Gå til innhold

Kule OpenGL applikasjoner å teste


JBlack

Anbefalte innlegg

Mitt GeForce 4 TI 4200 får i underkant av 6000fps i glxgears

Syke ting. Et GF4200 yter bedre enn et Radeon X800 Pro, som er 2 generasjoner nyere?

glxgears kan IKKJE overhodet brukast som benchmark mellom forskjellige drivarar/leverandørar.

 

Dette har vore diskutert på Rage3D-forumet uttallige gonger.

 

Dei som lagar drivarane kan enkelt tweake resultatet ein får i glxgears, og så lure heile *nix-verdenen fordi dei stolar på glxgears.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
glxgears kan IKKJE overhodet brukast som benchmark mellom forskjellige drivarar/leverandørar.

 

Dette har vore diskutert på Rage3D-forumet uttallige gonger.

 

Dei som lagar drivarane kan enkelt tweake resultatet ein får i glxgears, og så lure heile *nix-verdenen fordi dei stolar på glxgears.

IKKE TA FRA MEG MIN FPS! :(

Lenke til kommentar
glxgears kan IKKJE overhodet brukast som benchmark mellom forskjellige drivarar/leverandørar.

Testet Radeon 9000 vs. GeForce 4MX for en tid tlbake.

 

Begge var hadde samme specs. AGPx4, 64MB osv.

 

Radeon lå på rundt 2300-2500 og GeForce lå på rundt 2500-2800. Testet de i alle tilgjengelige spill på den tid og GeForce var alltid et lite hakk foran når det gjalt ytelse (og ikke minst stabil, noe Radeon ikke var).

 

Den score jeg hadde i glxgears stemte veldig med hvordan ting var i real life.

 

Når det gjelder dagens drivere og kort så er det fullt mulig at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Så Ti 4200 kortet til Ratix er like bra som 6600GT kortet mitt?

På ytelse så yter kortet hans litt mindre en ditt (men ikke så mye tror jeg), merk at kortet ditt har andre fordeler, nyere teknologi. Har selv hatt en TI4200 og den lå på rundt 4000 (24bit) mot min FX5900 som hadde som sagt rundt 7000 (24bit).

Lenke til kommentar

Knights of the Old Republic, originalen og oppfølgeren. Hvert av spillene gir deg ca. 65 timers kvalitetsunderholdning. Her finner du "installasjonsprogram" til kotor samt til mange andre spill som kjøres i wine/cedega såvel som "native".

 

Med Cedega 4.4 fungerer kotor ypperlig: På min maskinvare var avviklingen utrolig "smooth" og skarp sammenliknet med xbox-versjonen. Kotor 2 fungerer også veldig bra i cedega, og selv om jeg får dårligere ytelse enn i windows er spillet mer enn spillbart. "Feilene" som det klages over, altså flere timer lang installasjonsprosess, ekstremt lav framerate ved rendring av røyk og hakkete in-game filmer var ikke tilstede hos meg. Den eneste feilen jeg fant når jeg spilte gjennom spillet var enkelte grafikkfeil på Iziz, men dette var ikke ødeleggende for spillbarheten siden det skjedde under dialoger.

 

Hvorvidt dette er OpenGL-applikasjoner kan vel diskuteres, men tross alt så er WINE/Cedega nødt til å oversette Direct3d-kall til OpenGL, og spillene er definitivt verdt å prøve.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Dette er så bra... Tråden heter "Kule OpenGL applikasjoner å teste", og de par første postene er faktisk forslag på dette. Og så... kommer de obligatoriske "dette har ingenting med denne tråden å gjøre, men jeg bare føler at jeg må poste (I dette tilfellet glxgears fps) her".

 

Dette skjer jo hver gang. Utrolig morsomt.

Lenke til kommentar
Dette er så bra... Tråden heter "Kule OpenGL applikasjoner å teste", og de par første postene er faktisk forslag på dette. Og så... kommer de obligatoriske "dette har ingenting med denne tråden å gjøre, men jeg bare føler at jeg må poste (I dette tilfellet glxgears fps) her".

 

Dette skjer jo hver gang. Utrolig morsomt.

OG ved å kommentere dette har også du bidratt til at tråden divergerer enda mer, fordi du legger opp til at tullinger som meg poengterer at du poengterer. Slik jeg akkurat gjorde :p

Regelen er: hvis du ikke vil at tråden skal fortsette OT ikke post og poengter det. Hvis du absolutt skal si ifra, send en PM eller varsle en moderator slik at han kan poengtere at tråden går OT :)

 

Back on topic:

Her er en oversikt over spill som er basert på OpenGL.

Den kommer fra opengl.org og det er også lister over andre typer programmer og for andre OS (win32 & Mac OS)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Dette er så bra... Tråden heter "Kule OpenGL applikasjoner å teste", og de par første postene er faktisk forslag på dette. Og så... kommer de obligatoriske "dette har ingenting med denne tråden å gjøre, men jeg bare føler at jeg må poste (I dette tilfellet glxgears fps) her".

 

Dette skjer jo hver gang. Utrolig morsomt.

Slik skjer dessverre i nesten alle tråder, var vel nesten min feil da jeg kommenterte fps til trådstarter ;)

 

Nå er da fps litt relevant, da trådstarters fps kanskje var litt lav i forhold til hva kortet faktisk skal yte, men nok om det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...