folk.

 

Pleier ikke være noe problem å se hvilke oppskrifter som kommer fra vendor (siden disse normalt er common, altså hvite) på AH, og jeg har i alle fall gang etter gang irritert meg over interesseløse imbesiler som kjøper opp den supersjeldne oppskrifta jeg har SÅÅÅ bruk for, bare for å selge den til tidobbel pris på AH.

 

Ja til flere BoP-non-limited recipes.

 

I winterspring er det en som selger Pattern: Runecloth bag 14slot for 1g 60s tror jeg var prisen. Selges videre på AH for 2g40s bid 5g buyout har tjent massevis av gull på denne.

 

I samme by er det en vendor som selger oppskrift til den beste Healing potion som også selges lett med god profitt.

Quod erat demonstrandum. Ikke ta det personlig, men jeg HATER sånn oppførsel.

 

Er ikke hele tida jeg har tid til å campe en vendor i opptil en time og enda mer for å få tak i en oppskrift til riktig pris.

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar

I winterspring er det en som selger Pattern: Runecloth bag 14slot for 1g 60s tror jeg var prisen. Selges videre på AH for 2g40s bid 5g buyout har tjent massevis av gull på denne.

 

I samme by er det en vendor som selger oppskrift til den beste Healing potion som også selges lett med god profitt.

 

Håper ingen på TwillightsHammer leser dette som er på Horde siden :p

Lenke til kommentar
...Negativ mot limitied suply salg på AH...

Så lenge det er folk som er villige til og kjøpe ser jeg ingen grunn til og ikke tjene penger på det. Det er foresten slik verden er, salgs menn kjøper ting billig og selger det dyrere. Så lenge det er behov så er det potensiale for profitt. Hvem sier nei til slikt.

Det er jo bedre folket får tak i det en at de lever i uvitenhet om hvordan de får tak i det og aldri får det. Jeg er en kjøpman, og da kjøper jeg ting billig og selger det dyrt. Det er slik det er. Folk kan jo bare slutte og by på det om de syntes det er urimelig.

 

 

Noe jeg ikke liker er folk som feks. legger ut rune cloth på denne måten

20stk 1g

20stk 1g

2 stk 1g

20stk 1g

20stk 1g

Så kommer en som skal ha masse rune cloth og det fort og kjøper opp alt på buyot uten og legge merke til at det er en 2 stk i steden for 20 mitt i. (mange sorterer etter pris og ikke antall)

 

Eller de som setter feks buyoput på linen cloth til 10g og håper på en som trenger mye linen cloth fort ikke ser at det er så stor pris på den.

 

Slike ting syntes jeg er litt vel sleipe salgs triks.

Lenke til kommentar
Forsåvidt god strategi det der :-) Btw. En ekstra recipe selges av en vendor i undercity, på samme nivå som batridermastern. +7 stamina på skjold. Den (altså enchanten) solgte som varmt hvetebrød, så vedder på at recipen går for endel.

Pah, +7 stam på skjold fra stygge folka i Darnassus er BoP ffs...

Lenke til kommentar

Fjernet noen innlegg som kritiserer skrivefeil

 

Nettikette:

"Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert kan du pent og høflig be trådstarter omformulere spørsmålet. Dette kan legges til som et svar i tråden hvis det er et engangstilfelle, men hvis du har ergret deg over samme person tidligere anbefaler vi at du sender en personlig beskjed til personen der du ber han prøve å skrive tydeligere. Det finnes nemlig mennesker som har skrive- og leseproblemer og da skal man ta hensyn"

Lenke til kommentar

Beste du kan gjøre er å være snill med alle du møter, var en grei kar som ejg var snill med, så han bestemte seg for å gi meg 5g, for at det skulle være lettere å begynne, senere spurte jeg venlig om han kunne ta rfc med meg, han gjorde det og lot meg ta all drop. Det ble masse exp av quest og monstre inni rfc, MASSE grønne ting, og gold fra folk, og linen osv. Når vi var ferdige fikk jeg 5g til. Rfc ble 2-3g+5g jeg fikk free. Har også fått 1g for å signe guild charter for en. 10 sølv for å hjelpe en med portal osv. ADLRI begg om penger, verste du kan gjøre. Så nå er den charen lvl 15 mage med nesten 15g. :)

 

edit: Fikk også en god venn. :!:

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Jeg ignorelister konsekvent folk som camper vendors for å selge limited-supply items til overpris.

jeg lar sjelden bid prisen starte sykt høyt, men folk byr den opp eller tar buyout som er høy. så det er vel ikke direkte min feil at jrg selger det til overpris. det er folk som er villige til og overby verandre så høyt eller ta høy buyout. :p

Lenke til kommentar
Det er ikke direkte din feil at du selger det, nei. Fin logikk. Jeg gir for øvrig katten i om du selger det til overpris eller ikke, jeg ignorerer deg for at du er en av dem som tvinger folk til å kjøpe recipes fra AH. Enkelt og greit.

Han tvinger dem vel egentlig ikke, han kan ikke stå ved hver limited supply vendor 24/7.

Lenke til kommentar

Han bidrar til å tvinge folk, fordi han er en av dem som gjør det.

I og med at tett befolkede servere har en drøss med spillere som gjør dette, blir det verre for hver nye spiller som bestemmer seg for å holde på som dette, da det stort sett alltid er en eller annen ved den aktuelle vendoren i det ting spawner. Jo flere som gjør det, jo vanskeligere blir det for andre å få tak i recipes.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt hva som er så ille i dette.

Da kan du ikke ha sett godt nok etter på svara i denne posten.

 

Uansett synes jeg kanskje Blizzard burde vurdere å gjøre om på vendor-recipes-systemet, enten ved å slutte med limited supply (noe som ville senke utfordringen med å få tak i dem, ergo kanskje ikke så lurt), eller ved å gjøre alle vendor-recipes BoP.

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med sistnevnte, har hatt 300 i både enchanting, tailoring, leatherworking og blacksmithing nå, pluss at dama for øyeblikket har 300 i alchemy, og sammen har vi fått mangt et grått hår på grunn av dette. BoP-recipes hadde vært strålende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...