Gå til innhold

ICYBOX 2.5" harddisk kabinett


Tiddan

Anbefalte innlegg

hei, jeg har kjøpt meg ICYBOX ekstern 2,5" harddisk kabinett.

se her

 

HDisken jeg satte i er av type 4200rpm ATA100 40GB disk til laptop. Den fungerte fint før jeg satte den inn i kabinettet, men jeg får rett og slett ikke til å kopiere filer over til disken.

1) Det virker som å gå utrolig treigt, noe som jeg skjønner.

2) Explorer.exe krasher 70% av gangene.

3) Klarer ikke å fullføre SiSandra-benchmarker

4) Krasher plutselig uten noen grunn som helst.

5) Pcn min piper faktisk rart når den er koblet til :D

 

Er det noen andre som sliter med det samme? Er det mulig å bruke noen annen usb-driver ellerno? Det virker som om den bruker forsinket skriving til disk, så når jeg kopierer filer til disken så tar det kort tid før jeg ser filene er kopiert til mappen men så jobber disken som en ørn i motvind lenge etterpå, og det hele ender som regel med explorer.exe har utført en ulovlig....drit.... osv...

 

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

--

Tiddan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Har du prøvd noe feilsøking? f.eks.

* Prøve med en annen PC

* Prøve disken dirkete i en PC (uten Icybox altså)

* Prøve en annen 2,5" disk i boksen?

* Prøvd andre eksterne USB 2.0 High speed -enheter på USB-porten?

 

Det er kanskje litt vanskelig om man ikke har ekstra utstyr å teste med, men det første punktet er kanskje ikke så vanskelig.

 

Så lenge du har innstallert en relavtivt ny winodws (2000 SP1 eller nyere) eller en relativt ny linux så trenger du ingen drivere.

 

PS. Linken virker ikke, den har noen tegn for mye i seg.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg ny disk til laptoppen. Disken som jeg hadde i laptoppen fungerer fint, men den var litt treig 4200 rpm, så jeg ville bytte. Har prøvd den på andre pc'er, og den sliter like mye. Pcn fryser konstant i sånn 1min i slengen, og om jeg prøver å gjøre noe så kommer det ofte feilmelding som sier at "forsinket skriving til disk feilet" eller noe lignende.

 

og bruker forresten usb 2.0 som er det eneste alternativ.

Endret av Tiddan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...