Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel erfaringer


Anbefalte innlegg

Leverer nextgentel over hele landet?

På siden deres kan man taste inn tlf nr for å sjekke

om det er dekning.

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde dekning, men jeg

har ingen dekning for adsl.

Men nextgentel krever vel ikke at du har adsl dekning.

Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med NGT?

Jeg vurderer å bytte levrandør? (640k linjen)

 

Ole O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du ha egentlig? ADSL eller SDSL? (siden du sier at du ikke har dekning for ADSL)..

 

Nextgentels ADSL krever naturlig nok dekning for ADSL _hos NGT_, men det er ingen betingelse at Telenor har ADSL dekning i området. NGT krever heller ikke at du har fasttelefonabb.

 

NGT er et godt og stabilt alternativ så snart du er oppe og går emd dette, men dårlig på support (lange ventetider) og lang leveringstid. Av en eller annen grunn er respons på bestillingstelefonen langt bedre....

 

_________________

Rimelige webhotell: www.bkmedia.no

 

[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-08-16 13:17 ]

Lenke til kommentar

Jeg sjekka nr mitt på siden til NextGenTel. Da stod det at jeg kunne få allerede idag (dette var i desember). Så jeg bestilte jeg...så sier de plutselig jeg ikke kunne få før 3 kvartal neste år (altså i år). Da måtte jeg jo si opp bestillingen (var ikke interessert i år vente) SKRIFTLIG (forbanna bakvendt siden det ikke gikk på mail). Fikk så hos Telenor. Er fornøyd med det, men vurdere å bytte levrandør igjen etter bindingstiden har gått ut. Derfor sjekka jeg igjen hos NextGenTel. Er nå utsatt til desember. Så jeg vil råde deg til å ringe inn (eventuelt maile) og få dem til å sjekke når du kan få ADSL hos dem, den greia på siden deres stemmer nemlig ikke alltid.

Lenke til kommentar

Sjekket Tlf nr til modern og fadern hos NGT.

 

fikk beskjed om at det var tilgjenglig og ivrig som fy bestilte de.Jippi tenkte de.

 

Men 2 dager etterpå fikk de mail fra NGT.

din tlf sentral er ikke utbygd og heller ikke planlagt utbygd :sad: snakk om nedtur :sad:

Kansje de skulle ha oppgradert sin tlf sjekk på nettet ???

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 07:24, Blod skrev:

det har jeg merket og, jeg kunne ikke få telenor fordi det var for langt ifra sentralen men fra ngt kunne jeg få og de har sentral vedsiden av telenor sin.. skjønn det den som kan..
:grin:


 

Telenor ønsker ikke at personer har adsl siden dem tjener mer på at folk bruker dialup. Men dem kan heller ikke la være å bygge ut, eller nekte personer å få adsl, siden dem er statseid.. Skjønner ?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg leilighet og sjekket om jeg kunne få NGT ved å sjekke tlf nummer på websiden dems. Jupp.. kunne få det. Slappet av og etter en stund overtok jeg leiligheten.. ringte inn for å bestille: Nope.. Rett etter nyttår kommer det, om jeg ville bestille?

 

Droppet bestillingen og sjekket igjen for noen dager siden bare for gøy. Nå kunne jeg ikke lengre få ADSL (så det hender de oppdaterer weben), men utbygging var 3 kvartal 2002! :sad:

 

NGT er jo de eneste som leverer noenlunde fornuftige hastighet til greie priser i større mengder.

Lenke til kommentar

Hei.

Er ivrig leser av innleggene her inne, og lærer stadig nye ting, men det er en ting som iriterer meg, og det er uvitenheten om ADSL.

NGT leier kun plass i sentralene hos Telenor, ikke DSLAM. Denne står de for selv, akkurat som Telenor har sine egne DSLAM'er. NGT og andre ISP må betale for leien av kobberen ut til kunde. Før måtte de leie eget kobberpar, da de ikke hadde passiv splitter, men dette har de nå, og kjører på samme trådpar som telefoni.

Det er også selskap som kjøper hele ADLS løsningen fra Telenor (wholesale) Disse leier også plass i DSLAM (f.eks Bluecom)

Grunnen til at NGT og Telenor ikke alltid kan levere ADSL på samme sted er altså at de ikke alltid har driftsatt DSLAM i aktuelle sentral.

Lenke til kommentar

För att klargöre dette!. Hvad Telenor mener, er at de ikke VILL installere ADSL. Dekkning har de hvis det viser seg at NGT har dekkning. Det är Bravida ( Telenor ) personal som installerer ADSL åt NGT.

 

Har brukt NGT drygt et år, har haft ca. 4 downtime på den tiden. Att komme frem pa Support er inte alltid så lett, men väl där så er de hjelpsamme.

( Langt bedre enn TeleNor )

 

Veldig enkel installasjon med NGT.

Konklusjon! Velg NGT framför TeleNor.

 

( Bor du i blokk leilighet, så pröv BredBandBolaget. 2Mbit lina för en veldig bllig penge.

 

Krishell har helt rett i att det är uselt av en leverantör att först lova och sedan ikke kunne leverere. Min bestilling og installasjon tog max en uke. Totalt så tog det 2 uker innan jag var på nett.

 

 

Lykka till.

 

[ Denne Melding var redigert av: CodeMaster på 2002-08-19 08:42 ]

Lenke til kommentar

Har akurat ringt NGT får og få instalert adsl fortere! har gått 1 uke nå!

Sjekka nummret mitt på nett! de ringte meg opp og lurte på msn nummret mitt(som jeg hadde glemt og skrive inn).

Så sier de plutselig i dag 1 uke før skolestart at de ikke kan lever dit enda.

Det er vel det dårligste jeg noen gang har hørt om en levvrandør! Da er telenor bedere(men desverre dyrere).

Lenke til kommentar

QOUTE: Codemaster skrev følgende;För att klargöre dette!. Hvad Telenor mener, er at de ikke VILL installere ADSL. Dekkning har de hvis det viser seg at NGT har dekkning. Det är Bravida ( Telenor ) personal som installerer ADSL åt NGT

 

Telenor bygger stadig ut sitt ADSL nett, men i motsetning til f.eks NGT har Telenor andre steder i nettet som krever ny-investeringer , slik at de ikke bare kan fokusere på ett produkt. Har man bare ett satsingsområde er det jo klart lettere å bygge ut.

At Bravida installerer ADSL for NGT, skyldes at da Bravida ble skilt ut fra Telenor, ble de selvstendig entrepenør, og tar på seg oppdrag for alle.

Har selv ADSL fra Telenor :wink: og har ikke hatt noe nedetid enda.

Må presisere at disse innleggene ikke på noe måte representerer offisielle uttalelser fra Telenor. Kun egne meninger. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...