danielsn Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Hei! Lurte bare på hvordan jeg får sendt ressultatet av et skjema jeg har laget til meg selv. Hva er koden, som sender dokumentet til en mail-adresse?
Den normale mann Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 (endret) Her er PHP koden som sender en en skjema til en mailadresse: Form koden: form action="sendmail.php" method="get"> <p>Navn:<br /> <input type="text" name="avsender" size="20" id="name" /></p> <p>Din Mail:<br /> <input type="text" name="email" size="20" id="mail" /></p> <p>Din Hjemmeside:<br /> <input type="text" name="hjemmeside" size="20" id="hjemmeside" /></p> <p>Emne:<br /> <input type="text" name="emne" size="20" id="emne" /></p> <p class="text">Melding:<br /> <textarea name="melding" cols="40" rows="5" id="komentar"></textarea></p> <p> <input type="submit" name="submit" value="Send" class="skjema" /> PHP-filen som skal sende skjemaet til mailadressen: <? extract($_GET); if(mail("[email protected]", "$emne", "Navn: $avsender\nHjemmeside: $hjemmeside\n Email: $email\nMelding: $melding")==true) { echo "Takk for at du sendte mailen, $avsender. "; } else { echo "Fikk ikke sendt mailen. Sorry.<br />Prøv å fyll ut alle feltene, eller prøv igjen senere."; } ?> Da fil du få en mail som ser sånn ut: Navn: Ola Nordmann Hjemmeside: www.vg.no Email: [email protected] Melding: Hei, dette er en test! EDIT: Håper dette er hjelp nok til å løse dine problemer. Endret 25. september 2005 av 100smiles
danielsn Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 <?extract($_GET); if(mail("[email protected]", "$emne", "Navn: $avsender\nHjemmeside: $hjemmeside\n Email: $email\nMelding: $melding")==true) { echo "Takk for at du sendte mailen, $avsender. "; } else { echo "Fikk ikke sendt mailen. Sorry.<br />Prøv å fyll ut alle feltene, eller prøv igjen senere."; } ?> Er det området som er merket med fett skrift som min mail skal stå?
B4stian Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 <?extract($_GET); if(mail("[email protected]", "$emne", "Navn: $avsender\nHjemmeside: $hjemmeside\n Email: $email\nMelding: $melding")==true) { echo "Takk for at du sendte mailen, $avsender. "; } else { echo "Fikk ikke sendt mailen. Sorry.<br />Prøv å fyll ut alle feltene, eller prøv igjen senere."; } ?> Er det området som er merket med fett skrift som min mail skal stå? Er ikke 100% sikker, men etter det lille jeg har brukt php til så er det nok det ja... genial post av 100smilies, skal nok få nytte av denne.
Den normale mann Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Ja det er der mailen din skal stå, med mindre du f.eks. har tenkt at det skal være et "tips andre om denne artikkelen" greie.
Den normale mann Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 (endret) Vis folk ikke skjønte det så er de ordene med $ koblinger til det som brukeren skrevet inn i registreringsskjematet. Vis f.eks. input greia har "name": spania (<input name="spania" ...) Kan du få ut få ut det brukeren skrevet inn i spania ved å putte $spania inn i PHP koden. Endret 29. september 2005 av 100smiles
Zic0 Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Da må register globals være på. Hvis de er av så er det: $_POST['navn']
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå