OC-Freak Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Noen som vet om noe slikt? I så fall - gi meg en link til produsent og butikk hvor det kan kjøpes. Krav: *4 IDE Kanaler som støtter ATAPI enheter (Dvs tilkobling for 8 ATAPI enheter). *Minst 2 stk S-ATA. *Minst 3 PCI slotter. Sokkel? 775 eller 939 - ett fett. Til nøds sokkel 478. Fordel: Innebygget firewire.
Zink Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Fant ikke noe i salg. Mulig du må ha et kontrollerkort, siden kravene går på tvers av dagens utvikling. Jeg bruker et Abit IT7-MAX2 V2.0 med HPT 374-kontroller. Det kan valgfritt kjøre 8-6 pata/ 2-4 sata, men chipsettet er neppe aktuelt. Eneste jeg fant havner i "nøds" og er ikke i salg (som demo en sjelden gang kanskje...) Epox EP-4PCA3+ (og 4PCA3I).
Chrichton Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 (endret) Edit: slettet da jeg skrev feil og leste litt for raskt Endret 28. september 2005 av Chrichton
MrLee Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 enkleste i dette tilfellet ville vel være ett standard hk med 2 IDE kontakter, + ett IDE kontrollerkort??
OC-Freak Skrevet 30. september 2005 Forfatter Skrevet 30. september 2005 enkleste i dette tilfellet ville vel være ett standard hk med 2 IDE kontakter, + ett IDE kontrollerkort?? Har et IDE kontroller kort alt. (Trenger 11 ATAPI tilkoblinger). Må derfor ha 8 på hovedkort. Har prøvd med 2 kontroller kort - men det blir konflikt og krasj.
OC-Freak Skrevet 30. september 2005 Forfatter Skrevet 30. september 2005 Fant ikke noe i salg. Mulig du må ha et kontrollerkort, siden kravene går på tvers av dagens utvikling. Jeg bruker et Abit IT7-MAX2 V2.0 med HPT 374-kontroller. Det kan valgfritt kjøre 8-6 pata/ 2-4 sata, men chipsettet er neppe aktuelt. Eneste jeg fant havner i "nøds" og er ikke i salg (som demo en sjelden gang kanskje...) Epox EP-4PCA3+ (og 4PCA3I). Denne kontrolleren støtter ikke ATAPI (CD/DVD) enheter. Kun IDE. Vet om 1 hovedkort som støtter det jeg trenger og det er Gigabyte GA-8KNXP, dette har en ekstra ITE kontroller som støtter ATAPI. Men slike er ikke å få tak i lenger...
Zink Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 Vet om 1 hovedkort som støtter det jeg trenger og det er Gigabyte GA-8KNXP, dette har en ekstra ITE kontroller som støtter ATAPI. Men slike er ikke å få tak i lenger... Ser at Netshop hadde det fram til uke 33. Aner ikke hvilken leverandør de bruker, men man kunne jo elge seg innpå og gjøre et forsøk der kanskje...
OC-Freak Skrevet 30. september 2005 Forfatter Skrevet 30. september 2005 Vet om 1 hovedkort som støtter det jeg trenger og det er Gigabyte GA-8KNXP, dette har en ekstra ITE kontroller som støtter ATAPI. Men slike er ikke å få tak i lenger... Ser at Netshop hadde det fram til uke 33. Aner ikke hvilken leverandør de bruker, men man kunne jo elge seg innpå og gjøre et forsøk der kanskje... Tro meg - jeg har prøvd....
kpolberg Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 OC-Freak har du prøvd denne svenske webshopen? Svensk Webshop Er usikker på om det var akkurat det hovedkortet du skulle ha.
Variable Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) http://search.ebay.com/search/search.dll?c...gabyte+GA-8KNXP jeg fant ett ihvertfall om dem leverer til norge er uvisst men ihvertfall er dem å finne der Driver du å mekker DVD-Replicator? Endret 1. oktober 2005 av chrda
OC-Freak Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Skrevet 1. oktober 2005 Sjekk min signatur I forbindelse med CD/DVD brenner testene jeg gjør er det mye mer praktisk å ha mange brennere installert samtidig enn å drive å bytte om flere ganger til dagen mens jeg tester... chrda: Det kortet mangler firewire braketten som jeg er avhengig av - som desverre er en "gigabyte spesial" sak, så jeg kan ikke benytte de brakettene jeg har fra før. Jeg får fortsette å holde utkikk - eventuelt til nøds nøye med med et S 775 kort fra gigabyte som har 3 IDE porter....
Chrichton Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Vet det er lovlig sent svar men har du vurdert en slik? Promise SuperTrak SX6000 6P ATA100 RAID5 Støttede enheter skal være "Harddisk, stasjon for uttakbare medier, CD-stasjon, DVD-stasjon, disk array (RAID)" med 6 enheter på hovedkortet og 6 på en slik så oppnår du 12 :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå