Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kommer ikke inn i ruteren :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, noen som vet hva jeg må gjøre for og komme inn i ruteren og åpne portet, så jeg kan sette opp server osv.

-mvh Andreas-

..::takk::..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei, noen som vet hva jeg må gjøre for og komme inn i ruteren og åpne portet, så jeg kan sette opp server osv.

-mvh Andreas-

..::takk::..

finne IPen til den, gå inn i webbrowseren, skrive inn IPen og skrive inn user og pass, og gå inn og gjøre instillingene som skal gjøres ;)

Skrevet
har prøve det, med der er ipen: 10.0.0.1, og når jeg skriver den kommer det bare at siden kan ikke vises!! :(

vet du om du mottar IP adresse fra routeren eller din internett leverandør?

Skrevet

Kven du har som isp er vesentleg, og kva utstyr du sitter med er også viktig for å kunne komme med dei svara du treng.

Sidan eg har muligheiten til å sjå ipen din så ser eg at du har NGT som leverandør

Då er det nok ein netopia du har og då må du bruke ein telnet-forbindelse inn til routerene.

Dette står forklart i bruksanvisningen som ngt leverer med.

Skrevet (endret)

En vanlig ip for routere er 192.168.1.1 Prøv den.

Men hva er IP'en til maskinen din på nettverket? Dobbeltsjekk at du faktisk får IP.

Gå inn på nettverkstilkoblingen (de to små skjermene nede i høyre hjørne av skjermen), også velg status der.

Edit: Jankee svarte hvist før meg, og det virker som han har vært borti dette før, så never mind the rubmlings of a mad man.

Endret av Gromle
Skrevet
har prøve det, med der er ipen: 10.0.0.1, og når jeg skriver den kommer det bare at siden kan ikke vises!! :(

Altså, har du skrevet "telnet 10.0.0.1" under start/kjør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...