Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg Nextgentel linje i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter på Nardo med NGT. Linja er helt forferdelig. Nedlasting av større filer går ganske bra(får ~100kb/sec), men når jeg surfer går det ofte flere sekunder før det skjer noe når jeg klikker på en link. dette gjelder ALT av internett aktivitet. Å opprette tilkoblinger er tydeligvis noe linja mi ikke liker. dette er utrolig frustrerende. surfinga gikk jo bedre på 56k modem i gamle dager jo!

 

sitter på Delta linje (skulle være rundt 4mbit)

Lenke til kommentar

Ja jeg sitter på Tunga på en FOX ADSL 2+ linje og får knappe 3.7Mbps på det beste. Fryktelig irriterende + at jeg må ringe NGT for å få skiftet ut routeren. Den takler visst bare 7Mbps fra før av. Nå i morrest så er hastigheten nede i 2.1Mbps :( Sant som sies med varierte hastigheter de siste dagene, men jeg tror de som sitter på feite linjer merker det kanskje mer?

Lenke til kommentar

Ikke bare i Trondheim det er problemer tror jeg.

Sitter i Skien.

 

Får latterlige 1533 kbit/s på itavisen. Har NGT Delta 4500.

Har prøvd på 3 maskiner. 2 av dem rett etter en ny installasjon.

 

Testa å laste ned

Linux fra uio med samme dårlige hastighet.

 

Får selvfølgelig ingen respons fra kundeservice :mad:

 

Flere i Skien som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Samme problem i Kongsberg.. Etter oppgraderingen er linja helt sirup. Prøvde laste ned spilldemoer fra itavisen.no (nextgentel hoster disse), men selv kompiser med 2mbit adsl fra telenor får bedre hastigheter der enn jeg med 4.5 mbit fra nextgentel. Samme gjelder linux distroer fra uninett... Hva skjer?

Lenke til kommentar
Ikke bare i Trondheim det er problemer tror jeg.

Sitter i Skien.

 

Får latterlige 1533 kbit/s på itavisen. Har NGT Delta 4500.

Har prøvd på 3 maskiner. 2 av dem rett etter en ny installasjon.

 

Testa å laste ned

Linux  fra uio med samme dårlige hastighet.

 

Får selvfølgelig ingen respons fra kundeservice :mad:

 

Flere i Skien som opplever det samme?

Jeg holder til i Porsgrunn og her er det sirup deluxe, får 4-500kbit på et Charlie 3000 abb, hvor hastigheten i routeren er satt til 3744/768. Har meldt til Nextgentel noen ganger nå men det ser ut til å bry dem der sola ikke skinner. Og jeg er ikke den eneste i området som har problemer, men de sier de ikke har problemer :( Prøvde nå nettopp med ftp mot ftp.uio.no, fikk 501kbit, ikke mye å rope hurra for. Og midt opp i dette når man skal ringe dem får man beskjeden "Din plass i køen er nå nummer 52" :(

Lenke til kommentar

Jeg bor på Saupstad, og har hatt problemer med linja siden den ble omgjort i sommer til "Full fart i sommer". Er plaget med at linja detter ut, og at jeg må restarte modemet. Trodde det ville gi seg 1. sept når hastigheten ble satt ned igjen, men nå er det nesten verre enn i sommer... :hrm:

 

Hastigheten er vel ikke helt toppers den heller, i forhold til hva det står modemet har av kilobit.

 

Edit: Skriveleif m.m.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med linjen, at den brukte evigheter på å åpne nett sider osv. fikk også 1Mbit for lite etter oppgraderinga.

så jeg måttte ringe ngt i går uheldigvis så var jeg nr 44 i køen og da jeg ble nr 6 i køen så stengte de. godt over en halvtimes venting, bortkastet.

men fikk fikset det i dag, nå går allt fint med rett hastighet

Lenke til kommentar
:hmm: Problemer i Kongsberg så det holder. Har 4 kollegaer som også sliter. Fått nye modem i posten, men ingen ting hjelper. Meget ustabil linje, når vi tester kan man i det ene øyeblikket få 3 Mb og i det neste 300kb. Ringer og ringer samt sender mail. De tar tydligvis ikke tak i problemet. Personlig tror jeg problemet er på stamkablen inn til sentralen i Kongsberg, siden det begynte å fuske etter oppgraderingen. Hvis ikke denne er kraftig nok vil jo denne strupe trafikken når alle skal ut på en gang...??
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...