Gå til innhold

EUROCOM (Clevo) M570A - Bærbart råskinn


sdfhdgjjfhj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Ang. priser, så må jeg få sett på dette når jeg er tilbake på jobben og sjekke med en kollega - kommer tilbake på denne ;)

 

Ang. 64-bits CPUer så har vi to utgaver - en for Intel og en for AMD. Intel's modell heter D900T (X800, 6800GT, 6800 ULTRA og Quadro skjermkort) og bruker Intel 775 533~800FSB CPUer (Ikke DualCore da dette "krever" 945 eller høyere brikkesett). AMD's modell heter D900K (6800GT, 6800ULTRA og Quadro skjermkort) og bruker alle 939 Single og DualCore CPUene.

 

Begge er laget rundt samme chassis og leveres med 17" WideScreen.

 

Modell D900K er ennå ikke kommet til Norge, men jeg går utifra at den ikke er så langt unna :innocent:

 

Ha en god kveld!

 

MVH

Pyton.no - Salg

Lenke til kommentar
.

 

Modell D900K er ennå ikke kommet til Norge, men jeg går utifra at den ikke er så langt unna  :innocent:

 

Ha en god kveld!

 

MVH

Pyton.no - Salg

5007787[/snapback]

 

 

Takk for svar.

 

Kommer D900K til å ligge over 20.000?

5007953[/snapback]

 

Artig å se en desktoperstatter basert på AMD og, ennå noen måneder til jeg skal ha meg bærbar da, men en AMD-dualcore frister! Forutsatt at den ikke bråker så fælt, hehe

Lenke til kommentar
Hvilket tidsperspektiv snakker vi om? 1 uke / 1 mnd ? lenger?

 

Den så jo utrolig lekker ut. Men kan vel neppe kalles bærbar lenger.

4991510[/snapback]

 

Helt enig!

 

Jeg synest også at denne maskinen ser veldig rå ut spesifikasjonsmessig. Jeg har gått frem og tilbake og vurdert M5700 eller M570..osv. Jeg har sinnsykt lyst på en bærbar med enten X800 eller Nvidia 7800, men pakket inn i ett så stort chassis??

 

Først og fremst forstår jeg ikke hva som feiler bærbar verdenen når man begynner å koble inn widescreen i bærbar pcèr. Hvem er det som synest at en widescreen skjerm på under 32 el 36 tommer er noe stas å se på? Vil man se film på bærbar pcèn så får man ikke noe super effekt uansett om man sitter å ser på en 15" SXGA eller en 17 WSXGA believe me, jeg har prøvd begge deler (Har hatt ulike bærbare i 10 år)

 

Vil man se film så kobler man maskinen til en TV/ Prosjektør enten med S-video,VGA eller DVI.

 

En ekte gameentusiast har som regel en større ekstern skjerm å koble til hjemme, enten i form av en standard CRT skjerm eller en større LCD Widescreen med ca 12 ms responstid.

 

Sitter man på en plass uten mulighet for tilkobling til annet utstyr Eks. en buss eller Tog, så opptar jo man ikke 2 seter eller et helt bord bare for å se en film. Dette ser jo for det første helt DUST ut, og så må man jo påtvinge alle andre i nærheten å se på filmen el. annet i tillegg

 

Grunnen til at denne maskinen er så stor er jo grunnet i at skjemkortet trenger mye plass til kjøling, men ett 17" widescreen chassis? Nei tror ikke det. Det må gå ann å fikse ett standard chassis med en 15" skjerm til dette. Bare å gjøre chassiset litt tykkere i værste fall.

 

Hva med SHG Note 9100?? Hvorfor ikke fikse denne maskinen med X800 eller 7800?? Er det virkelig så stor forskjell i varmeutvikling fra X700 til X800 f.eks??

 

Jaja, måtte bare få losset dette av brystet..... :hmm:

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar
Hvilket tidsperspektiv snakker vi om? 1 uke / 1 mnd ? lenger?

 

Den så jo utrolig lekker ut. Men kan vel neppe kalles bærbar lenger.

4991510[/snapback]

 

Helt enig!

 

Jeg synest også at denne maskinen ser veldig rå ut spesifikasjonsmessig. Jeg har gått frem og tilbake og vurdert M5700 eller M570..osv. Jeg har sinnsykt lyst på en bærbar med enten X800 eller Nvidia 7800, men pakket inn i ett så stort chassis??

 

Først og fremst forstår jeg ikke hva som feiler bærbar verdenen når man begynner å koble inn widescreen i bærbar pcèr. Hvem er det som synest at en widescreen skjerm på under 32 el 36 tommer er noe stas å se på? Vil man se film på bærbar pcèn så får man ikke noe super effekt uansett om man sitter å ser på en 15" SXGA eller en 17 WSXGA believe me, jeg har prøvd begge deler (Har hatt ulike bærbare i 10 år)

 

Vil man se film så kobler man maskinen til en TV/ Prosjektør enten med S-video eller DVI.

 

Sitter man på en plass uten mulighet for tilkobling til annet utstyr Eks. en buss eller Tog, så opptar jo man ikke 2 seter eller et helt bord bare for å se en film. Dette ser jo for det første helt DUST ut, og så må man jo påtvinge alle andre i nærheten å se på filmen el. annet i tillegg

 

Grunnen til at denne maskinen er så stor er jo grunnet i at skjemkortet trenger mye plass til kjøling, men ett 17" widescreen chassis? Nei tror ikke det. Det må gå ann å fikse ett standard chassis med en 15" skjerm til dette. Bare å gjøre chassiset litt tykkere i værste fall.

 

Har sett flere desktop erstattere med P4 prosessor som har X800 med standard 15" chassis. Når maskinen i tillegg nærmer seg opp mot 4 Kg, så må man jo spørre seg selv om det er værdt det.

 

Jeg har veldig lyst på en bærbar som ser ut som en bærbar og ikke en som må slepes med traktor.

 

Noen som har hørt rykter om en sånn i nærmeste fremtid?? :cry:

5018611[/snapback]

 

Er langt fra enig med deg når det gjelder Dvd fremvisning :hmm: Jeg har en 17 Wide og det er som en svart natt å avspille en Dvd med en 15 skjerm hvis man i hele tatt kan sammenligne med en 15 tom...

 

Min maskin veier 3,5 kilo og jeg merker faktisk nesten ikke forskjell fra min tidligere maskin på 2,5 kilo...

 

Utrykk som slepbar og traktor tror jeg kommer av at du ikke har erfaring med en maskin med 17 skjerm... :innocent:

 

Den er større og den tar mer plass greit nok, men konklusjonen min er at den er verdt dette og mer til.

 

Wide kontra 4.3 er bare en vanesak som man bare blir mer og mer glad i etter hvert.

 

Jeg vil aldri gå tilbake til en 15 skjerm med 4.3, og uansett er dette oppsettet dødt snart uansett...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Joda jeg har erfaring med 17" Widescreen, men har heller valgt å drasse med meg en lettere laptop når jeg skal se film, grunnet at det ikke har så mye å si for meg om det er widescreen eller ikke på skjermer av så liten dimensjon. Tror ikke på at du får så utrolig mye ut av å se film på en 17" laptop skjerm uansett.

 

Men men det er vel hver sin smak, jeg velger ihvertfall å vente til jeg kommer i nærheten av større fremvisere visst jeg har tenkt å se en god film. Synst det blir for dumt å sitte på bussen å lage gnagsår i nabopersonen bare for å se en film...hehe :!:

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar
Joda jeg har erfaring med 17" Widescreen, men har heller valgt å drasse med meg en lettere laptop når jeg skal se film, grunnet at det ikke har så mye å si for meg om det er widescreen eller ikke på skjermer av så liten dimensjon. Tror ikke på at du får så utrolig mye ut av å se film på en 17" laptop skjerm uansett.

 

Men men det er vel hver sin smak, jeg velger ihvertfall å vente til jeg kommer i nærheten av større fremvisere visst jeg har tenkt å se en god film. Synst det blir for dumt å sitte på bussen å lage gnagsår i nabopersonen bare for å se en film...hehe :!:

5018973[/snapback]

 

Vel poenget med wide kontra 4.3 er at Dvd blir fremvist i en 16.9 fremføring...

 

Hvis dette er tungt for deg å forstå, så blir dette en dum diskusjon.

 

Hvis du med hånden på hjertet kan si at en Dvd film ikke blir bedre med Wide, så kan ikke jeg diskutere dette med deg viderer :no:

 

Beklager men du tar fullstedig feil...

Lenke til kommentar
Joda jeg har erfaring med 17" Widescreen, men har heller valgt å drasse med meg en lettere laptop når jeg skal se film, grunnet at det ikke har så mye å si for meg om det er widescreen eller ikke på skjermer av så liten dimensjon. Tror ikke på at du får så utrolig mye ut av å se film på en 17" laptop skjerm uansett.

 

Men men det er vel hver sin smak, jeg velger ihvertfall å vente til jeg kommer i nærheten av større fremvisere visst jeg har tenkt å se en god film. Synst det blir for dumt å sitte på bussen å lage gnagsår i nabopersonen bare for å se en film...hehe :!:

5018973[/snapback]

 

Vel poenget med wide kontra 4.3 er at Dvd blir fremvist i en 16.9 fremføring...

 

Hvis dette er tungt for deg å forstå, så blir dette en dum diskusjon.

 

Hvis du med hånden på hjertet kan si at en Dvd film ikke blir bedre med Wide, så kan ikke jeg diskutere dette med deg viderer :no:

 

Beklager men du tar fullstedig feil...

5019043[/snapback]

 

Hehe! Seriøst??

 

Tror ikke du tok den.

 

Jeg har aldri sagt at film ikke er bedre på widescreen enn på 4:3, for det er det jo ingen tvil om, men at det er så fantastisk bra å se en film med en widescreen på 17" ynkelige tommer i forhold til en 15" 4:3 er veldig "overrated" å påstå.

Lenke til kommentar
Tror ikke du tok min heller...

 

Jeg skriver ikke at det er FANTASTISK å se en Dvd på en 17 Wide men kontra 15 4.3 så blir det som natt og dag...

5019115[/snapback]

 

Som sagt, hver sin mening om den saken. Visst du synst det er verdt å sitte med et Roland Keyboard på fanget i et kollektivt kjøretøy be my guest.

 

Har prøvd det før og det er ikke værdt det. Det er stort, bråkete og det har som regel ikke noe batteritid å skryte av.

 

:tease:

Lenke til kommentar
Tror ikke du tok min heller...

 

Jeg skriver ikke at det er FANTASTISK å se en Dvd på en 17 Wide men kontra 15 4.3 så blir det som natt og dag...

5019115[/snapback]

 

Som sagt, hver sin mening om den saken. Visst du synst det er verdt å sitte med et Roland Keyboard på fanget i et kollektivt kjøretøy be my guest.

 

Har prøvd det før og det er ikke værdt det. Det er stort, bråkete og det har som regel ikke noe batteritid å skryte av.

 

:tease:

5019206[/snapback]

 

Jeg har nesten 4 timer batteritid men min Dell 9300, og dette er godt nok for de fleste...

 

At du har sittet i et kollektivt kjøretøy en gang, og bruker din påstandt etter dette sier vel nok...

 

Jeg skal la være å bli ufin!! Du prøver tydligvis på dette, og jeg lar teknologi og kunnskap ta knekken på dine kunnskaper...

 

NB- Sitat slutt

Lenke til kommentar
Tror ikke du tok min heller...

 

Jeg skriver ikke at det er FANTASTISK å se en Dvd på en 17 Wide men kontra 15 4.3 så blir det som natt og dag...

5019115[/snapback]

 

Som sagt, hver sin mening om den saken. Visst du synst det er verdt å sitte med et Roland Keyboard på fanget i et kollektivt kjøretøy be my guest.

 

Har prøvd det før og det er ikke værdt det. Det er stort, bråkete og det har som regel ikke noe batteritid å skryte av.

 

:tease:

5019206[/snapback]

 

Jeg har nesten 4 timer batteritid men min Dell 9300, og dette er godt nok for de fleste...

 

At du har sittet i et kollektivt kjøretøy en gang, og bruker din påstandt etter dette sier vel nok...

 

Jeg skal la være å bli ufin!! Du prøver tydligvis på dette, og jeg lar teknologi og kunnskap ta knekken på dine kunnskaper...

 

NB- Sitat slutt

5019303[/snapback]

 

Hehe!

 

Nettopp, du har vel fått pappa eller mamma til å kjøre deg hvor som helst :cool: .

Trist å se at du ikke har erfaring med dette. Kanskje en dag blir du tvunget til å prøve det. Typisk at du prøver å rettferdigjøre laptopen din, men jeg klarer faktisk å ta et objektivt standpunkt med tanke på at det ikke var min laptop jeg brukte, og derfor ikke bryr meg stort om dette.

 

DU og dine kunnskaper tar knekken på seg selv.

 

Bare glad for at det er mange erfarne folk her som ser på denne saken med nøytrale øyne og som faktisk har en humoristisk sans. :tease:

Lenke til kommentar

Dere har seriøst lite å diskutere om, små bagateller som det der. Det er jo helt opp til en hver, akkurat som det er helt opp til en hver hva slags tv skjerm man kjøper. Har ingen betydning så lenge man selv er fornøyd. Så enkelt er det.

Så vær nu snille gutter å diskuter pent.

Endret av Zatoichi
Lenke til kommentar
Tror ikke du tok min heller...

 

Jeg skriver ikke at det er FANTASTISK å se en Dvd på en 17 Wide men kontra 15 4.3 så blir det som natt og dag...

5019115[/snapback]

 

Som sagt, hver sin mening om den saken. Visst du synst det er verdt å sitte med et Roland Keyboard på fanget i et kollektivt kjøretøy be my guest.

 

Har prøvd det før og det er ikke værdt det. Det er stort, bråkete og det har som regel ikke noe batteritid å skryte av.

 

:tease:

5019206[/snapback]

 

Jeg har nesten 4 timer batteritid men min Dell 9300, og dette er godt nok for de fleste...

 

At du har sittet i et kollektivt kjøretøy en gang, og bruker din påstandt etter dette sier vel nok...

 

Jeg skal la være å bli ufin!! Du prøver tydligvis på dette, og jeg lar teknologi og kunnskap ta knekken på dine kunnskaper...

 

NB- Sitat slutt

5019303[/snapback]

 

Hehe!

 

Nettopp, du har vel fått pappa eller mamma til å kjøre deg hvor som helst :cool: .

Trist å se at du ikke har erfaring med dette. Kanskje en dag blir du tvunget til å prøve det. Typisk at du prøver å rettferdigjøre laptopen din, men jeg klarer faktisk å ta et objektivt standpunkt med tanke på at det ikke var min laptop jeg brukte, og derfor ikke bryr meg stort om dette.

 

DU og dine kunnskaper tar knekken på seg selv.

 

Bare glad for at det er mange erfarne folk her som ser på denne saken med nøytrale øyne og som faktisk har en humoristisk sans. :tease:

5019364[/snapback]

 

Jeg kjører nok selv da jeg er 37 år, og jeg gir deg min mening.

 

Det må være surt å ha din innstilling om at din menig er KUN den rette...

Lenke til kommentar
Tror ikke du tok min heller...

 

Jeg skriver ikke at det er FANTASTISK å se en Dvd på en 17 Wide men kontra 15 4.3 så blir det som natt og dag...

5019115[/snapback]

 

Som sagt, hver sin mening om den saken. Visst du synst det er verdt å sitte med et Roland Keyboard på fanget i et kollektivt kjøretøy be my guest.

 

Har prøvd det før og det er ikke værdt det. Det er stort, bråkete og det har som regel ikke noe batteritid å skryte av.

 

:tease:

5019206[/snapback]

 

Jeg har nesten 4 timer batteritid men min Dell 9300, og dette er godt nok for de fleste...

 

At du har sittet i et kollektivt kjøretøy en gang, og bruker din påstandt etter dette sier vel nok...

 

Jeg skal la være å bli ufin!! Du prøver tydligvis på dette, og jeg lar teknologi og kunnskap ta knekken på dine kunnskaper...

 

NB- Sitat slutt

5019303[/snapback]

 

Hehe!

 

Nettopp, du har vel fått pappa eller mamma til å kjøre deg hvor som helst :cool: .

Trist å se at du ikke har erfaring med dette. Kanskje en dag blir du tvunget til å prøve det. Typisk at du prøver å rettferdigjøre laptopen din, men jeg klarer faktisk å ta et objektivt standpunkt med tanke på at det ikke var min laptop jeg brukte, og derfor ikke bryr meg stort om dette.

 

DU og dine kunnskaper tar knekken på seg selv.

 

Bare glad for at det er mange erfarne folk her som ser på denne saken med nøytrale øyne og som faktisk har en humoristisk sans. :tease:

5019364[/snapback]

 

Jeg kjører nok selv da jeg er 37 år, og jeg gir deg min mening.

 

Det må være surt å ha din innstilling om at din menig er KUN den rette...

5019407[/snapback]

 

 

Kjempefint at min mening deles av de fleste da. Dessuten er jeg dataingeniør og har solgt widescreen skjermer lenge nok til å vite hva jeg snakker om. Uansett så kommer det sikkert til å være folk som både enige og uenige i begges standpunkt Dersom du absolutt må ha en bærbar med widescreen så kjøp en maskin med 15,4 " da for svingende.

 

Var ikke meningen å lage storoppstyr av denne saken, synest bare at widescreen hører hjemme i stuen i godt selskap av et konge Hi-fi anlegg. Det er min mening, thats all.

:hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...