Gå til innhold

I ferd med å ta steget...språk på Mac?


xpert

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bestille meg min første Mac, Powerbook 15".

Jeg vil ha norsk tastatur og engelsk os. Kan jeg velge språk til norsk etterpå eller må jeg kjøpe norsk os hvis jeg vil ha det istedenfor?

 

Det er kanskje ikke så lurt å kjøpe Mac nå før de går over til Intel men. Når kommer Powerbookene med ny innmat?

post-118-1127741402_thumb.jpg

Endret av xpert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okej, men hvorfor er det tre valg på språk og tastatur da? (se bilde)

 

Kommer Powerbooken med G5 eller går de rett over på Sonoma? Jeg skal ta den på utførsel så det er derfor jeg kjøper nå.

Det der er bare tastaturspråk tror jeg... Har norsk tastatur på iBooken min nå, men kan velge språk i selve operativsystemet.

 

Er ikke sånn som win at du kjøper Win Xp Pro norsk ;)

Lenke til kommentar
Tviler jeg (og de fra Apple jeg snakket med i Paris) på. Men for all del, det er vel bare sånn ca. 10 personer i hele verden som vet dette så man vet jo aldri. ;)

Vi får se det an. Litt dumt at jeg må kjøpe nå for å slippe momsen.

Akkurat nå heller jeg mer mot en iBook 14" så får vi heller oppgradere til Powerbook når den kommer med Pentium.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skjønte ikke problemet med de 3 valgene jeg. De er kanskje litt kryptiske, men om du faktisk leser det som står skjønner du det ganske fort.

1:Tastatur m/ etc etc (intl english). dvs både tast og os på engelsk

2: Tastatur lokalt(norsk) og os på engelsk

3: tastatur og os(siden det ikke står noe om språk og dette er i norge, er det overhengende fare for at det er på norsk.. :p)

Lenke til kommentar

Nei, såvidt jeg har skjønt er forskjellen bare at norsk er default språk ved første oppstart/install.

Og leste ett sted(kanskje her på HW?) at med norsk OSX går det mye senere, så er vel samme problemet som win hadde rundt 98/ME, at dersom språket ikke er satt til engelsk, må alt gjennom en interpreter som drar masse ressurser.

 

Men vet egentlig ikke så mye om det her, så skal ikke konkludere. Bare slik jeg skrev over jeg forstod det fra kjentfolk som har kjøpt mac i det siste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...