Gå til innhold

kan det være en feil med mitt gf 7800GT ?


jaegarn

Anbefalte innlegg

hei og hå

 

tok en syntetisk test i 3DMark 05 i dag.. til min skrekk endte det med 5684 3DMarks. dette _er_ for lite, sant? jeg har jo sett flere steder der folk sier de fikk ca 7000..

 

pc-speccs!

amd65 3500 @ 2.2 Ghz (stock)

gainward geforce 7800GT @ 400/1000 (stock)

corsair twinx 1 Gb C2

asus a8n-e nforce ultra

tagan 430 black

 

vær så snill og svar! jeg bytta akkurat til dette kortet fordi mitt gamle hadde det samme problemet (x600 pro)

 

takk!

Endret av jaegarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe jeg får får ca 1k mere poeg en deg, rart ja så noe feil er det definitivt.du kan jo legge inn drivere på nytt tenker da på det samme som fredriku sier men ikke bruk driver cdn som fulgte med men bruk internett og skaff de nyeste driverne hvis du har et nForce hovedkort så skal dette gå meget smerte fritt post svar når du har gjort dette

Lenke til kommentar

Ja, noe seriøst feil hos deg der. Med mitt 6800GT scorer jeg 5723 i '05 - og du skal score hvertfall 1000 poeng mer enn meg, med stock clock.

 

Tror jeg ville gjort som nevnt her; reinstallere windows (få clean install), kjøre inn windows updates og deretter installere alle drivere som nødvendig - chipset, cpu, skjermkort, lydkort o.l. :)

 

Lykke til

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

men asso hvordan gjør jeg det da? har aldri i mitt liv innstallert en driver før (eh ok, kanskje en radeon eller to) men ikke chipset and so on + at jeg er helt ny med asus drivere. er det noen som har norsk guide til innstall? er redd for å risikere feil så at jeg må sende den inn til reparasjon :D

Endret av jaegarn
Lenke til kommentar

a8n-e er et Nfoce4 basert kort. Da kan du bruke driveren som ligger her:

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_wi...2_amd_6.66.html

 

Denne linken gjelder for dersom du har Windows XP. Dersom du har et annet operativsystem bør du ikke bruke denne.

 

Ellers er det lite du kan gjøre galt når du installerer. Bare kjør filen og svar ja på alt den spør om. Du skal være j*vlig god om du klarer å ødelegge noe ved å installere nye chipset drivere for å si det sånn =)

 

La oss få vite hvordan det går.

-Stigma

Lenke til kommentar

Tsja.... må vel ikke. De overskriver de som ligger der fra før. Vil du være ryddig så gjør du det, men det er på ingen måte noen nødvendighet. Jeg pleier skjeldent å renske vekk gamle chipset drivere og skjermkort drivere før installasjin av nye, og min rig går på over 9000marks i 3Dmark05. Har egentlig aldri vært borti problemer som følge av gamle rester av drivere...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...