Gå til innhold

Må DoD:Source kjøpes via Steam ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikke hør på Vice. Dod source eier iforhold til bf2

Dette er selvfølgelig tøys, men det er ikke dermed sagt at alle liker BF2 bedre enn det aldrende DOD.

Nei. 1. han har bf2. og 2. du sa din mening. jeg sa min.

Så hvordan i all verden kan du påstå at et spill som ikke ennå engang er gitt ut er bedre enn et annet som faktisk har vært ute i flere måneder? Det er selvfølgelig bare tøys og sludder.

ok. jeg skal pm deg når jeg har prøvd det natt til tirsdag å gi min mening om det. jeg har spillt dod i mange år, og med det i samme fysikk som hl2 så er det jo bare dømt til syksess!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sant Sant, tror DOD S kan bli virkelig gøy vis spillet klarer å holde oppe den samme krigsfølelsen på samme måte som Battlefield 2...

Endret av Hawkn
Skrevet

Dette er selvfølgelig tøys, men det er ikke dermed sagt at alle liker BF2 bedre enn det aldrende DOD.

Så hvordan i all verden kan du påstå at et spill som ikke ennå engang er gitt ut er bedre enn et annet som faktisk har vært ute i flere måneder? Det er selvfølgelig bare tøys og sludder.

ok. jeg skal pm deg når jeg har prøvd det natt til tirsdag å gi min mening om det. jeg har spillt dod i mange år, og med det i samme fysikk som hl2 så er det jo bare dømt til syksess!

DOD:S og BF2 kan vel strengt talt egentlig ikke sammenlignes, da DOD:S er et litt taktisk arkadespill hvor det aller meste går ut på å skyte motsanderen i lukkede, små maps, mens BF2 er et spill hvor det er store, åpne arenaer med kjøretøy.

Dessuten er DOD:S en modifikasjon, og ikke et eget spill.

De er to helt forskjellige spill. Eneste likheten (ja, faktisk ENESTE) er jo at de begge er FPS, og det er ikke noen spesiell grunnlag for å sammenligne dem.

Skrevet
[iC' date=23/09/2005 : 22:19]

DOD:S og BF2 kan vel strengt talt egentlig ikke sammenlignes, da DOD:S er et litt taktisk arkadespill hvor det aller meste går ut på å skyte motsanderen i lukkede, små maps, mens BF2 er et spill hvor det er store, åpne arenaer med kjøretøy.

De er to helt forskjellige spill. Eneste likheten (ja, faktisk ENESTE) er jo at de begge er FPS, og det er ikke noen spesiell grunnlag for å sammenligne dem.

dod SOURCE er et eget spill jo!

Skrevet (endret)
[iC,23/09/2005 : 22:19]

dod SOURCE er et eget spill jo!

Nei, det er det ikke. Ikke teknisk sett. Det er en total convension av Half-Life 2, laget av Valve selv. Det bruker samme motor, og er en mod, ikke et eget spill. Eneste forskjellen mellom denne modden og andre modder er vel at man faktisk ikke trenger hovedspillet for å spille modden, da modden er gjort mer selvstendig.

EDIT: Uansett kan de ikke sammenlignes!

Endret av MeTa][iC
Skrevet
BF2 inneholder kort og godt alt det som andre multiplayer krigsspill har + mere til.

Ja, det inneholder elementer fra de fleste andre fps spill, men enkeltelementene i BF2 er som regel underlegne det en finner i spesialiserte spill. Om en utelukkende vil spille infanterist og ha den mest intense opplevelsen, da er Day of defeat der!

Også eneste spillet AFAIK der en kan få kills med spade.. og bare det er verdt prisen :!:

Skrevet
[iC' date=24/09/2005 : 00:35]

Nei, det er det ikke. Ikke teknisk sett. Det er en total convension av Half-Life 2, laget av Valve selv. Det bruker samme motor, og er en mod, ikke et eget spill. Eneste forskjellen mellom denne modden og andre modder er vel at man faktisk ikke trenger hovedspillet for å spille modden, da modden er gjort mer selvstendig.

EDIT: Uansett kan de ikke sammenlignes!

men den logiken der, skal jo ALLE spill som bruker Q3 motoren være mods da..

Skrevet

DOD er en mod , enkelt og greit. Den ble laget uten noen lisens eller tilgang til kildekoden til original"motoren".Den ble kun laget med de modtools som er tilgjengelig for enhver som kjøpte originalspillet(HL1) . På samme måte har vi BF42 som er et fullt spill, men feks. Desert Combat er en mod. BF2 igjen er også et eget spill og tom. BFV(selv om dette dessverre ga mer intrykk av å være en mod).

At man forbedrer grafikken/porter spillet over til en ny engine(S:DOD) endrer ikke det faktum at det fortsatt er en mod det dreier seg om.

Skrevet
ja DOD er en mod men DOD:S er ikke,

skaperne har godt fra å være modere til spill utviklere, de er lønnet av VAVLE og har tilgang til alt valve kan tilby..

Det er nå en grunn til at DOD:S koster så lite da. Om DOD:S er et spill, burde jo folk anmelde det som et spill, og det burde få helt elendig kritikk, da det ikke har noen form for singleplayer, alt foregår på innestengte maps i DM-stil, osv osv osv.

Selvfølgelig er jo ikke det at DOD:S bruker Source-motoren grunn nok til å si at det er en egen mod, da veldig mange spill baseres på andre spills motorer (som Q3-motoren, som brukes av BiA, Unreal Tournament 2003 og UT04 ++).

Skrevet

bare fordi et spill er billig betyr ikke det at det er dårlig, bare fordi det ikke krever mer penger en det er vært, er ikke mange spill som egetlig er vært noe serlig mer 200..

og jeg på står at DOD:S med boter blir 10000 ganger det SP-spillet som BF serien er...

hvis du bare går på dod forumet, ser du hvor mye som egentlig er gjort,

ja DOD:S skulle egentlig bare bli en port fra HL1-S men etter testing osv. fant de ut at det vare like greit å lage spillet fra scratch, er ikke noe igjen fra orginale DOD. med untak av gameplay...

og si at det ikke er et fullt spill fordi det bare er DM, da tror jeg nesten alle mp spill som har blitt gitt ut bare er moder, Q3 er bare DM UnrealT er DM osv

Skrevet
og si at det ikke er et fullt spill fordi det bare er DM, da tror jeg nesten alle mp spill som har blitt gitt ut bare er moder, Q3 er bare DM UnrealT er DM osv

Jo, men de har i det minste en liten SP-kampanje.

Skrevet

det hadde de ikke de hadde bot tunering....

jeg har dod v.3 på pc'n med boter, og det er det eneste spillet som duger som ww2 spill, ingen andre funker..

det er ikke scripta, botene er bedre en Ai'n i cod og moh serien og våpene har en mye bedre feel.

men vi blir aldrig enig, i dette så vi kan vel like greit bare bli enige om å være uenige..

Skrevet
[iC' date=24/09/2005 : 14:03] Selvfølgelig er jo ikke det at DOD:S bruker Source-motoren grunn nok til å si at det er en egen mod, da veldig mange spill baseres på andre spills motorer (som Q3-motoren, som brukes av BiA, Unreal Tournament 2003 og UT04 ++).

Nå er de tre spillene du nevner alle basert på Unreal 2 motoren, som ikke har noe med Q3 motoren å gjøre, men poenget er der.

Er vel mest enig med de som sier at DOD:S også er en mod (selv om definisjonen her er høvelig diffus). I mine øyne vil det være et ganske kjiipt 'spill' (men det reflekteres jo av prisen og).

Skrevet
[iC' date=24/09/2005 : 14:10]
det hadde de ikke de hadde bot tunering....

Der tar du feil! Man kunne spille seg gjennom singleplayer-kampanjer i både Q3 Arena, UT03 og UT04!

Men ja, la oss vre enige, vi er uenige.

denne diskusjonen har du taåt metallic! innse det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...