Gå til innhold

R.I.P my SL6Z5 M0 2,8@4,2


Anbefalte innlegg

Da var gullprosessoren død! Har kjørt denne P4C 2,8 M0 prosessoren på 4,1-4,2 i 1 1/2 år nå på 1,75volt på vannlig vannkjøling og plutselig idag tok cpuen kvelden.

 

Kunne selfølgelig ikke dy meg når den allikevel er død, til å ta en kikk under toppdekselet på M0 som en ikke skal fjerne IHS på. Gikk fint å fjerne IHS på M0 til tross for det alle sier, må være litt forsiktig da. Poster under the "hood" bilder i morra.

 

Da er det bare å handle en Pm 770 og ct479 adapter i morra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kondolerer her også... er vel karnsje ett klassisk tilfelle av S.N.D.S

(Sudden Northwood Death Syndrome, Northwood cpu kan dø uten årsak ved spenninger over 1.7v)

 

Hvor mye bedre er egentlig en PM enn en NW/Prescott @4ghz++ noen som har sett noen tester der dette er sammenlignet?

Husker det syndomet dær ja!...

 

Du må sikkert har 2.6 - 2.7Ghz PM for å holde følge med en Prescott på 4ghz, Da tenker jeg i windows og koding av film ++

Lenke til kommentar

Jeg og tenkte på peltierkjøling, da med et 320W element. Men det ble fasekjøling istedet, selv om det bråker (for) mye. Stoolman sitter vel og venter på pengene sine nå tenker jeg :p

Lurer på hva slags temp du får med det elementet jeg :hmm:

 

Jeg tenkte at strømregningen ble høy med faskekjøling og, men er det slik at den ikke trenger mye mer effekt for å klare å fjerne det cpu yter? (slik som et pelt)

Lenke til kommentar

Er det dette du har tenkt å bruke??

Arctic Web's 62mm 437watt Qmax TEC unit

http://www.frozencpu.com/ex-blc-134.html

 

Vurderer det monstret jeg også... men det er ganske et ganske omfattende prosjekt.

Er ikke særlig keen på å bruke 199,99$ på blokk og pelt når selve pelten koster

bare 49.99$

 

Psu koster jo også "noen kr" 24v 600W 169.99$

 

Sum=369.89$x6,4x1,25=2959,84++

 

Noen andre steder å handle dette billigere??

 

EDIT: liker ikke støy, så jeg vil heller ikke rote meg borti fasekjøling... stille vann er fine greier... :thumbup:

 

www.pcextreme.com = blokk og pelt 139,99$ monterings kit 14,99$ =154.98$

monterings kit koster 34,99 hos frozen cpu.. :thumbdown:

 

Trenger bare bedre pris på psu da...

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Har pelten liggende og en blokk jeg skal bruke med det. Skal shoppe den 600W psuén ja. Hvis det går etter planen skal sammensetningen være vel så bra som den komplette blokka. Svær denne pelten, 62x62 mm.

 

Trenger ikke mont sett da jeg ikken verken har den blokka eller vil ha den.

Closed cell neoprene kjøper jeg på meter vare i forskjellige tykkelser med lim på den ene siden hos den lokale rørlegger.

 

Bilde av blokken som skal benyttes, med litt modding av blokken. :thumbup:

 

Swiftech

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Glimmrende blokk, den kan virke lovende.. den er bygget på nesten samme måte som den blokka jeg linket til og er mye rimeligere, litt modding burde fixe biffen.

 

Modde? Flere slange tilkobblinger eller er det bare for å feste cold plate.

du får holde oss oppdaterte..

 

min langsiktige plan er å ha pelt systemet klart iløpet av vinteren.. må være klart når jeg trolig bytter hw etter g80 og corone/merom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...