Gå til innhold

ATI vs. nVidia. Hva synes du er best?!?


Solid Edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg liker det skjermkort som gir meg mest for pengene mine. Jeg er ikke en liten, trangsynt fanboy med et hode fyllt av teite oppfatninger.

 

Og jo, det har vært nok av slike tråder - og de ender i krangel hver gang.

 

EDIT: leif :(

Sjefsinnlegg... :thumbup:

Ja.. trangsynte fanbois kan ikke gi noen saklige råd.. og det er (som vanlig) de som vil gi mest "lyd" fra seg i slik tråder..

Hva som gir mest for pengene er helt avhengig av hvilke spill du foretrekker.. hvilke OS du foretrekker.. annen hw i maskinen.. om du kan få tak i ett billig skjermkort på tilbud/brukt..

..kort sagt:

Hvilket kort som er best.. ATI eller Nvidia.. vil variere..

Selv har jeg mest ATI-kort for tida.. fordi de har vært på tilbud... :)

Lenke til kommentar

Spørs på bruken... Hadde et av merkene vært totalt overlegent ville de andre ikke solgt til folk med peiling... I overgangen fra Radeon 9700 til GF6600GT, merket jeg at videokvaliteten i Adobe Premiere ble betraktelig dårligere. Radeon-kortet taklet videoprosessering myyye bedre enn GF-kortet som i stede blir "kornete" der det er bevegelse (særlig "ny" bevegelse) i bildet. Derfor er jeg i sterkt tvil om hva jeg skal gjøre ved oppgraderingen nå utover høsten... ATI eller Nvidia? Har lyst til å kjøre mer på Linux hjemme også og det heftigste jeg kjører av 3D-spill er OpenGL-basert, så der er to sterke argumenter for Nvidia. ATI vinner derimot på videoredigering som også er svært viktig for meg (viktigere enn 3D, men Linux da...?).

Lenke til kommentar
Spørs på bruken... Hadde et av merkene vært totalt overlegent ville de andre ikke solgt til folk med peiling... I overgangen fra Radeon 9700 til GF6600GT, merket jeg at videokvaliteten i Adobe Premiere ble betraktelig dårligere. Radeon-kortet taklet videoprosessering myyye bedre enn GF-kortet som i stede blir "kornete" der det er bevegelse (særlig "ny" bevegelse) i bildet. Derfor er jeg i sterkt tvil om hva jeg skal gjøre ved oppgraderingen nå utover høsten... ATI eller Nvidia? Har lyst til å kjøre mer på Linux hjemme også og det heftigste jeg kjører av 3D-spill er OpenGL-basert, så der er to sterke argumenter for Nvidia. ATI vinner derimot på videoredigering som også er svært viktig for meg (viktigere enn 3D, men Linux da...?).

nVidia er helt klart best til linux! :!:

Lenke til kommentar

Tror de fleste her som påstar at de er helt nøytrale, innerst inne vet vilken side de ville falt på, dersom det sto mellom to ellers identiske kort med tanke på ytelse, pris og bundle.

 

Og ser heller ikke noe galt i å spørre om hvilken side det er.

 

( Men når det kommer til å anbefale andre her på forumet hvilke kort de bør kjøpe, må man kunne forlange at de greier å være nøytrale og objektive. )

Lenke til kommentar

Stenges

1) reine ATI vs nVidia tråder har aldri ført noko godt med seg.

2) Poll er iallefall uaktuelt med dette temaet

3) Utan klare kriterier for kva som skal ligge til grunn for vurdering, blir det heile berre ein stor spammetråd.

 

For caronite kjem med eit poeng, er det berre prisen som skal vurderes så vil s3-kortene score uendeleg høgt, sjølv med elendig ytesle då dei er tilnærma gratis

 

Ytelse/pris = faktor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...