Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 stk trådløse nettverk, hvordan koble sammen?


Anbefalte innlegg

Jeg har et trådløst nettverk med en billig ruter typ: 4 ethernet porter i tillegg til den trådløse enheten. Jeg ønsker å sette opp et nettverk bestående av to datamaskiner og en ekstern harddisk. Denne hardisken vil da kjøre på en enkelt maskin og være tilgjengelig gjennom fildeling.

 

Problemet er at den jeg skal dele nettverket med, har to stk betongvegger mellom seg til mitt nettverk, og jeg tviler på at antennen er kraftig nok til å kunne sende gode nok signaler til den andre maskinen. Jeg ønsker å benytte meg av den trådløse enheten siden vi begge sitter med fine laptops og kabler er en ugreie.

 

Hvordan kan jeg da koble oss sammen via trådløse? Tanken var å kjøpe enda en trådløs ruter for å bruke en av utgangen på ruteren min og koble sammen med den nye. Dette fordi vi ønsker å dele internett, uten å måtte ta i bruk altfor mye kabler.

 

Hvordan få koblet sammen to trådløse rutere, fungere som et nettverk og dele internett? Kun den ene ruteren vil motta internett signaler for å sende til den andre.

 

Jeg har også tenkt på aksesspunkt, da jeg leste av guiden at disse brukes for å koble til et trådløst nettverk til et allerede eksisterende nettverk.

 

Noen løsninger eller gode forslag, mottas med takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...