Gå til innhold

Bør man lage en partisjon til os?


Ska_tho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører fint med 5gb på c:. My documents er flytta til f: for lettere lagring i feks word.

 

c: OS

d: filmer

e: spill og dritt

f: musikk, mine dokumenter og alt annet

h: serier

 

Synes ikke man trenger 30gb til OS og apps. 5 gb har holdt lenge for meg, men så bruker ikke jeg stort andre apps enn småprogrammer og office og photoshop. Swapfila ligger på en annen disk.

Litt rikelig med partisjonering der etter min smak. Hva er poenget med å bruke så mange partisjoner i stedet for kataloger til det du har på d:-h:?

Lenke til kommentar
Jeg har i senere tid valgt og ikke dele diskene, men har en disk som rent lager, bilder filmer osv, og den andre disken Windows og programmer, spill osv.

Enig, nå deler jeg sef disken jeg har OS på i 2, det er lite poeng i å sette av 200 GB+ til Windows.... enda. Gjør som andre her, dvs putter OS og Programmer på en partisjon(tror den er ca 20GB), utrolig greit å kunne slette denne uten å tenke på at jeg har noe som jeg burde kjørt backup på der. Jeg har faktisk også en ekstra OS partisjon som jeg har hatt "alternativt" OS på, men det er mest for gøy, dog har det vært nyttig fra tid til annen.

 

Resten av diskene mine er ikke delt opp, bruker heller mapper enn å sette av en egen partisjon til programmer, musikk, film eller liknende(selv om jeg prøver å holde de forskjellige tingene på egne disker). Før kjørte jeg slike partisjoner(som het musikk, film etc), men det blir lite fleksibelt. De siste diskene har jeg faktisk satt opp i RAID 0, slik at jeg får noen gigantiske partisjoner :) ja, sef synd dersom en disk ryker, men utrolig praktisk.. Og store gutter tar ikke backup, de gråter? Nå kan jeg avsløre at veldig mye av det jeg har ligger på "utrangerte" disker på hylla, uten at det er noen garanti for at jeg har det for evig og alltid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...